PDA

View Full Version : Ok..stom vraagje maar toch!



xmichielx
24 juli 2007, 10:59
Ik heb al menig topic gelezen over de verschillende high gain amps en heb zelf ook al een aardig zooitje amps gehad:
framus cobra
peavey 5150
mesa boogie dual en triple rectifier
laboga mr hector
koch powertone
engl powerball

ook nog icm bbe sonic maximizer en maxon od808..

Ik wil een nieuwe high gain amp kopen en het liefst eentje waar van je zegt nou die heeft zo veel punch je voelt de punch in je onderbuik maar wel met behoud van definitie.
Ik kick op het 5150 geluid omdat dat gedefinieerd en fel is ..clean is voor mij niet een must.

Ik wil bij Nukebox in Boekel de volgende amps gaan testen:
-bogner uberschall
-vht pitbull UL 100 watt
-soldano slo 100 met depth mod
-brunetti (weet nog niet welke)
-engl se of invader => ik vond de engl powerball niks..te schel en te weinig punch.

belangrijkste keywoorden zijn: punch,strak en definitie

Ik gebruik zelf 2 laboga cabs met vintage 30 speakers en 1 cab waar ook nog een electro voice speaker in zit.
Voor gitaren gebruik ik mayones (mahoney en ash) met emg 81 pickups.
Kortom: aan de rest zal het volgens mij niet liggen :)

De 5150 was het vetste wat ik tot nu toe heb gehoord alleen moest ik alle buizen vervangen, de bbe maximizer gebruiken icm een alesis m-eq 230 analoge equalizer..ik zoek dus een amp die dit kan zonder al die foefjes out of the box..

Wie heeft een advies of kent deze queste en heeft deze gevonden in zijn amp?

En nee ik heb het antwoord niet kunnen vinden in de andere posts over al deze amps en boutique amps :)

Bvd!

Michiel

EpiCenturiesAWAy
24 juli 2007, 11:24
Misschien toch eens Soldano aan de tand voelen idd, ik heb nu de Hot Rod 50 na m'n 5150 gekocht en ik vind deze een pak beter..
Veel organischer en gearticuleerder..

T

Dick Wolkendeck
24 juli 2007, 11:45
Ik zou de nieuwe 5150 testen, de EvH 5150 III.

skabouter
24 juli 2007, 11:50
luister vriend, als je werkelijk punch,strak en definitie wilt, check/koop dan een jcm800 (2203/2204, 1 kanaals als je toch geen clean wilt!!)
amp met ballen, no shit!!! en als ie te weinig gain voor je heeft (aannemelijk) dan moet je een (bescheiden) booster gebruiken (TS9?). Doesn`t get much better :rockon:

AriaProII
24 juli 2007, 12:00
als je toch naar de jukebox gaat, test dan ook een Diezel. naar verluid hebben die veel punch en gain.

xmichielx
24 juli 2007, 12:01
Ik zit te denken aan een soldano slo 100 omdat de 5150 daar van afgeleid is maar nothing beats the real thing denk ik vaak..
marshall lijkt me ook vet maar hoor ook zulke matige verhalen over de oude jcm's..hij moet wel clean kunnen maar punch als een malle hebben en het liefst zonder booster/overdrive pedaaltje..
en oh ja..de diezels..die wil ik ook wel even testen..zie ze op marktplaats staan (vh4 en herbert)

Raffel
24 juli 2007, 12:05
-engl se of invader => ik vond de engl powerball niks..te schel en te weinig punch.


Schel kan ik inkomen, maar weinig punch? Dan blijft alleen Mike Tyson nog over denk ik. Ik zou idd ook eens naar Diezel kijken.

Geronimo
24 juli 2007, 12:08
Idd een VH4, als ik Iceman erover hoor is dat wat je zoekt. Strak en bruut zonder pedaaltjes. En hij weet waar hij over praat want die sounds van hem behoren tot de beste die ik ooit gehoord heb.

Geronimo
24 juli 2007, 12:09
Schel kan ik inkomen, maar weinig punch? Dan blijft alleen Mike Tyson nog over denk ik. Ik zou idd ook eens naar Diezel kijken.

En Kimbo Slice denk!

Ratdawg
24 juli 2007, 12:38
Ik zit te denken aan een soldano slo 100 omdat de 5150 daar van afgeleid is maar nothing beats the real thing denk ik vaak..
marshall lijkt me ook vet maar hoor ook zulke matige verhalen over de oude jcm's..hij moet wel clean kunnen maar punch als een malle hebben en het liefst zonder booster/overdrive pedaaltje..
Kleine mod voor ingebouwde boost is mogelijk hoor. En dan kom je nog misschien goedkoper uit als je dan een 2de head erbij koopt voor clean.

