PDA

View Full Version : prijs voor Mesa Boogie Formula Pre?



dkvisser
23 juli 2007, 14:55
Wat zou een mooie prijs zijn voor een Mesa Formula Pre van 3 jaar oud? (incl Footswitch)

almarvk
23 juli 2007, 16:06
Probeer je hier te kopen of te verkopen?

dkvisser
23 juli 2007, 16:07
kopen, vraagprijs is 315. Vond het zelf een nette prijs, wat vinden jullie?

AART
23 juli 2007, 16:29
300-350 is idd een beetje de prijs.
Ze zijn erg impopulair.

Ze waren de opvolgers van de studio pre, en itt de studio pre was de high gain van de formula nogal bagger. Clean is wel zeer ok.

qwertyuiop
23 juli 2007, 17:40
en itt de studio pre was de high gain van de formula nogal bagger. Clean is wel zeer ok.
dat is natuurlijk erg subjectief; ik heb jaren op de formula gespeeld (zit nu trouwens weer in mijn rack) en was zelf erg tevreden over het geluid en kreeg bovendien niet anders dan complimenten over mijn geluid zowel van de technici als van publiek/mede-gitaristen, dus....'t is maar net waar je van houdt he?

de prijs is inderdaad oke.

groeten.

AART
23 juli 2007, 17:51
Hij klinkt clean en met lichte overdrive wel ok, maar de high gain - en daarmee bedoel ik het metal gebied, voor zover ie het haalt - is minder strak en heeft een hele andere voicing. Hij is niet meteen slecht daardoor maar wel veel minder populair.

Hij is trouwens gebasseerd op de Haertbreaker, een mark I reissue met wat kleine wijzigingen(schakelbaar tussen clean en crunch etc).

Nocki
24 juli 2007, 08:59
Ook ik heb er met veel plezier mee gespeeld! nieuwe koste die me 1000 euro toen en 2ehands zijn ze lang voor ronde de 600 gegaan. 315 is een zeer nette prijs vind ik voor deze amp. ze zijn inderdaad niet zo populair maar het zijn leuke amps...

dkvisser
24 juli 2007, 09:35
Hee Medemuzikanten,

Ik heb gister de Mesa Boogie Formula Pre even geprobeerd, maar helaas, de footswitch doet het niet en de master volume potmeter van het Rhythm kanaal doet het na 15:00 niet meer.
Nou heeft de verkoper ook nog een nieuwe liggen voor 400, dat is dus ook geen gekke prijs, lijkt me? (das vraag 1).

Ook had hij nog een Rocktron Voodu Valve (v1, met geel Voodu mannetje). Moet nog even navragen wat hij daarvoor wil hebben. Maar wat is jullie advies, de Rocktron of de Mesa.
Zijn natuurlijk wel andere apparaten, vandaar even een korte toelichting: ik heb nu een GX700 en Velocity 150 als poweramp. Als ik de Voodu koop kan de GX700 weg, maar is dat een verbetering qua sound? (vraag 2)
Of win ik meer ik sound met de mesa Formula pre als voorversterker voor de GX700: ( gitaar -> Mesa -> GX700 -> Velocity)? (vraag 3)

wat ik zoek is vooral mooie cleans, die ik in de GX700 mis. Ik heb dus 2 uurtjes getest op de Mesa met kapotte footswitch, maar de cleans van de Mesa zijn erg goed. De Lead kanalen zijn ook erg goed (en inderdaad, Aart, geen high-gain Nu-metal). Maar, nu komt de vraag: kunnen die sounds met de Voodu ook benaderd worden?

Kortom: gezien de apparatuur die ik nu heb, en die ik wil upgraden, adviseren we over algemeen dan de VooduValve of de Formula Pre ? (vraag 4).

Alvast dank voor jullie respons!
Dirk.

AART
24 juli 2007, 11:26
Qua cleans maakt de VV weinig kans tegen de formula denk ik.

Ik zou zelf voor de mesa gaan, zeker als je die goed vond.

En dat probleem met die pot en footswitch: Het klinkt als iets dat makkelijk te repareren is. Als je zelf handig bent zou ik voor de mindere gaan en als je minder handig bent voor de goede. 400 is wel een beetje aan de hoge kant, maar als ie echt helemaal in perfecte staat verkeerd kan het wel denk ik.

habberdoedas
26 juli 2007, 09:17
Als je meer gain wil voor de formula dan kan je natuurlijk gebruik maken van een goede overdrive of distortion die je tussen je signaalpad zet. Ik zelf gebruik al een tijdje een oude Ibanez tubescreamer TS09 (is het nog niet helemaal) Eerdaags ga ik wat expirimenteren met wat andere overdrives en distortions. Bv Fulltone, MXR, Carl Martin etc.

dkvisser
26 juli 2007, 09:28
medemuzikanten; bedankt voor jullie reacties! Gister in de repetitieruimte op volume gespeeld met band op de Formula Pre.

1. in eerste helft had ik signaal pad als:
Gitaar -> Formula Pre -> Velocity poweramp, met de Boss GX700 in de FX loop van de Formula Pre. Klonk redelijk goed, al kwamen mijn effect niet goed door (ook niet met de FX Mix op 80 %).
2. na de rookpauze heb ik het anders aangesloten:
Gitaar -> Formula Pre -> GX700 -> Velocity
Dit klonk stukken beter ! :) deze amp kan echt goed scheuren (maar geen Metalzone inderdaad). klinkt fantastisch warm, goede definitie en zeer goede respons op input volumes vanuit gitaar en aanslag.

