PDA

View Full Version : Faker op gitaarmarkt?



Jay75
23 juli 2007, 11:42
Ik heb 2 gitaartjes te koop staan op gitaar markt, nou is er 1 gast die toevallig reageert op beide gitaren met dezelfde vragen in het engels..

Meer mensen gemaild, of zou het toeval zijn?

Hello,
It is a pleasure to reply to your advert,
1)How long have you owned the gitaar ?
2)Have you owned it from new?if not how many previouse owner has it had?
3) Why are you selling it?
4)What features does the gitaar have?
5)What sort of condition is the gittar in?
6)what is the last price of the gitaar?


Dit bericht is verstuurd door: 'bobby_1'



Ben benieuwd, miss is t gewoon goeie gast ;)

Knbr
23 juli 2007, 11:47
engelse zinnen maar het nederlandse woord gitaar gebruiken:???:

almarvk
23 juli 2007, 11:51
Ik heb 'm ook ontvangen en direct gedelete...

cas121
23 juli 2007, 11:52
JA zo'n mailtje kreeg ik ook, halfgaar engels waarbij gitaar wel gewoon in het nederlands was geschreven. Daaronder stond het dan in het nederlands, duidelijk door zo'n vertaalmachine gehaald.

Ik heb hem gedelete maar de verzender was idd iets van bobby500010101010303@yahoo.com ofzo

Overigens vroeg hij mij wat de verzendkosten waren, ik heb teruggemaild dat de gitaar niet verzonden wordt maar alleen opgehaald kan worden. Daarna heb ik niks meer gehoord


C

golanhall
23 juli 2007, 11:54
Kan gewoon een geinteresseerde koper zijn uit het buitenland.
Laat hem de gitaar betalen + verzendingskosten en stuur hem dan op. Geen probleem toch?

dr.distortion
23 juli 2007, 11:54
en ik dus ook...terwijl de ltd al een paar weken niet meer op marktplaats staat :)

cas121
23 juli 2007, 12:02
Kan gewoon een geinteresseerde koper zijn uit het buitenland.
Laat hem de gitaar betalen + verzendingskosten en stuur hem dan op. Geen probleem toch?

Uiteindelijk zit je dan zonder gitaar en zonder geld let maar op... Is net zo betrouwbaar als die investeringsaanbiedingen uit Nigeria.

bass blom
23 juli 2007, 12:05
linke soep ja, dan krijg je een cheque waarvan je bank pas 2 of 3 weken later ontdekt dat ie niet gedekt is.

golanhall
23 juli 2007, 12:05
Toch niet als hij eerst een overschrijving doet, dat geld heb je zoiezo, en dan pas opsturen (als je het geld op je rekening hebt staan).

cas121
23 juli 2007, 12:19
Zelfs daar zijn tricks voor, ik weet niet hoe, maar het kan...

almarvk
23 juli 2007, 12:24
Wat wel duidelijk is dat je hier niet op moet ingaan.

Jay75
23 juli 2007, 12:53
INderdaad fake: Zonde dat ze nu ook al gitaarmarkt.nl hebben gevonden!

Thanks for the response.My client is okay with the the price and also note that the shipping payment will also be added to the actual amount.So send the below information so that you my client can send out the banker draft to you for payment:

FULL NAME.............

FULL ADDRESS.........

PHONE NUMBER................

COUNTRY........

Am very sure you are an honest person and like to deal with you.Thank you.So you need not to worry about the shipping.My shipper will takecare of that.Hope to read from you soonest.My client is ready to offer you €600, .so get back to me fast. if any question you can call on +447031841192

Hendrix
23 juli 2007, 13:03
Ik krijg precies dezelfde mailtjes! Toen ik dat gebrekkig engels las, wist ik gelijk al dat ik er niet op in moest gaan.

Dirk_Hendrik
23 juli 2007, 13:05
Toch niet als hij eerst een overschrijving doet, dat geld heb je zoiezo, en dan pas opsturen (als je het geld op je rekening hebt staan).

Tsja.... er zo zijn er zoveel die er zo over denken en die je op gegeven moment toch weer tegenkomt met boehoeverhalen op sites als opgelicht.nl, trosradar etc etc. Die overscrijving kwam niet maar die cheque wel enzo. En hij leek zo aardig en betrouwbaar.