Een randall mts kan ook, met al die verschillende modules.

Speeddemon
24 juli 2007, 13:26
Ik zou eerder voor de Diezel Herbert dan de VH-4 gaan.
Het 4e kanaal op de VH-4 is compleet hopeloos, en geloof me, ik ben gewend met veel gain te spelen.
Qua punch en definitie is een Mesa Stilleto ook geen verkeerde; ik vond 'm zelfs té direct, maar 't knalt echt op zo'n manier alsof je een stomp op je longen krijgt.
VHT vond ik weinig aan, Powerball vond ik te klinisch, Invader heb ik nog niet gehoord. Engl SE vond ik mogelijk de beste amp ever. Alleen die prijs...

ben79
24 juli 2007, 13:59
volgens mij ben je de soldano niet verkeerd, ook de diezel einstein moet je zeker eens proberen,
ik zelf heb de mesa roadster en die heeft ook ballen , de stiletto van mesa is ook niet verkeerd..

BLOK182
24 juli 2007, 14:44
Ik vond zelf de VH4 vet klinken, lomp en mooi, maar niet meteen rammend bruut. Denk dat je met een Uberschall of Ultralead een stuk de goeie kant op gaat.

Negative K3 fan
24 juli 2007, 15:24
ik denk niet dat hij veel gaat hebben aan de uberschall, de topicstarter en ik hebben pongeveer dezelfde smaak, fan van 5150s en een hekel aan powerballs en de uberschall vond ik eigenlijk ook 3 keer niks, ben sowieso nog nooit een bogner tegengekomen die het deed voor mij.

de diezel herbert daarentegen... met zo'n dikke massieve eindtrap en mid cut circuit wil die echt wel scheuren.

ben bang dat een jcm800 te weinig gain heeft.

SLO heb ik nog nooit op gespeeld, maar die dingen schijnen ook behoorlijk lijp te zijn.

LordRiffenstein
24 juli 2007, 15:36
Kopen, kopen, kopen, kopeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh :cheerup:

Je probleem zit hier:


de bbe maximizer gebruiken icm een alesis m-eq 230 analoge equalizer

Maximizer is totaal en compleet KmP, heb je als gitarist echt niet nodig. Een EQ kan ik nog begrijpen maar met een gewone MXR kan je ook voldoende.

Je hebt 6 goeie versterkers gehad en de enige manier om er een goeie sound uit te halen was een hoop extra zooi toevoegen? Sorry maar dan zit het probleem niet in de versterkers.

Negative K3 fan
24 juli 2007, 15:51
Kopen, kopen, kopen, kopeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh :cheerup:

Je probleem zit hier:



Maximizer is totaal en compleet KmP, heb je als gitarist echt niet nodig. Een EQ kan ik nog begrijpen maar met een gewone MXR kan je ook voldoende.

Je hebt 6 goeie versterkers gehad en de enige manier om er een goeie sound uit te halen was een hoop extra zooi toevoegen? Sorry maar dan zit het probleem niet in de versterkers.

ja daar heb je een heel goed punt, misschien zit het hem tussen je oren, je bent op zoek naar iets dat niet bestaat, geen enkele amp klinkt in een ruimte als op een goed geproduceerd album.

Maar misschien dat als je naar materiele dingen kijkt: andere cabs/speakers gebruiken of misschien eens kijken naar de ruimte waarin je speelt, de ruimte bepaalt ook voor een heel groot deel de klank van een speakerkast.

Speeddemon
24 juli 2007, 16:09
de diezel herbert daarentegen... met zo'n dikke massieve eindtrap en mid cut circuit wil die echt wel scheuren.
.
Absoluut! Op kanaal 2 al! Echt rete-strak. Denk aan Jon Schaeffer's sound (Iced Earth). Punch, gain, definitie.

NielsW
24 juli 2007, 16:13
-engl se of invader => ik vond de engl powerball niks..te schel en te weinig punch.
Ben ik gek of word de Powerball constantly underestimated. Geen living person kan mij overtuigen dat een 5150 meer punch heeft als een Powerball. Heb ze beiden naast elkaar gehad op mn kamer en ook in een aardig grote ruimte en de 5150 komt niet eens in de buurt van Channel 4 @ Powerball. (Punch als in keiharde gain, palm mutes die je maag laten schudden en alle omringende voorwerpen omstoten) En dan heb je ook nog eens een load aan definitie. Probeer voor de gein eens een Dual Rectifier, dat is de andere kant. Te schel vind ik ook vreemd. Zelfs met mn EMG81s vind ik hem niet té schel. Heb nog wel V60s ook.

