PDA

View Full Version : De ultieme gitaaruitdaging



Ditmar
24 november 2001, 14:45
Ik heb nu de ultieme uitdaging voor sologitaristen gevonden, en het komt geeneens van een artiest van wie je het zou verwachten. Muse !!

Ik heb sinds gisteren de cd Origin of Symmetry en het eerste wat ik deed was meespelen (uiteraard). Bij het nummer Bliss was ik op de akkoordjes snel uitgekeken, dus ik probeerde de arpeggio op de achtergrond eens. En dat is dus MOEILIJK !!!!

Het is ongeveer dezelfde moeilijkheidsgraad als crossroads van Steve Vai. Dus als een van jullie het kan, laat het me weten.

(Oh ja, ik kan 'm inmiddels tot een tempo van 96bpm, maar het nummer is in ongeveer 120bpm)

Dila
25 november 2001, 22:25
ik heb t nog nooit geprobeerd, alleen de akoordjes van bliss die zijn nie echt moeilijk idd, maar k zal s ff kijken, denk nie dat ik t kan eigenlijk :razz:

ekkerman
26 november 2001, 08:45
ik heb slechts op basis van hun hit en hun optreden laatst bij jools holland hun cd aan de goedheiligman gevraagt ,ik hoop daar goed aan gedaan te hebben , ist wat ???

Dila
26 november 2001, 14:54
hij's is helemaal te gek!! muse rocks!!

Noctiis
26 november 2001, 15:01
vond m tegenvallen... Paar leuke liedjes wel, maar verder is het gewoon weer een "kreunende mannen" band (ala Placebo).
Vind het niet echt origineel maarja, da's mijn mening

Ditmar
26 november 2001, 19:15
Ik vind ze best okee, alleen vind ik dat de zanger soms wat minder mag laten horen dat hij een groot stembereik heeft. Verder zijn ze qua muziek vrij uniek.

ekkerman
26 november 2001, 20:16
nou k'ben benieuwt...

Dila
27 november 2001, 08:35
kreunende mannen band hahahhahah sorry nou en er niks mis met placebo toch?? ik vind muse niet echt een imitatie van iets. radiohead zeggen ze ook wel maar dat hoor ik er niet echt in. en pink floyd, daar kan ik me wel iets bij voorstellen maar ach wat maakt dat uit, er was best behoefte aan n nieuwe pink floyd toch.

sleep_to_saturate
27 november 2001, 11:02
Ik hoor bijna alleen maar radiohead erin maar ja..

Grooveyard21
27 november 2001, 12:00
Sorry maar volgens mij mis ik iets, Muse lijkt op Pink Floyd? Daar lijkt het naar mijn idee in de verste verte niet op.

Ibanez
27 november 2001, 16:05
Op 2001-11-26 19:15, schreef Ditmar:
Ik vind ze best okee, alleen vind ik dat de zanger soms wat minder mag laten horen dat hij een groot stembereik heeft. Verder zijn ze qua muziek vrij uniek.
ze zijn inderdaad best cool. by the way: me broer is naar een concert van hun geweest...twas errug cool :smile:

poeyerke
27 november 2001, 16:24
Ik ben nu drie keer naar een concert van Muse geweest, en het was erg tof.

Goede band Live!

Ze zijn niet (meer) te vergelijken met Radiohead. En zeker niet met Pink Floyd, wie dat verzonnen heeft.......

sleep_to_saturate
27 november 2001, 16:41
Ik heb ze een paar keer gehoord en weet iemand of ie een vocoder gebruikt voor z'n zang? Klinkt namelijk wel cool als ie de solo's met z'n stem doet, maar 't lijkt me dat ie daarvoor een vocoder voor gebruikt.

Dila
27 november 2001, 19:29
ik hoor de pink floys link ook niet helemaal, ik ken pink floyd om eerlijk te zijn niet zo erg goed, wel n paar nummers maar verder ook niet. maar mensen hadden t erover dat muse de nieuwe pink floyd was, ja zal wel wezen dan...

moretel
28 november 2001, 13:26
Pink Floyd , m.n. David Gilmour moet je als gitarist toch wel beluisteren. Zijn bends en vibratobehoren tot het beste.

Ditmar wat betreft die arpeggio op Bliss. Ik heb eens zitten luisteren maar het is geen gitaar die je hoort. Vnl. toetsen.

anoniem
28 november 2001, 14:19
Op 2001-11-26 08:45, schreef ekkerman:
ik heb slechts op basis van hun hit en hun optreden laatst bij jools holland hun cd aan de goedheiligman gevraagt ,ik hoop daar goed aan gedaan te hebben , ist wat ???

Ehm... wat was hun hit dan?

Dila
28 november 2001, 17:08
plug in baby en bliss bedoeld ie denk k

ekkerman
28 november 2001, 18:07
ze hadden toch een klein hitje gehad ? het was een queen achtig nummer waar ook de kopstem nogal eens uit de kast werd gehaald ik weet zeker dat het niet plug in baby was want die kwam erna pas.bij jools holland deden ze een cover; het oude feeling good .

Dila
28 november 2001, 18:12
unintended bedoel je denk k, is feeling good een cover?? oja?? van wie dan?? of is dat een heel domme vraag??

Yorrit
28 november 2001, 21:44
ehhm ja :smile:
is een oud jazznummer

Dila
29 november 2001, 21:32
oja? van wie dan??

Jimi Hendrix
30 november 2001, 08:03
Hadden die lui ook niet 'Feeling Good' gecovered?
Dat is inderdaad een oude jazzstandard.

Rubenios
30 november 2001, 09:40
Weet je wat je eens moet proberen voor een strakke slag: de intro van downfall van children of bodom, als je die zo strak kunt spelen als op de cd, dan vreet ik mun versterker op...

greetz, rubenios

Noctiis
30 november 2001, 13:01
eet smakelijk :razz:

Rubenios
30 november 2001, 19:45
dat is mooi kut dan, heb net een nieuwe buizenbak :smile: heeft er iemand zout mee?

Rubenios
Geen woorden maar buizenbak met zout :smile: