PDA

View Full Version : Welke gitaar



arcticmonkeyslimburg
23 juli 2007, 15:07
Hallo,

ik ben nu 17 en aan t sparen voor mn eerste gitaar.

Ik wil rond de 200 euro uitgeven aan mn gitaar

welke gitaren zouden jullie me aan en afraden?

Alvast bedankt,

en owja, welke winkel in omg. Heerlen is het beste

Nils

Dick Wolkendeck
23 juli 2007, 15:11
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944



succes.

arcticmonkeyslimburg
23 juli 2007, 15:14
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944



succes.

daar had ik al nagekeken, maar word er niet echt wijzer van.

schizo910
23 juli 2007, 15:16
Tsja, wij kunnen weer niet veel met ik ben 17 en heb 200 euro...

Wat voor een stijl wil je spelen? Wat voor een ervaring heb je reeds? Heb je al een versterker? etc... etc..

arcticmonkeyslimburg
23 juli 2007, 15:18
Tsja, wij kunnen weer niet veel met ik ben 17 en heb 200 euro...

Wat voor een stijl wil je spelen? Wat voor een ervaring heb je reeds? Heb je al een versterker? etc... etc..

geen ervaring, geen versterker

beetje Arctic Monkeys, Franz Ferdinand achtige stijl.

Dick Wolkendeck
23 juli 2007, 15:22
Weet je wat? Neem les bij een goede leraar die popmuzierk doceert voor electrische gitaar en vraag hem advies.

jasper159
23 juli 2007, 15:24
200EU gitaar + versterker is écht te weinig.

Spaar nog wat verder.
Voor een 4-500EU heb je een mooi beginnerssetje.

Bvb. London city Comet (telecastermodel) 225€, dit is toch ene leuk gitaartje voor britpop te spelen.
En als versterker best een leuke modulatieversterker (een versterker waar vele geluiden inzitten, die geluiden van andere versterkers "na-aapt")
Voorbeelden hiervan: Roland Cube, Line6 Spider, Vox AD30VT.
Om te beginnen kan je best 15, 20 of 30 watt nemen, maarja, dat hangt natuurlijk volledig van jou, je medebewoners en je buurt af :)

Markmoos
24 juli 2007, 00:35
Ik zou inderdaad gaan kijken naar een leuke telecaster ofzo. Als je niet van het model houdt kun je ook voor een (squier) stratocaster gaan, maar die heeft een tremolo, en daardoor (vooral bij goedkopere gitaren) ontstemt hij sneller. Als versterker zou ik een roland cube 15 nemen, kost ongeveer 80 euro bij feedback. Een squier telecaster kost ongeveer 170 euro, samen kom je dan uit op 250 euro. Minder moet je echt niet uitgeven.

AutoStatic
24 juli 2007, 10:06
Hé arcticmonkeyslimburg, ik zou kijken naar een mooie Stratocaster van Squier of London City. Of een tweedehands Fender Bronco, Alex Turner speelt daar nu op.

Johnny V
24 juli 2007, 11:03
kijk, wat ik beginners zou aanraden is gewoon akoestisch te beginnen, dat is pak goedkoper + volgens mij beter om te beginnen (al zullen waarschijnlijk velen onder ons dat tegenspreken).

Ik vind dat akoestisch beginnen veel meer nut heeft, je speelt toch vooral akkoorden, soleren is sowieso voor later.

Kim Wilson
24 juli 2007, 11:08
kijk, wat ik beginners zou aanraden is gewoon akoestisch te beginnen, dat is pak goedkoper + volgens mij beter om te beginnen (al zullen waarschijnlijk velen onder ons dat tegenspreken).

Ik vind dat akoestisch beginnen veel meer nut heeft, je speelt toch vooral akkoorden, soleren is sowieso voor later.
Of akoestisch beginnen beter is, weet ik niet. Maar jouw argument om voor akoestisch te kiezen raakt kant noch wal. Ook op een elektrische gitaar kun je akkoorden spelen. Ik ben absoluut geen sologitarist, en toch speel ik op elektrisch.

Kortom, een elektrische gitaar is niet alleen voor solo's en een akoestische gitaar is niet alleen voor akkoorden.

schizo910
24 juli 2007, 11:30
Op een akoestische gitaar moet je harder werken en zul je over het algemeen wat beter leren spelen. Maaaaaaaar er zijn legio gitaristen die geen lol hebben in akoestische gitaar, ze willen scheuren en dus gaat de lol in gitaar spelen er dan al snel van af.

Dekkz0r
24 juli 2007, 11:39
Of akoestisch beginnen beter is, weet ik niet. Maar jouw argument om voor akoestisch te kiezen raakt kant noch wal. Ook op een elektrische gitaar kun je akkoorden spelen. Ik ben absoluut geen sologitarist, en toch speel ik op elektrisch.

Kortom, een elektrische gitaar is niet alleen voor solo's en een akoestische gitaar is niet alleen voor akkoorden.


Op een akoestische gitaar moet je harder werken en zul je over het algemeen wat beter leren spelen. Maaaaaaaar er zijn legio gitaristen die geen lol hebben in akoestische gitaar, ze willen scheuren en dus gaat de lol in gitaar spelen er dan al snel van af.

+1 en nogmaals +1

Als jij van plan ben electrisch te gaan spelen zou ik ook gewoon elektisch beginnen, en eventueel later een akoestisch gitaartje in huis halen. Is altijd leuk voor erbij...

Raffel
24 juli 2007, 12:10
en toch zou ik het op z'n minst proberen van een akoestische gitaar niet achterwege laten. Zo ken ik iemand die helemaal gek is van punk, maar hij zweert toch (vooralsnog) bij zijn akoestische gitaar van 45 euro.

Kim Wilson
24 juli 2007, 12:13
Proberen moet je zeker doen, daar word je nooit minder van. Maar een non-argument als een akoestische kopen omdat je alleen maar akkoorden speelt, is natuurlijk dikke onzin.

Jay75
24 juli 2007, 14:39
GEWOON DEZE KOPEN

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0005338-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Sten_Vampire
24 juli 2007, 20:01
moet je nog helemaal beginnen, houd het gewoon bij een acoustische...
misschien vind je gitaarspelen niet eens leuk, en houd je er mee op na een maand, dan ben je 50 euro kwijt ipv 200 euro.

daarbij krijg je van een spaanse acoustische gitaar geen pijn aan je klauwen, je zult waarschijnlijk nog geen eelt hebben, goedkope elektrische gitaren hebben geen makkelijke jumbofrets, dus meot je ze keihard indrukken voor barres. ik zou je gewoone echt om te beginnen een acoustische aanraden.

kan je een beetje spelen, en je hebt geld, koop dan een elektrische...

en btw, akkoorden zijn wel makkelijker op acoustisch, want zoals ik al heb gezegd, nylon snaren zijn veel makkelijker in te drukken dan stalen. dus laat hem maar beter wat aan klooien met een acoustische.