Smaken verschillen :) Maar ik, en vele anderen, hebben in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Ben het ook wel gedeeltelijk met LordRiffenstein eens. De perfect amp bestaat op zo'n manier niet.

BLOK182
24 juli 2007, 16:59
Mocht je ECHT low-end willen, probeer dan eens een Rivera Knucklehead met de bijbehorende SUB-cabs:-)

LordRiffenstein
24 juli 2007, 17:04
Mocht je ECHT low-end willen, probeer dan eens een Rivera Knucklehead met de bijbehorende SUB-cabs:-)

Jongens toch, mega-veel low end is voor mietjes en dudes die vanop hun slaapkamer moeder´s servies willen laten shaken.

Dat moeten helaas nog veel gitaristen leren, zeker in het zwaardere genre, je hebt niet veel laag nodig om zwaar te klinken, laat het laag over aan de bass en de drum, je kan hun toch niet overstemmen en als je met PA speelt is het eerste wat ze doen, het laag uit je sound draaien om de balans in orde te krijgen.

AART
24 juli 2007, 17:07
Hmm, ik denk ook dat het tussen de oren zit.

Maarja, je vroeg punch, defenitie en scheur:

Mesa/Boogie Studio Pre-amp icm Strategy 500 of Colliseum 300?

Daarnaast scoop je je sound trouwens ontzettend als ik dat zo zie. 5150 met sonic maximizer én EQ? Dat is echt te ziek. Wat voor muziek maak je btw? goregrinddeathdoomdronemetal?

bentium
24 juli 2007, 17:17
Ik zit te denken aan een soldano slo 100 omdat de 5150 daar van afgeleid is maar nothing beats the real thing denk ik vaak..

de recto past ook in dat rijtje :)

slo100: 1987
5150: 1991
recto: 1992

ze hebben +- zelfde preamp (wel elk met een eigen voicing :))

AART
24 juli 2007, 17:59
probeer anders ook eens een Mesa Mark III of IV. Erg strak, maar niet zo gescoopt. Punch en defenitie zat, dat wel.

xmichielx
24 juli 2007, 18:27
heel simpel..ik gebruikte alleen die bbe en alesis op de 5150..met nieuwe buizen kreeg ik daar het machine head geluid uit..dat heeft weinig met allerlei zaken te maken dat klonk gewoon vet.
Die andere amps..tja..de hector en mesa triple gebruik ik nu maar missen net iets..definitie en punch..
Punch is wat anders dan bass..die laat je de bassist voornamelijk produceren maar het geluid van bij the red chord, arch enemy (oude cd's) , killswitch engage (later werk) is retestrak en de gitaar heeft daar flink ballen..zijn volgens mij allemaal 5150's...
De mesa is een amp die gewoon niet zo strak is..de engl vond ik te dun klinken en te schel...ook bij menig optreden vind ik het ding lelijk klinken..
Killswitch live klinkt gewoon massief..nou dat soort geluid zoek ik :)
Punch,strak en definitie...en misschien moet ik weer een 5150 kiezen maar ik ben benieuwd naar mensen hun ervaringen met boutique amps die juist in 1 keer:blam warm dik vet strak geluid..genoeg mids om door een band heen te scheuren..

dePerik
24 juli 2007, 23:12
Nou ik gooi er nog maar één in; Bad Cat, Hot Cat top. Luister voor de gein ff naar de laatste twee albums van Porcupine Tree.

En neem verder altijd een boxer mee die je bij elke aanslag ff flink ik je nieren ramt. Dan klinkt ook een Avora nog best lekker.

Negative K3 fan
25 juli 2007, 00:51
Nou ik gooi er nog maar één in; Bad Cat, Hot Cat top. Luister voor de gein ff naar de laatste twee albums van Porcupine Tree.

laatste albums van PT met een hotcat... hmm, geen slechte toon, maar ook absoluut niet geschikt voor metal, vooral als de TS het heeft over machine head en KSE.

