PDA

View Full Version : Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet



Snarx
24 juli 2007, 00:53
Goeienacht :p

Dit nummer is iedereen wel bekend?
Ik zou dit nummer graag spelen voor een vriendin van mij. Die vertrekt deze middag op reis voor 10 dagen, ik heb 10 dagen voor het te leren spelen. Nu is het probleem enkel hoe begin ik eraan? Op het album is het een piano, ik zou het graag op piano en gitaar kunnen spelen. (niet tegelijk natuurlijk :p) Voor piano is er wel genoeg notatie te vinden op internet, maar voor gitaar? Kan ik pianotabs gebruiken voor op gitaar ook of gaat dit niet werken?

Ik heb al eens zitten zoeken en vond dit (een van de weinige tabs die ik vind daarvan): http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=5716
De vraag daarover is ook, de meeste akkoorden ken ik wel, niet allemaal, maar ik heb een boekje met alle akkoorden in, dus ik kan ze opzoeken.
Nu staat de vingerzetting er wel bij, maar dat ik niet de vingerzetting die ik geleerd heb, en als ik ze speel zoals ik ze ken klinkt het niet en als ik ze speel zoals ze by die tab staan klinkt het ook niet direct. En hoe moet ik ze spelen, strummen of 1x aanslaan en dan laten uitklinken tot het volgende akkoord?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

en voor jullie je het afvragen, ja hier houd ik mij inhet middan van de nacht mee bezig :p

veel dank

Snarx
25 juli 2007, 20:53
Iemand?
't Is echt belangerijk...

rickert
26 juli 2007, 17:09
Gewoon de akkoorden zo leren zoals ze bij de tab van tabsrus staan, tis even oefenen maarja dat hoort bij gitaarspelen! Als je de akkoorden kent, of met het blaadje erbij, meespelen met de CD tot je er zelf uitkomt, dat is mijn tip/advies.