PDA

View Full Version : Ibanez AS120 vraag en nog meer es335 achtige vragen!



Axelll
24 juli 2007, 18:08
He! Nu al een hele tijd de pleuris gewerkt in de vakantie en nu heb ik maximaal (mijn budget is dus echt niet rekbaar) 800 euro voor een nieuwe gitaar. Nu wil ik graag een es335 maarja met dit budget kan je natuurlijk geen echte gibbie halen. Nu zag ik in een gitaarwinkel een ingeruilde maar gloednieuwe Ibanez as120 staan ze wisten de prijs alleen niet nu is mijn vraag wat zal dit kosten (ze wisten de prijs namelijk nog niet). Behalve de kop en de inleg vond ik het een erg mooi gitaartje. Lag lekker in de hand, en klonk akoestisch erg lekker. Heel duidelijk en open, naast een een echte es335 van gibson die een stuk donkerder klonk (alletwee alleen even akoestisch getest).

Nu heb ik nog een vraag wat is nog een goed alternatief voor een es 335? Ik heb ook een epi getest maar die vond ik niet lekker spelen. Sheraton ging wel maar nog steeds niet helemaal. Yamaha sa2200 (ofzo) vind ik ook interessant maar 1300 heb ik niet. De yamaha troy van leeuwen sig lijkt mee ook heel vet maat gaan p90's in een es335 achtige niet heel donker klinken? Ik heb juist graag een helder opener geluid instead of een heel warm en donker geluid.

Nouja heel veel gelul maar alvast bedankt voor het antwoorden van mn vragen.

the sure thing
24 juli 2007, 20:46
Ik zou gaan voor een Washburn HB-35. Ik heb inmiddels een Gibson ES 335 maar ik heb spijt dat ik die Washburn heb weggedaan.

EuroCinema
24 juli 2007, 22:49
Ik heb de Washburn gehad en vond hem fijn, maar de afwerking was niet zo goed: intonatie slecht, uitvallende schakelaar... allemaal wel te verhelpen natuurlijk. Maar volgens mij zijn de Ibanez Artcores wat beter afgwerkt.

Axelll
24 juli 2007, 22:51
Oke nouja ik denk dat ik voor de ibbie ga alleen nog even uitgebreid testen enzo.

Lacrymosa
25 juli 2007, 09:46
Doen die Ibanez.
Ik heb em zelf ook, de AS120
Fijne gitaar, hele fijne gitaar.
Kan er verder vrij weinig over kwijt.
Toen ik em kocht, was ie ongeveer 950 euro (nieuw) dus 2de hands moet dat met jou budget makkelijk gaan lukken (zo niet zijn het oplichters)

ciao
Peter

Kim Wilson
25 juli 2007, 10:01
P90's klinken minder donker dan HB's, hoor. ;)


Ik heb sinds kort ook een Ibanez hollow, een AFS75. Prachtige gitaren, gewoon goeie bakken. Het enige is dat de elementen vrij dof en geknepen klinken. Maar dat is met een ander setje wel te verhelpen.

Ik vind de Ibanezzen fijner dan de Epi (semi-)hollows. Ze spelen soepeler en zijn niet zo ongelofelijk dik op de hals. En ze zijn nog eens goedkoper ook.

Blend
25 juli 2007, 10:03
P90's klinken minder donker dan HB's, hoor. ;)


Ik heb sinds kort ook een Ibanez hollow, een AFS75. Prachtige gitaren, gewoon goeie bakken. Het enige is dat de elementen vrij dof en geknepen klinken. Maar dat is met een ander setje wel te verhelpen.

Ik vind de Ibanezzen fijner dan de Epi (semi-)hollows. Ze spelen soepeler en zijn niet zo ongelofelijk dik op de hals. En ze zijn nog eens goedkoper ook.

Als het om looks gaat, is de Epi zekers mooier! Ik kick op dat E teken in de slagplaat :hippie:

Kim Wilson
25 juli 2007, 10:06
Dat kan. Maar ook een Ibanez kan erg mooi zijn:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_0522.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_0526.jpg

Axelll
26 juli 2007, 10:36
Iemand anders nog?

Axelll
26 juli 2007, 11:18
Oja het is trouwens een arstar en geen artcore. Zit daar nog verschil in ofzo?

dunnoaname
26 juli 2007, 11:45
P90's moeten ook wel OK klinken, niet dof of te donker denk ik, want chuck berry gebruikte ook wel eens P90 gitaren en die heeft een (naar mijn smaak te) fel geluid.

Dirk_Hendrik
26 juli 2007, 11:51
Oja het is trouwens een arstar en geen artcore. Zit daar nog verschil in ofzo?

Ja.

De Artstar is een oudere langlopende lijn van Ibanez. De Artcore is de huidige lijn van in China geproduceerde semi akoestische gitaren. Zeker de moeite (met jouw budget) om eens in rond te snuffelen.

Axelll
26 juli 2007, 11:56
Oke maar zit er qua kwaliteit ook een verschil in of dat niet?

Kim Wilson
26 juli 2007, 13:02
Het enige wat ik ervan kan zeggen, is dat de Artcores erg goeie gitaren zijn voor het geld. Nieuw net boven de 400 euro, en ze voelen gewoon heel degelijk aan. Stemvast, zelfs met de tremolo, en goed bruikbaar op het podium. Zonder aanpassingen. Voor het mooie zou ik de elementen kunnen vervangen...

Dirk_Hendrik
27 juli 2007, 10:37
Het enige wat ik ervan kan zeggen, is dat de Artcores erg goeie gitaren zijn voor het geld. Nieuw net boven de 400 euro, en ze voelen gewoon heel degelijk aan. Stemvast, zelfs met de tremolo, en goed bruikbaar op het podium. Zonder aanpassingen. Voor het mooie zou ik de elementen kunnen
vervangen...

M'n eerste Artcore ervaring was in de strekking van "Niks bijzonders". Later stond ik met datzelfde instrument in een bigbandbezetting te spelen en te ontdekken dat dat stuk "niks bijzonders" wél een ontzettend aangename player was. Dat was aan AF75.

Een goede vriend van me (beroepsmuzikant) heeft een Artcore AF95 die na aankoop door een Gitaarbouwer onder handen is genomen (was niet per se nodig is) en daarna wel heel optimaal was!

Kim Wilson
27 juli 2007, 10:43
Ja, die ervaring had ik ook. Pas met de hele band erbij werd duidelijk dat het best een heel goed gitaartje is. Ik heb vaker op diverse hollows gespeeld. Epi's, Gretsch 5120, maar ze speelden allemaal erg stug, ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Net alsof er dikke ouwe snaren op lagen. En stuk voor stuk een hals als een dikke knuppel. Maar alle Ibanezzen die ik bespeeld heb, speelden veel soepeler dan al die anderen.

Dirk_Hendrik
27 juli 2007, 11:38
Leg er dan een setje 012 flatwounds op. Supergeluid en een klassiek superstug gevoel ;) :D