Dick Wolkendeck
25 juli 2007, 10:45
Verder voor de TS: al die versterkers die voorbij kwamen zijn ok. Zelfs de Powerball, die kan echt prima klinken als je hem goed instelt en een gitaar hebt die goed combineert. Je weet wat je wilt, dus is het een kwestie van experimenteren met de knoppen. En met het geluid van je medemuzikanten. Tuurlijk wil je punch en power. Dat wil zelfs Dick Dale. Maar dat doe je niet alleen. Liever niet zelfs. Als je gitaar echt helemaal te gek klinkt, warm, vet, sweet, bruut... dan wordt het meestal niks al de rest van de band inzet. Je moet je band produceren, net zoals een goede producer in de studio doet. Laag voor laag opbouwen. Bassdrum, basgitaar en gitaar echt strak laten spelen, daar bereik je meer mee dan weer de zoveelste versterker kopen. Gewoon goed spelen en veel aandacht besteden aan het arrangement. Doe het samen, je bent toch een band?

En vergeet niet dat Machine Head ook apparatuur als de BBE gebruikt voor een beter resultaat. Ik bedoel, om het bassdrumgeluid op "and justice for all" van Metallica zijn de basdrummpartijen gedubbeld met het rammen op stalen pijpen. Vet geluid! Maar ome Lars schroeft echt live die pijpen niet op zijn keteltjes. Hoewel... triggertje, sampledoosje en hopla... Alles uit één doosje? Forget it. Langdurig slepen met spullen hoort er bij.
Have I offended someone? Nou ja, ik probeer ook maar een betonblokje bij te dragen.

Iceman
25 juli 2007, 11:20
Ik zit te denken aan een soldano slo 100 omdat de 5150 daar van afgeleid is maar nothing beats the real thing denk ik vaak..
marshall lijkt me ook vet maar hoor ook zulke matige verhalen over de oude jcm's..hij moet wel clean kunnen maar punch als een malle hebben en het liefst zonder booster/overdrive pedaaltje..
en oh ja..de diezels..die wil ik ook wel even testen..zie ze op marktplaats staan (vh4 en herbert)


Ik ben overgestapt van Recto's naar Diezel VH4.
Recto's hadden een overdrivepedaal nodig met passieve elementen om een beetje strakke palmmute te krijgen. Met een EMG 81 ging het wel, maar ik vind EMG's te steriel (ook de 85).
Nadeel van Recto's vond ik het laag. Ja veel en erg dik, maar het drukt het mid en hoog totaal weg (de definitie).

De Diezel doet veel met compressie op een goede manier. Geen pedaaltjes nodig. Inprikken en spelen.
Het laag van palmmutes worden iets in mekaar gedrukt terwijl het mid/hoog naar voren wordt gehaald.
Uiteindelijke resultaat zijn dikke en direkte palmmutes die TOON hebben ipv alleen de HHhOOOMMpp.
Als je dan ook nog de gain wat terug durft te draaien "blaffen" je akkoorden echt.

In mijn band speelt de andere gitarist op een 5150/ MesaMark4. In vergelijking met de VH4 klinkt de Mesa kartonnerig en de 5150 een wespennest.

Mocht je in de buurt van Zwolle komen, kun je mijn VH4 proberen.

Speeddemon
25 juli 2007, 11:24
Punch,strak en definitie...en misschien moet ik weer een 5150 kiezen maar ik ben benieuwd naar mensen hun ervaringen met boutique amps die juist in 1 keer:blam warm dik vet strak geluid..genoeg mids om door een band heen te scheuren..
zoek ik ook.
Als je 't geld hebt, nogmaals: Diezel Herbert (droge, directe sound, vette mid-cut sectie)of Engl SE (die klinkt wat smeuïger dan de Herbert en is NOG veelzijdiger, qua schakelopties en extra functies).
En neem 't van iemand aan die veel metal speelt als ie een amp test, ipv Britpop ofzo. :satisfie:
Definitie en strakheid in een high gain amp test je niet door Wonderwall te jengelen, maar door Time Does Not Heal (Dark Angel), Flag of Hate (Kreator) of wat Slayer nummers te snoeien. :rockon:

Wat ik verder aan interessante amps ben tegengekomen (want ik wil ook nog steeds een nieuwe amp die veel aankan), is de Engl Ritchie Blackmore, Koch Powertone II en in mindere mate de Marshall JVM (klinkt misschien iets te ouderwets voor jouw wensen).

Iceman
25 juli 2007, 11:34
Jongens toch, mega-veel low end is voor mietjes en dudes die vanop hun slaapkamer moeder´s servies willen laten shaken.

