PDA

View Full Version : Effectenpedaal



SonofDestiny
23 juli 2007, 12:30
Is het mogelijk een basgitaar op een gitaareffectenpedaal aan te sluiten? Of is het resultaat net zo als je een basgitaar aansluit op een gitaarversterker?

FC Spoiler
23 juli 2007, 12:42
Proberen en luisteren ;)
Sommige pedalen halen bepaalde frequenties weg of kunnen ze niet verwerken, je oren bepalen of je wat met de sound kunt.

Riky
23 juli 2007, 12:42
Is het mogelijk een basgitaar op een gitaareffectenpedaal aan te sluiten? Of is het resultaat net zo als je een basgitaar aansluit op een gitaarversterker?

Hmm het geluid is dan niet ideaal volgens mij. Als je bijv een wahwah pedaal voor gitaar voor een bas gebruik hoorje je de wah niet zo goed... Denk dat dat ook voor andere effect apparaten zo is...

The Mess
23 juli 2007, 16:00
Het kan, voorzover ik weet, geen kwaad...
Volgens mij kun je dus gewoon rondkijken wat je leuk vind als effect
(er zijn natuurlijk ook effecten speciaal voor de bas.)

Saf
23 juli 2007, 16:39
ligt heel erg ana het effect heb bijvoorbeeld drie verschillende flangers en eentje werkt ook erg goed met bas de andere twee totaal niet. Speel overigs ook met bas over een sound city gitaartop en eerst ook wel over een london city gitaar top bweide oude buizenbakken en dat klinkt hemels.

yhcmarc
23 juli 2007, 18:23
ik speel ook bas over een gitaaramp hoor, een oude ampeg v4 klinkt geweldig, en idd, gewoon even proberen, laat je oren de rechter zijn en niet het feit of het voor gitaar of bas "is bedoeld".

SonofDestiny
23 juli 2007, 21:44
Ik heb het geprobeerd en het klonk geweldig! De mooiste effecten zijn toch wah en reverse. Daar ga ik zeker meer mee doen.

Bedankt!

Nebiros
6 augustus 2007, 18:34
Je hebt ook speciaal voor bas multi-effect pedaaltjes...

Kijk hier maar eens: http://www.zzounds.com/cat--Bass-Guitar-Effects--2402
of hier voor het echte werk: http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=110

Ik heb zelf een bijna antieke Zoom 506, 1 van de eerste...
Als je op google zoekt naar bass effects vind je wel het één em ander.