Dus als je verstandig bent...
regageer je niet eens.

MarkV
23 juli 2007, 13:05
INderdaad fake: Zonde dat ze nu ook al gitaarmarkt.nl hebben gevonden!

Thanks for the response.My client is okay with the the price and also note that the shipping payment will also be added to the actual amount.So send the below information so that you my client can send out the banker draft to you for payment:

FULL NAME.............

FULL ADDRESS.........

PHONE NUMBER................

COUNTRY........

Am very sure you are an honest person and like to deal with you.Thank you.So you need not to worry about the shipping.My shipper will takecare of that.Hope to read from you soonest.My client is ready to offer you €600, .so get back to me fast. if any question you can call on +447031841192

Google maar eens op het telefoonnummer, krijg je een aantal reports van Scams: http://www.dropzone.com/forum/Dropzone.com_C2/Security_and_Scam_Alerts_F44/Username:_bio_-_Classifieds_Buyer_Scam_P2057253/

Orpheo
23 juli 2007, 13:06
Die loser, Bobby1 of zoiets, heeft mij ook gemaild over mijn PRS. gelijk gedelete. de massol. ik ga m niet opsturen. afhalen, of anders houd ik 'm lekker zelf. daarnaast, hij vond de vraagprijs te hoog. jammer dan.

golanhall
23 juli 2007, 13:19
Tsja.... er zo zijn er zoveel die er zo over denken en die je op gegeven moment toch weer tegenkomt met boehoeverhalen op sites als opgelicht.nl, trosradar etc etc. Die overscrijving kwam niet maar die cheque wel enzo. En hij leek zo aardig en betrouwbaar.

Dus als je verstandig bent...
regageer je niet eens.


Nja is jammer dat er zulke praktijken bestaan.

Heb vorige week nog 2 dingen gekocht van nederlanders, overschrijving al gedaan, nu hopen dat ik ik mijn goederen aankrijg ;-)

Frankiefrank2
23 juli 2007, 13:59
ALs je geld afgeschreven is van je bankrekening kan je dat binnen 14 dagen nog ongedaan maken. Ik weet niet of zoiets ook kan als je het zelf overmaakt. Dan kan je namelijk het geld overmaken en dan binnen 14 dagen ongedaan maken.
Misschien met een smoesje bij je bank ofzo.

nickbongers
23 juli 2007, 14:13
linke soep ja, dan krijg je een cheque waarvan je bank pas 2 of 3 weken later ontdekt dat ie niet gedekt is.

dan wacht je 2 of 3 weken met verzenden. gewoon niet versturen voordat je echt het bedrag of in je hand hebt, of op je rekening staat.

nickbongers
23 juli 2007, 14:15
ALs je geld afgeschreven is van je bankrekening kan je dat binnen 14 dagen nog ongedaan maken. Ik weet niet of zoiets ook kan als je het zelf overmaakt. Dan kan je namelijk het geld overmaken en dan binnen 14 dagen ongedaan maken.
Misschien met een smoesje bij je bank ofzo.

nee dat kan volgens mij zeker niet als je het zelf overgemaakt hebt. maar nu weet ik niet of dat ongedaan maken nu bij automatische afschrijvingen of bij gewoon n rekening is.

vinni
23 juli 2007, 15:51
Datzelfde kutmailtje heb ik ook ontvangen.

Tegen de muur met die gasten! :angry:

Vinni

a.c.
23 juli 2007, 16:23
hier nog een

cas121
23 juli 2007, 16:28
Ze hebben gewoon iedereen gemaild lijkt wel...

skabouter
23 juli 2007, 16:30
wow, goed da tje het zegt dude (topicstarter!) want die had mij ook gemaild voor een gitaar die ik verkoop. maar daar reageer ik maar niet op dus :D

wat een idioot! bovendien heb ik al een leuke deal met Casdeman!

Jay75
23 juli 2007, 16:51
Ja, goed he!

dacht ik wel, als ie had gereageert op 1 gitaar okay, maar nu op beide.
Dus vandaar even checken....