Dat moeten helaas nog veel gitaristen leren, zeker in het zwaardere genre, je hebt niet veel laag nodig om zwaar te klinken, laat het laag over aan de bass en de drum, je kan hun toch niet overstemmen en als je met PA speelt is het eerste wat ze doen, het laag uit je sound draaien om de balans in orde te krijgen.


AMEN!!!

Band met 2 gitaristen staat te spelen. Beide gitaristen met extra veel laag (gave eq heh?) spelen hun pammuutjes.
De zaalmixer krijgt die enorme pieken in het laag van de gitaren, plus het laag van de basedrum en basgitaar voor z'n bek. En dus draait ie het laag uit de gitaren.
Omdat de gitaristen hun eigen mid wegdrukken over hun cabinet houden ze in de zaal alleen maar een mieterig iel treblegeluidje over.

Dus: mid indraaien en het laag beschaafd houden als je in de zaal gehoord wilt worden.

interessander
25 juli 2007, 11:41
Ik heb ook een 5150 gehad, en toevallig ook een BBE maximizer en een EQ in de loop gehad ooit. Ik heb nu een mesa mark III en heb niks te klagen over zowel strakheid, punch en definitie, en voor ietsje meer kan ik er altijd nog mijn maxon od-808 voor gooien.

heinz3110
25 juli 2007, 12:00
Origineel gepost door Iceman: AMEN!!! Band met 2 gitaristen staat te spelen. Beide gitaristen met extra veel laag (gave eq heh?) spelen hun pammuutjes. De zaalmixer krijgt die enorme pieken in het laag van de gitaren, plus het laag van de basedrum en basgitaar voor z'n bek. En dus draait ie het laag uit de gitaren. Omdat de gitaristen hun eigen mid wegdrukken over hun cabinet houden ze in de zaal alleen maar een mieterig iel treblegeluidje over. Dus: mid indraaien en het laag beschaafd houden als je in de zaal gehoord wilt worden.

+100. Mixing 101.

En nog een schepje bovenop: Op genoemde cd's zal het ook zo vet klinken omdat men de bas van de gitaren wat afrolt ten gunste van de definitie van basdrum en basgitaar, en er meer mid in zit bij gitaristen dan echt laag.

Live in een kroeg zonder een PA word het weer een ander plaatje. Dan word het vaak weer een zompige brei, ook zonder definitie. En als een gitarist dan een solo doet, valt doodleuk de hele bodem eruit!

Duhus: waarschijnlijk klinkt het zo goed omdat die gitaristen er meer mid dan bas in hebben. Al dat hyper-laag van gitaristen gaat in de weg zitten (in de mix) van de bas en basdrum. Mid-laag, en "verstandig" gebruik van bas maakt de punch- en mid de definitie.

Mijn inszien gaat het er niet in om kopjes en ramen te laten trillen. Het gaat erom dat je gehoord word !

Tenzij je kiest om in een band te zitten zonder bassist natuurlijk.

Soulflyhigh
25 juli 2007, 12:51
Ik heb ook een 5150 gehad, en toevallig ook een BBE maximizer en een EQ in de loop gehad ooit. Ik heb nu een mesa mark III en heb niks te klagen over zowel strakheid, punch en definitie, en voor ietsje meer kan ik er altijd nog mijn maxon od-808 voor gooien.
Stomme vraag misschien maar wat doet die Sonic Maximizer precies?

interessander
25 juli 2007, 12:56
Dat kunnen ze bij BBE zelf beter uitleggen: http://www.bbesound.com/technologies/BBE%5FHDS/

In combinatie met de 5150 was het best een lekker geluid maar wel iets te steriel, en met enkel regelaars voor treble en bas krijg je wel al gauw een scooped sound waar je na een tijdje (ik dan iig) op uitgekeken raakt. Een 19" EQ in de loop werkt eigenlijk makkelijker, je kunt het veel preciezer instellen.

xmichielx
25 juli 2007, 12:56
dat haalt bepaalde frequenties naar voren als ik het goed begreep..sommige mensen hier noemen het scoopen maar dat is imho onzin daar je de mid niet weg draait..op de ene amp kan het soms wonderen doen en op de andere amp maakt ie er een dun iel geluid van...veel metal gitaristen zweren er bij met hun 5150 (machine head, chimaira to name a few..)

Iceman
25 juli 2007, 14:44
Zoals ik het altijd begrepen heb "maakt" het frequenties bij in het hoog. Kan het verkeerd hebben.
Het geluid lijkt harder, maar is het niet.

AriaProII
25 juli 2007, 15:17
Is het vergelijkbaar met een Enhancer?

