PDA

View Full Version : locking tuners



Izegrim
24 juli 2007, 16:52
Daarnet stond de postbode aan de deur met mijn setje Schaller locking tuners voor m'n Kevin Bond Rhoads. Nou, dan maar even installeren. Ik heb ook al Schaller straplocks erop en standaard zit er een Schaller finetuning tailpiece op dus dan ben ik straks helemaal Schallerized.

Hup snaren eraf, met de Gamma accuschroefmachine de schroeffies eruit en de busjes losdraaien en voila! O ja, er moeten weer andere in. Even de nieuwe tuners erin en met de Gamma-ding weer vastjassen en nu ècht voila! Ze zitten erop. Nou de snaren nog. Even een vers setje opsnorren...

HAHAHAHAHA!! HAHAAHHA! WHAAHAAHAA!!! IK HEB NOG NOOIT ZOVEEL LOL GEHAD MET SNAREN VERVANGEN, HA AH AHA HAAAA!!! :seriousf:

Jezus, ik had die dingen besteld voor de stemmingsstabiliteit en geen rekening gehouden met hoe radicaal anders het snaren vervangen wordt. Ik was al best snel (ook met een Floyd) maar dit is belachelijk! Snaar in zadeltje leggen, snaar door de tunerhole, klemmen, afknippen en met een paar windingen zit het op stemming. Ik heb maar één keer de snaren opgerekt maar hij blijft lekker in tune.

Eigenlijk is dit een soort van betuiging en jullie moeten je allemaal bekeren tot locking tuners want dit is echt heel stoer. Ik ga ze denk ik op alle gitaren gooien. Óók die met een locking nut, alleen maar voor het gemak. Eh... Ik hoef eigenlijk niet eens een reserve gitaar meer mee naar optredens want een snaar wisselen duurt nou net zo lang als m'n gitaar omwisselen.

Ik ben blij. :)

glacius
24 juli 2007, 17:03
ik begrijp het helemaal dude !!!

ik heb sperzel locking tuners op mijn superstrat zitten en ja dat is echt geweldig !!!!
sneller kun je je snaren niet vervangen !

Danny Drug
24 juli 2007, 20:03
ik moet over een niet te lange tijd ook nieuwe tuner op me gibby exp...

worden waarschijnlijk ook lockies

Tupelo
24 juli 2007, 20:23
Yep helemaal met je eens.
Op mijn Telesonic moet ik nog ff kijken, die wil ik origineel houden, maar mijn Blade ben ik toch van plan te pimpen met een Bigsby, kan een paar locking tuners er vast ook nog wel bij.

The Mess
24 juli 2007, 20:54
Hoe duur zijn die dingen? :)

Izegrim
24 juli 2007, 22:15
€59,- bij Thomann besteld.

Tupelo
24 juli 2007, 22:40
In dat geval zullen Gotoh's helemaal goedkoop zijn. :p

1e google (http://www.stewmac.com/shop/Tuners/Guitar,_solid_peghead_tuners/Gotoh_Large_Schaller-style_Knob_Tuners.html)

Orgasmocaster
24 juli 2007, 22:57
Ik heb zelf Planet Wave Auto Trim's op 4 van mn gitaren zitten...
Als je de schallers zo leuk vindt, dan zal je deze nog geweldiger vinden!