PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Vintage V60 Icon Series



NielsW
23 juli 2007, 19:41
Ik heb er zowaar een Stratocaster bijgekocht! Ik ben niet van mijn geloof gevallen, ik speelde op mijn ESPtje ook al Blues. Maar dat gaat toch ff wat minder allemaal :) Ik zag deze hangen en hij speelde echt heel erg goed! Verrassend voor een gitaar in deze prijsklasse.

Het is een relic en hij is lekker distressed. Afwerking is schitterend! Slagplaat is beetje groenachtig (is niet goed te zien op de foto's) en er zitten hier en daar wat krasjes en scheurtjes. De andere geschuurde plekjes zijn wel duidelijk te zien. Kop is lekker donker :)

Pickups zijn ook verrassend helder en versatile. De switch verschuiven opent en wereld aan tonen. Het enige nadeel is dat hij gewoon _niet_ en dan ook echt NIET met veel gain om kan gaan. Maarja, who needs gain (woei!). Daar heb ik gelukkig mijn ESP nog voor.

Foto's!

http://www.ofdatmooigaat.nl/Vintage1.jpg

http://www.ofdatmooigaat.nl/Vintage2.jpg

NielsW
23 juli 2007, 19:42
http://www.ofdatmooigaat.nl/Vintage3.jpg
Mn hele setup zoals hij er momenteel bij staat. Begint langzamerhand al ergens op te lijken :)

episua
23 juli 2007, 20:21
Gefeliciteerd, die Vintage Icons zijn inderdaad verrassend goede gitaren!

BLOK182
23 juli 2007, 20:41
Heb em ook vaker gezien, leek me een hele leuke strat! En je kan zeggen wat je wil over relic, maar als je op die vintage nog wat speelzweet hebt zitten ziet ie er prima doorleefd uit, lekkerder dan zo'n strakke nieuwe glimmende squier:-)

glacius
23 juli 2007, 20:44
http://www.ofdatmooigaat.nl/Vintage3.jpg
Mn hele setup zoals hij er momenteel bij staat. Begint langzamerhand al ergens op te lijken :)

het zijn ook echt 2 totaal verschillende setups

BLOK182
23 juli 2007, 20:48
Ik zie anders akelige overeenkomst tussen de Vox en de Engl:-)

NielsW
23 juli 2007, 20:49
het zijn ook echt 2 totaal verschillende setups
Haha inderdaad. Het éne extreme en het andere extreme :) Wat dat betreft ben ik ook niet helemaal wijs. Mensen vragen wel eens, weet je nou echt niet wat je wil? Ik vind het allemaal leuk!

Mitch
23 juli 2007, 20:50
Leuk ding, ik krijg er (ondanks mijn afkeer van relic en strats, maar dankzij mijn zwak voor Derek and the Dominoes) acuut een warm gevoel bij. Is dit diezelfde serie waar ook die Peter Green Les Paul uit komt ?

BLOK182
23 juli 2007, 20:53
Volgens mij wel, en je hebt op die manier ook gerelicte 'normale' LP's, die heb ik eens getest, voelen erg lekker aan, lekker ingespeeld, geen plastic-budgetgevoel. Doen erg denken aan die Gibson LP Standard Fadeds, prijs rond de 400 euro geloof ik.

NielsW
23 juli 2007, 21:48
De Les Paul Vintage V100 hebben ze bij Kees Dee ook nog staan. Speelt ook waanzinnig, vond de klank alleen nét wat minder. Ook die ziet er héél gaaf uit!

http://www.keesdee.nl/detail.php?id=1002

pupanus1
23 juli 2007, 22:01
Haha inderdaad. Het éne extreme en het andere extreme :) Wat dat betreft ben ik ook niet helemaal wijs. Mensen vragen wel eens, weet je nou echt niet wat je wil? Ik vind het allemaal leuk!