Negative K3 fan
25 juli 2007, 15:29
Is het vergelijkbaar met een Enhancer?

ja

10 tekens

interessander
25 juli 2007, 16:13
Nou heel simpel gezegd probeert de techniek een live sound te benaderen (waar de hoge frequenties eerder bij je oor aankomen dan de lage), door de frequenties uit elkaar te trekken als een soort crossover, en ze met een hele kleine delay na elkaar door te sturen. Het creëert dus geen extra frequenties maar laat ze meer los van elkaar horen waardoor ze duidelijker hoorbaar zijn.

Mighty Noise
25 juli 2007, 16:45
bogner XTC of een goeie ouwe jcm800 ! believe me ....

Iceman
25 juli 2007, 17:04
+100. Mixing 101.

En nog een schepje bovenop: Op genoemde cd's zal het ook zo vet klinken omdat men de bas van de gitaren wat afrolt ten gunste van de definitie van basdrum en basgitaar, en er meer mid in zit bij gitaristen dan echt laag.

Live in een kroeg zonder een PA word het weer een ander plaatje. Dan word het vaak weer een zompige brei, ook zonder definitie. En als een gitarist dan een solo doet, valt doodleuk de hele bodem eruit!

Duhus: waarschijnlijk klinkt het zo goed omdat die gitaristen er meer mid dan bas in hebben. Al dat hyper-laag van gitaristen gaat in de weg zitten (in de mix) van de bas en basdrum. Mid-laag, en "verstandig" gebruik van bas maakt de punch- en mid de definitie.

Mijn inszien gaat het er niet in om kopjes en ramen te laten trillen. Het gaat erom dat je gehoord word !

Tenzij je kiest om in een band te zitten zonder bassist natuurlijk.

Ik ga komende 2 1/2 week op vakantie, ben bezig met een soort "hoe ga ik goed klinken als (metal)gitarist/band in de zaal". Meer een grote verzameling tips, voortkomend uit ervaring (lees fouten) als gitarist/zanger/bassist/podiummixer/zaalmixer.

Volgens mij bestaat een dergelijk topic nog niet, slechts flarden hier en daar.

Iedereen mag er op schieten en graag aanvullen. Zo hoop ik mijn steentje bij te dragen aan beter geluid in de zaal (= betere band).
Zo vaak lees je "jammer van het geluid, viel niets van te maken". Soms ligt het aan de zaal/PA, maar als een volgende band in dezelfde zaal wel goed geluid heeft......

Zaalgeluid begint bij de band of liever gezegd, bij de individuele bandleden.

Ga bezig.

ben79
25 juli 2007, 17:09
Killswitch speelde laatste optreden dat ik gezien heb (half jaartje geleden) op mesa roadster head (als je em eens wil testen kan je op een rep eens langskomen hoor, of naar beyers ofzo rijden natuurlijk)

interessander
25 juli 2007, 17:25
Ik ga komende 2 1/2 week op vakantie, ben bezig met een soort "hoe ga ik goed klinken als (metal)gitarist/band in de zaal". Meer een grote verzameling tips, voortkomend uit ervaring (lees fouten) als gitarist/zanger/bassist/podiummixer/zaalmixer.

Volgens mij bestaat een dergelijk topic nog niet, slechts flarden hier en daar.

Iedereen mag er op schieten en graag aanvullen. Zo hoop ik mijn steentje bij te dragen aan beter geluid in de zaal (= betere band).
Zo vaak lees je "jammer van het geluid, viel niets van te maken". Soms ligt het aan de zaal/PA, maar als een volgende band in dezelfde zaal wel goed geluid heeft......

Zaalgeluid begint bij de band of liever gezegd, bij de individuele bandleden.

Ga bezig.

Misschien een idee om eens een mini metal meeting te hebben met enkel high gain amps, mesa, peavey,soldano, bogner, diezel enz. enz. ?

Iceman
25 juli 2007, 22:16
Cool, ik doe mee. (Diezel VH4)

Als iedereen dan ook nog zijn best klinkende gitaar meeneemt kunnen we ook eens mekaars elementen uitchecken.
Elementen kun je over het algemeen moeilijker uitproberen dan versterkers.

artnaz
25 juli 2007, 22:30
Goed plan, als het maar niet te ver weg is... Enschede? :p

AriaProII
26 juli 2007, 08:16
Goed plan, als het maar niet te ver weg is... Enschede? :p

Enschede ligt voor veel andere mensen wellicht wat verder (Randstad anyone?)

Iceman
26 juli 2007, 09:37
Anders een nieuw topic aanmaken met de wensen qua plaats?

