PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de Ibanez RG350DX?



styxie
23 juli 2007, 21:13
Het gaat me met name over de tremolo (Edge III) en de elementen (Infinity 3 en 4). Het gaat misschien mijn tweede gitaar worden, ik kom van een Ibanez GRX40 van de jumpstart pack en ik heb een Vox AD30VT als versterker. Het probleem is voornamelijk dat mijn gitaar niet in tune wil blijven, en dat de tremolo geen floyd rose is (dus dive bombs etc. gaat lastig).

minoin
23 juli 2007, 21:17
Heb erop gespeeld bij Feedback in Utrecht samen met een Giger RG, JS1000.
Ik vond de RG350 veel beter spelen dan de JS1000, waar ik dus ook van op keek! Heerlijke gitaar, maar het blijven goedkope elementen die ongelooflijk feedbacken bij een redelijk (optreed)volume.
Ik heb hem niet lang genoeg geprobeerd om iets te kunnen zeggen over de tremolo..
De Giger vond ik nog lekkerder spelen, alleen ziet die er weer zo lelijk uit!
De JS1000 speelt voor geen meter vind ik, maar ik weet zeker dat een hoop forummers het daar niet mee kunnen vinden :P
Succes!

ivor
23 juli 2007, 22:30
Mooi ding man, moet je em wel in't zwart nemen :rockon:

Markmoos
24 juli 2007, 00:11
Ik heb een soortgelijke ibanez met dezelfde elementen, als je ze door een goeie amp gooit kun je er hele goeie geluiden uit halen! De tremolo op zo'n ding is 100% stemvast (en locking nut, dus de stemmechanieken ook). Het grootste nadeel van zo'n brug vind ik wel dat het echt een kutwerkje is om snaren te wisselen, je hebt er een fucking imbus-sleuteltje voor nodig -_-. Let ook op dat je met een tremolo lastig van stemming kunt veranderen, iets dat niet erg fijn is als je bijv. veel metal speelt.

urezna
24 juli 2007, 07:49
Let ook op dat je met een tremolo lastig van stemming kunt veranderen, iets dat niet erg fijn is als je bijv. veel metal speelt.

???? ik speel al 20 jaar metal, en altijd in dezelfde stemming... (de standaard stemming)...
Leg es uit wat je daarmee bedoelt?

GeofJackon
24 juli 2007, 11:06
hij bedoelt als je in drop-d of Eb wilt spelen dat het herstemmen nogal vervelend is vooral drop-d dan.

Robin.ke
24 juli 2007, 23:15
???? ik speel al 20 jaar metal, en altijd in dezelfde stemming... (de standaard stemming)...
Leg es uit wat je daarmee bedoelt?

Off topic:
Ik speel ook al ruim 20 jaar metal, waarvan 19,5 in de standaard stemming. Nu onlangs een gitaar zonder floyd aangeschaft alleen om met afwijkende stemmingen te experimenteren. Sindsdien is m'n 1e gitaal nauwelijks meer uit de standaard geweest. Er gaat een wereld voor je open.