PDA

View Full Version : andere elementen op ibanez



jaycee
23 juli 2007, 19:52
Hoi,
ik heb een Ibanez S470 DXQM. Daar zitten elementen van Ibanez op. Ik las eens dat die niet bepaald de beste waren en dat ik ze beter kon vervangen door elementen van bijvoorbeeld DiMarzio of Seymour Duncan. Ik ben alleen de Ibanez elementen gewend en weet dus niet beter dan dat. Mijn vraag is dus: wordt het geluid echt beter/anders als ik er andere elementen op zet??

Het is de bedoeling dat de gitaar gebruikt wordt voor snelle heftige solo's...
Is het dan automatisch zo dat ik "high output" elementen moet gaan kopen?


Bedankt & groet!

Markmoos
24 juli 2007, 00:30
Ja, het geluid wordt anders, en als je dure elementen koopt ook beter. Maar vergeet niet dat een goeie sound voor een heel groot deel ook in je versterker zit. Als je veel gaat shredden is het wel zo fijn als je elementen hebt met veel output, die zijn wat stiller wanneer je met veel gain speelt. Kijk ook eens naar EMG, dit zijn elementen met héél veel output, goed voor metal enzo. Het ligt er maar net aan welke stijl je speelt en wat je lekker vindt klinken.

urezna
24 juli 2007, 08:01
Niet alle Ibanez-elementen zijn slecht hoor, Ibanez maakt (of laat maken) een heleboel verschillende typen.
Zelf heb ik een S2120 en daar zitten QM1 en QM2 elementen op, die mij dus wel erg kunnen bekoren, hoewel ik ook heel andere ervaring met Ibanez-elementen heb.
Ik denk dat je jezelf eerst de vraag moet stellen of je tevreden bent met je geluid toch? daar valt of staat een mogelijk vervolg mee. want als je niet tevreden bent, wat mis je dan, wat zijn je wensen?

heftige snelle solo's vereisen in mijn ogen niet direct heel hoge output, pas als je heftig wilt scheuren met ritme-partijen wordt dat interessant.

In combinatie met mahonie body (jouw S470) heb ik alleen ervaring met Dimarzio ToneZone en Evolution, beiden kunnen erg lekker scheuren, wil je ook veel clean spelen raad ik je de tonezone eerder aan, heeft iets minder output maar overstuurt daardoor clean ook minder en klinkt daardoor wat warmer.

Raffel
24 juli 2007, 09:22
voor snelle heftige solo's zou ik voor een evo gaan in de brug positie.

jaycee
29 juli 2007, 18:01
Ok dus de elementen zijn wel degelijk van groot belang. Op de ibanez site kan ik helemaal NIETS vinden over mijn huidige elementen. Weet iemand of die info ergens beschikbaar is?

guitartub
29 juli 2007, 18:41
Het zijn wellicht Duncan Designs, waar ik idd al vaker over heb gehoord dat men ze niet zo goed vindt. Als jij dat ook vindt dan wordt het dus een moeilijke zoektocht naar vervanging van de elementen aangepast aan jouw smaak.