Ik heb de klassieke V-curve wel aangepast; dwz wat bas eruit gegooid, op hoger volume gooit deze combi (Formula Pre / Velocity) er aardig wat bas uit, en dat gaat toch verloren in de mix, dus kun je die power beter besteden aan de gain. :)

OK; ik was de GX700 gewend, en heb nog nooit over buizen gespeeld, dus dat was gister echt een eye-opener .... ja weer eentje die om is ! 8-)

Ga volgende week ook de andere aansluiting die ik ook op het mesaboogie forum gezien had (net als habberdoedas) proberen. Habber: ben benieuwd naar je bevindingen !)

Nu nog even een 4HE skb scoren en de boel inbouwen! word een leuke herfst denk ik !

Nocki
26 juli 2007, 09:34
Leuk! gefeliciteerd!

Ik vond zelf het geluid via de recording out wat anders(lees minder) klinken dan de normale uitgangen. Zelf heb ik ook nooit de fxloop van de Formula gebruikt maar eigenlijk altijd alles door de fxloop. uiteindelijk klonk dat beter (al bleef de gmajor vreselijk klinken..)
Een van de leukste optredens (die waar ik mn vrouw leerde kennen) was met de formula, 20:20 en de 2 1x12 evm speakercabs. als fx unit had ik een rocktron chameleon preamp en dat was natuurlijk in theorie geen combinatie maar op dat moment klonk het allemaal als een klok! was super!

succes ermee!

dkvisser
26 juli 2007, 10:06
Thanx Nocki! Leuk om zo'n anekdote te horen (dat van je vrouw leren kennen etc) ! :hippie: Hebben we ook nog hier en daar ander praat dan over gear!

Nog even voor mijn begrip;


Nocki: Zelf heb ik ook nooit de fxloop van de Formula gebruikt maar eigenlijk altijd alles door de fxloop. uiteindelijk klonk dat beter
Je bedoelt denk ik ".. maar eigenlijk altijd alles door de main out(s)" ?

Nog wat: Habberdoedas had het over ' overdrive tussen je signaalpad' zetten om meer gain te krijgen. Hiermee bedoel je een overdrive tussen gitaar en Formula, neem ik aan? En ja, ik heb de optie ook gelezen van een (clean) booster voor de preamp, dat kan dan ook nog.

habberdoedas
26 juli 2007, 11:03
Precies gewoon gitaar booster/overdrive etc. naar de Formula. M.b.t. je Boss GX 700 die je eerst in de paralle loop van je formula had hangen en daar door minder fx door kreeg ondanks dat je de fx mix op 80% had staan. Bedoel je de mix knop achterop de Formula of de Fx mix van de GX 700. 'Tis ff stoeien denk ik met de FX output mix van de GX 700 als je hem parallel aansluit. Ik gebruik de G-major van TC Electronic en zat daar in het begin ook mee te klooien. Wat betreft de flightcase een tip van mij....neem een goede. SKB is OK maar van kunststof. Bij mij viel het hele spul eens van m'n speaker en daar kan een SKB case echt niet tegen (brak finaal in tweeën). Voor de rest speel ze en suc6 met je nieuwe set

dkvisser
26 juli 2007, 13:24
Habberdoedas:
Bedoel je de mix knop achterop de Formula of de Fx mix van de GX 700.

Ik bedoel de FX mix van de Formula, ik had al wat patches op de GX700 op 100% wet gezet!

In serie aansluiten vergemakkelijkt het een en ander iets op de GX700, maar wat belangrijker is, ik vond de geluidskwaliteit dan ook beter.
Dus ik laat de GX700 in eerste instantie achter de Mesa hangen (en de rec.outs nog ff proberen...).

Overigens ga ik toch even voor een SKB kunstof ding, omdat ik de boel altijd stabiel neerzet (op 2 Velocity S112 cabs, breed genoeg), en omdat ik niet te zwaar wil hebben...

Thanx!

Nocki
26 juli 2007, 22:39
Thanx Nocki! Leuk om zo'n anekdote te horen (dat van je vrouw leren kennen etc) ! :hippie: Hebben we ook nog hier en daar ander praat dan over gear!

Nog even voor mijn begrip;

Je bedoelt denk ik ".. maar eigenlijk altijd alles door de main out(s)" ?

Nog wat: Habberdoedas had het over ' overdrive tussen je signaalpad' zetten om meer gain te krijgen. Hiermee bedoel je een overdrive tussen gitaar en Formula, neem ik aan? En ja, ik heb de optie ook gelezen van een (clean) booster voor de preamp, dat kan dan ook nog.



tja als ik dat terug lees komt de herinnering weer naar boven dat de vrouw waar ik over aan het schrijven was ook tegen me stond te praten toen ik dit schreef :). ik was er dus niet helemaal bij. maar inderdaad gewoon de normale outputs gebruikte ik.
Bij het laatste optreden met diezelfde band heb ik de zelfde setup maar dan met g-major ipv chameleon gebruikt met op de onderste speaker het droge geluid en op de bovenste het fx geluid! ook dat was een super gig!

Ik weet nog dat ik super trots was op mn boogie stack en dat ik mee voorstelde en zei: "Ik ben nocki en ik speel op de boogie!"

en nog steeds!