Voorbeeld: Iceman - Zwolle - Diezel VH4

xmichielx
26 juli 2007, 10:21
En wie regelt de cabs dan?
Lijkt me wel handig om wat goeie cabs te hebben en een ruimte die volstaat (liefst een oefenruimte).

Geronimo
26 juli 2007, 11:50
Lijkt me leuk, ik doe mee. Het liefst ergens in de Randstad idd. Ik ga niet naar Limburg of de Achterhoek reizen.

Soulflyhigh
26 juli 2007, 15:05
Lijkt me een tof plan. Ik heb al zoveel gehoord over Recto en er nog nooit een bespeeld. Randstad lijkt me een goede locatie :)

artnaz
26 juli 2007, 22:53
Waarom niet Zwolle dan? Dat is een beetje midden in het land. Naar Randstad doe ik zowiezo niet...

Speeddemon
27 juli 2007, 00:04
Waarom niet Zwolle dan? Dat is een beetje midden in het land. Naar Randstad doe ik zowiezo niet...
Utrecht ligt in 't midden van 't land. Da's hooguit een uur met de trein voor mij. Zwolle is 3 uur. :stop:

Iceman
27 juli 2007, 01:15
Utrecht ligt in 't midden van 't land. Da's hooguit een uur met de trein voor mij. Zwolle is 3 uur. :stop:

Utrecht het meest centraal in NL.

Rocketman
27 juli 2007, 01:27
wat is definitie?

AART
27 juli 2007, 01:31
Utrecht het meest centraal in NL.

Je kan mij inschrijven voor de meeting. Mesa Mark IV.

Dat 'kartonnerige' is gewoon de Mark rauwheid, denk dat jij er gewoon niet van houdt. Ik meen me te herinneren dat je ook ooit zei dat je meer van de Load sound hield van metallica dan de eerde puppets en black album sound...
Precies het verschil tussen die amps :satisfie:


Ik houdt wel van die mid-growl van de Mark IV, ik vind dat meesterlijk. De Studio pre-amp is daar btw het ergste in van alle Mark series amps, minder compressie en daardoor komt het veel harder naar voren dan bij de Mark IIC+, III en IV en Quad.
PLaatsen: Zwolle, Utrecht, Enschede, allemaal ongeveer even ver voor mij in reistijd..

Kim Wilson
27 juli 2007, 09:12
Utrecht ligt in 't midden van 't land. Da's hooguit een uur met de trein voor mij. Zwolle is 3 uur. :stop:
Utrecht-Zwolle met de trein is een uurtje...

interessander
27 juli 2007, 09:57
Afhankelijk van waar het mogelijk is moet het dan ook door iemand uit die buurt georganiseerd worden natuurlijk, maar het is goed om de animo te checken.
Maar dan ben ik van de partij met de Mesa Mark III, en het lijkt me erg leuk om die nu eens te vergelijken met de Mark IV.

Speeddemon
27 juli 2007, 10:28
Utrecht-Zwolle met de trein is een uurtje...
Breda-Utrecht is 1:12u, Breda-Zwolle is TEGENWOORDIG 2:33m.

als we dan toch gaan mierenneuken. :stop: :satisfie:

Kim Wilson
27 juli 2007, 10:33
Dan zit ik er het dichtst bij! Lekker puh!! :cheerup:

Balthazar
27 juli 2007, 15:30
count me in ! met mn net-opgehaalde Laboga Mr. Hector. liefts in den haag. hehe maar dat gaat er niet in zitten hoor ik al. Utrecht lijkt me prima!

Negative K3 fan
27 juli 2007, 17:25
Maar dan ben ik van de partij met de Mesa Mark III, en het lijkt me erg leuk om die nu eens te vergelijken met de Mark IV.

mark 3 ben ik errrg benieuwd naar, alleen maar vette clips van gehoord, instand oldschool metallica sound!

Geronimo
27 juli 2007, 18:41
Utrecht lijkt me een goed plan. Maakt natuurlijk ook deel uit van de Randstad. Voor mij ook een uurtje uit de buurt.

AART
28 juli 2007, 11:08
Maar dan ben ik van de partij met de Mesa Mark III, en het lijkt me erg leuk om die nu eens te vergelijken met de Mark IV.

Denk dat de Mark IV iets donkerder is. Ik heb wel eens een Mark III bespeeld(no stripe) en die was ietss feller en ook wat aan de schelle kant, maar volgens mij moet je de presence altijd heel laag houden bij die bakken.