Dat is echt zo herkenbaar dat heb ik ook, vind het allemaal leuk :D

Ziet er goed uit dat gitaartje trouwens

Rick trodat
23 juli 2007, 22:40
Weet jij of hier nitro lak opzit?? Ik had een tijdje geleden ook al een topic over deze gitaar geopend.

Maurice_732
23 juli 2007, 22:49
coole strat :cooler:
Heb er laatst ook nog een stuk over gelezen in de gitarist :)
Schijnen heel goed te zijn voor de prijsklasse

rickert
23 juli 2007, 22:56
Weet jij of hier nitro lak opzit?? Ik had een tijdje geleden ook al een topic over deze gitaar geopend.

Lijkt me niet in die prijsklasse :satisfie:

Jayjay
23 juli 2007, 23:22
Leuk ding, ik krijg er (ondanks mijn afkeer van relic en strats, maar dankzij mijn zwak voor Derek and the Dominoes) acuut een warm gevoel bij. Is dit diezelfde serie waar ook die Peter Green Les Paul uit komt ?

Heeft iemand die Lemon Drop Peter Green Vintage LP?

BLOK182
24 juli 2007, 09:43
Yepz, check de zoekfunctie maar ff, is een topic over geweest!

NielsW
24 juli 2007, 10:48
Heb er ook zo'n afzichtelijke knalgroene band bij en een paars/roze kabel. Nu mn haar nog stijlloos en dan zijn we er!

Jayjay
24 juli 2007, 13:31
Yepz, check de zoekfunctie maar ff, is een topic over geweest!

Heb ik gedaan..misschien zoekt ie bij niet zo ..kan je me de link van de post doen?

Bedaank!

BLOK182
24 juli 2007, 14:36
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88001&highlight=moore+vintage

Kaïn
24 juli 2007, 14:52
Echt die setup, pure genious. Heel tof! En gefeliciteerd met je strat.

B_2_the_a
24 juli 2007, 15:26
heb hem zelf ook eens geprobeerd,
was erg fijn!

Seymour duncans erin en je kan echt gaan, pickups vond ik het enige nadeel (+de topkam) van de gitaar...

NielsW
24 juli 2007, 15:38
heb hem zelf ook eens geprobeerd,
was erg fijn!

Seymour duncans erin en je kan echt gaan, pickups vond ik het enige nadeel (+de topkam) van de gitaar...
Moet ik maar eens een keer regelen. Of van die noiseless pickups erin, donders wat waren die fijn!

Topkam inderdaad meteen flink bijgewerkt. Heb er gelijk 011-052 op gezet. Beetje vijlen, veertje erbij etc.

Op me ESP zit momenteel dezelfde snaren set. Net gek zat voor een floyd :P

B_2_the_a
24 juli 2007, 15:41
tjah
ik heb het meer over het plaatsen van een graphtech topkam!

NielsW
24 juli 2007, 16:02
tjah
ik heb het meer over het plaatsen van een graphtech topkam!
Ambitieus :) Maar wel goed! Wie weet ga ik er nog wel wat mee klooien. Voorlopig speelt ie in ieder geval monsterlijk! Allicht dat er een keer andere pickups/tuners/topkam etc in komen.

Rick trodat
24 juli 2007, 17:35
Lijkt me niet in die prijsklasse :satisfie:

Nee maar het is toch raar als deze gitaar gemaakt is alsof het lijkt alsof die op een nitro wijze slijt. Slijtachtige plekken enzo. En er zit die plastic lak op, poly heet dat geloof ik.

B_2_the_a
24 juli 2007, 18:25
Nee maar het is toch raar als deze gitaar gemaakt is alsof het lijkt alsof die op een nitro wijze slijt. Slijtachtige plekken enzo. En er zit die plastic lak op, poly heet dat geloof ik.
hij voelt niet aan alsof er plastic lak opzit..
maar denk ook geen nitro!

het leuke is, elke gitaar heeft net iets andere slijtage, ik denk dat ze met machinaal doen maar de ene keer pakt het iets meer lak mee ofzo... erg gaaf!!!