PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson Les Paul Classic!



Veekeren
24 juli 2007, 17:06
Had ik eerst een tegenvallende Brunetti amp en een tegenvallende Gibson Les Paul Deluxe, ze hebben plaats gemaakt voor deze vervangers (en het kost me niks extraas!):

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/RectoClassic.jpg

M'n Les Paul Deluxe was wel een aardige gitaar, maar een vrij aparte nek (leek wat platter en breder) voor een Les Paul en de bijkomstige mini humbuckers bleken niet bepaald geschikt voor mijn muziek.

In de beginjaren van de Classic was er nog geen custom shop waar deze oude classics nu onder zouden vallen. Kort gezegd komt het er op neer dat de classics van toen beter gewaardeerd werden dan de standards. Wat nu andersom is over het algemeen. Zo'n oudere heb ik al wel eens gehad, weggedaan, maar ik wilde er wel een terug. Ik hou van de 60's nek en vond het een heerlijke gitaar. Toen onze forumvriend Dirk de Waard er een aanbood rook ik mijn kans...

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Classic.jpg

Jammer van de wat crappy foto's, mn geweldige camera is kapot en ik heb niks anders dan een onscherp en/of kleurverneukend gsm-cameraatje... Maar het plezier is er niet minder om, dit is echt een geweldige Les Paul. Speelt heerlijk, ligt voor mij heel natuurlijk in mijn handen. Dirk, sorry maar je krijgt hem niet terug ;)

Hij is nu voorzien van Grovers en een Tonepro's brug en staartstuk. Dirk houdt van de ouwe look (aged nickel), ik denk dat als ik ooit weer geld heb ik er toch wat glimmends op zet. Net als de elementen (Seymour Duncans), ik hou meer van kapjes...

glacius
24 juli 2007, 17:07
goeie deal !!!!!!!

alleen ben ik niet zo van de cherry sunburst

bass blom
24 juli 2007, 17:12
nou nog een paar V30's in die blauwe box.
want met de originele speakers daarin klinkt die recto half zo mooi als ie is :D

Negative K3 fan
24 juli 2007, 17:12
aged nikkel is echt wel mooi op een gitaar als deze voor een jimmy page look, maar dan moeten er ook bijpassende elementkapjes op zitten. Mooi dingetje.

pikasso
24 juli 2007, 17:14
Ai, dit vind ik nou een erg mooie LP
gefeliciteerd hoor!!

Veekeren
24 juli 2007, 17:20
nou nog een paar V30's in die blauwe box.
want met de originele speakers daarin klinkt die recto half zo mooi als ie is :D

Nah, das mn Marshall 30th anniversary set. In mn oefenruimt, waar de Recto komt, staat mn Bogner V30 straight kast ;)

Dude
24 juli 2007, 17:22
auw....


jaloezie....






auw........









VET spul zeg... waanzinnig !

bass blom
24 juli 2007, 17:26
Nah, das mn Marshall 30th anniversary set. In mn oefenruimt, waar de Recto komt, staat mn Bogner V30 straight kast ;)

ah, kijk aan, ja ik had die recto ook en de blauwe kast, een week lang, wat een neuzig ding :(

V30's rule!

BLOK182
24 juli 2007, 17:59
Mooie shit man! Die oude LP Classics zijn inderdaad heel erg prettig, ik heb een LP Classic PP uit begin 90, en das gewoon een killergitaar:-)

Dirkdewaard
24 juli 2007, 20:31
Mooie gitaar heb je daar, ik ben blij dat ie bevalt!
Hij wordt in ieder geval over een serieuze versterker bespeeld :cooler:

Veekeren
25 juli 2007, 11:22
Mooie gitaar heb je daar, ik ben blij dat ie bevalt!
Hij wordt in ieder geval over een serieuze versterker bespeeld :cooler:

Inderdaad :D Dank je!

EuroCinema
25 juli 2007, 11:27
Nee, niks aan veranderen! Ik ben normaal ook niet van deze kleur, maar het is een superstoere look met die open elementen en matte hardware. Echt heel gaaf.

NielsW
25 juli 2007, 11:32
Echt een gaaf ding! Als ik nog een keer een LP haal, haal ik er wel zo eentje! Gruwelijks met een Dual Recto eraan! 8-)