AART
28 juli 2007, 12:27
Utrecht lijkt me een goed plan. Maakt natuurlijk ook deel uit van de Randstad. Voor mij ook een uurtje uit de buurt.

Ik ben ook voor utrecht.

Liefst ergens rond de herfstvakantie, dan heb ik mijn rijbewijs en kan ik alle schijt zo inladen.

Speeddemon
28 juli 2007, 16:06
Ik ben ook voor utrecht.

ik heb wel es goeie ideeën. :satisfie: :cooler:

casper innosence
28 juli 2007, 17:10
Mits ik kan kwa school/werk en studio verplichtingen ben ik ook graag es van de partij als punkrocker/hc man. Met mn Soldano Avenger. Hoop tegen die tijd ook een andere cab te hebben. Anders zou het ook gelijk een mooie gelegenheid zijn om eens wat cabs te testen.

+ mijn ESP Viper standaard met Seymour Duncans :D

Oh en Utrecht is ook voor mij prima te doen.

artnaz
28 juli 2007, 22:55
Hmm... Utrecht is toch te ver helaas voor mij. En met de trein is het natuurlijk niet te doen met mijn ENGL Ritchie Blackmore in loodzware flightcase...:satisfie:

Helaas... Misschien moet ik maar eens naar het Westen verhuizen...:p

Speeddemon
29 juli 2007, 14:03
Hmm... Utrecht is toch te ver helaas voor mij. En met de trein is het natuurlijk niet te doen met mijn ENGL Ritchie Blackmore in loodzware flightcase...:satisfie:

Helaas... Misschien moet ik maar eens naar het Westen verhuizen...:p
Even ter vergelijking:
Breda-Utrecht = 75km.
Breda-Zwolle = 157km. (209%!)

Losser-Zwolle = 114km
Losser-Utrecht = 144km. (126%).

Catchin' my drift there, buddy? :hippie:

Voor ONS TWEEËN zou Arnhem het eerlijkst zijn. :cool:

artnaz
29 juli 2007, 15:57
Jaja, het is goed! :p

Maar het blijft een pokke-eind voor iemand zonder auto, en in de trein ga ik echt niet mijn rug breken aan die 50kg aan breekbare buizen...

Speeddemon
29 juli 2007, 16:17
Jaja, het is goed! :p

Maar het blijft een pokke-eind voor iemand zonder auto, en in de trein ga ik echt niet mijn rug breken aan die 50kg aan breekbare buizen...
Ik zit vooralsnog in 't zelfde schuitje.

En de 2 Blackmore's op Marktplaats zijn ook aan m'n neus voorbij gegaan.
Ik moet dat ding nog steeds es horen over zowel een V30 kast, als een Greenback kast.

AART
29 juli 2007, 17:03
Arnhem zou trouwens voor mij ook beter zijn, maar ik weet geen locatie. Iemand bekend daar met goede locaties voor dit soort ongein?

Ik zou iig mee kunnen helpen met organiseren.

artnaz
29 juli 2007, 17:04
Over de Blackmore met de V30's heb ik niks te klagen, maar ik ben ook wel benieuwd hoe hij over Greenbacks klinkt!

Toch maar een auto aanschaffen voor zulke must-evenementen...:D

AriaProII
30 juli 2007, 13:10
eehm, ben je verplicht een top meenemen, of zijn beunhazen zoals ik die gewoon die versterkers van dichtbij en werkend willen zien ook welkom?

AART
30 juli 2007, 14:05
lijkt me een open bijeenkomst. Maar het hangt van het aantal deelnemers af wat voor ruimte we nodig hebben.

Misschien kunnen we weer wat regelen met Wizz(almere)?

Geronimo
30 juli 2007, 23:32
Tuurlijk mag iedereen komen.

Ik neem ook alleen maar mijn kloon mee, en die heeft iedereen onderhand wel gezien.

Lijkt me alleen wel cool om 'm te vergelijken met andere amps en 'm te horen met andere gitaren.

Alleen het is lijkt me niet de bedoeling dat we eindigen met twintig man en 4 versterkers...

pimmedoris
31 juli 2007, 12:55
Ik wil ook best komen en mijn amp meenemen, maar ik ben bang dat niemand er blij van wordt als ik met mijn Marshall valvestate S80 aan kom zetten... ;)

(Ja, ik ben op zoek naar een kleine buizenversterker die goed met high gain is :metal: )

EpiCenturiesAWAy
13 november 2007, 11:54
PMMMMM voor xmichielx