Maarja, de 2e reactie van hem, toen wist ik genoeg. Jammer dat ie "ons" gevonden heeft :(

Volgens mij krijg je een check, maar die bounced ofzoiets


Hier een oudje maar een goodie:
http://www.419eater.com/html/trophy_room.htm

joke
23 juli 2007, 18:10
ik heb em ook in mijn mailbox gehad maar meteen gemailed dat ik zijn tellefoon nummer wilde hebben zodat we de conversatie in het nederlands eventueel verder zouden kunnen voeren .
ik voelde met gittar ook meteen nattigheid...
tegen sommige mensen zouden we gewoon "get a life "!!! moeten schreeuwen...
zielepoten...

glowshadow
23 juli 2007, 18:28
Van: mike john (mike_john10002005@yahoo.com)
Verzonden:maandag 23 juli 2007 17:00:45
Aan:





Hi
I just want to inform you that the payment that will be send to you will include the shipment cost and you will deduct your asking price and send the remaining money to the shipping company that will come for the picking up at your location. so let me know if you agree with this arrangement before the payment can be send.

glowshadow
23 juli 2007, 18:48
Date: Mon, 23 Jul 2007 09:38:12 -0700
From: mike_john10002005@yahoo.com
Subject: SEND YOUR STATE ND THE ZIPCODE!!!!!!!!!!!!!!!!1
To:


Thanks for the mail.i will like you to tell you your state and the zipcode...........ok
Hope to hear back from you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

glowshadow
23 juli 2007, 18:53
Van: mike_john10002005@yahoo.com
Contactpersoon toevoegen
Verzonden:maandag 23 juli 2007 10:25:45
Aan:





Hello, It is a pleasure to reply to your advert, 1)How long have you owned the gitaar ?2)Have you owned it from new?if not how many previouse owner has it had?3) Why are you selling it?4)What features does the gitaar have?5)What sort of condition is the gittar in?6)what is the last price of the gitaar? Dit bericht is verstuurd door: 'bobby_1'




------------------------------------------------------------------







Thanks for the response.My client is okay with the the price and also note that the shipping payment will also be added to the actual amount.So send the below information so that you my client can send out the certified cheque to you for payment:

FULL NAME.............

FULL ADDRESS.........

PHONE NUMBER.........

COUNTRY........

LAST PRICE..............

Am very sure you are an honest person and like to deal with you.Thank you.So you need not to worry about the shipping.My shipper will takecare of that.Hope to read from you soonest.My client is ready to offer your asking price on it €400 .so get back to me fast. if any question you can call on +447031841192



--------------------------------------------------------------


Thanks for the mail.i will like you to tell you your state and the zipcode...........ok
Hope to hear back from you!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:stop:

Veekeren
23 juli 2007, 19:48
:D altijd lachen die mannetjes, heb die mail ook gehad. Zelf nog de moeite gedaan te replyen. Ben altijd wel benieuwd wat ze te melden hebben, vind het op een of andere manier grappig effe het spelletje mee te spelen...

glowshadow
23 juli 2007, 21:11
ik zei op het laats .. I only accept paypal.. nog nix trug gekregen!!

BamBuFan1
24 juli 2007, 02:17
Ik heb hem gedelete maar de verzender was idd iets van bobby500010101010303@yahoo.com ofzo
Overigens vroeg hij mij wat de verzendkosten waren, ik heb teruggemaild dat de gitaar niet verzonden wordt maar alleen opgehaald kan worden. Daarna heb ik niks meer gehoord
C

Je kunt het beste ook maar niet terugmailen, want dan wordt je geheid als 'levend' en dus bruikbaar spamadres misbruikt.

fred dons
24 juli 2007, 07:56
nee dat kan volgens mij zeker niet als je het zelf overgemaakt hebt. maar nu weet ik niet of dat ongedaan maken nu bij automatische afschrijvingen of bij gewoon n rekening is.

inderdaad alleen bij een automatische incasso kun je de betaling terugdraaien bij een normale overschrijving is "weg is weg" (wat ook de reden is dat die oplichters met een cheque betalen)

DarknessAwaits
24 juli 2007, 09:00
Ik heb ook precies zo'n mail gehad, eerste keer nog serieus op ingegaan. In de mail zette ik vraagprijs (€325,-) en nieuwprijs (€800,-), krijg ik mail terug dat hij het wel ok vind om €800,- te betalen. :satisfie:

drap
24 juli 2007, 09:06
Je kunt het beste ook maar niet terugmailen, want dan wordt je geheid als 'levend' en dus bruikbaar spamadres misbruikt.

Dat gebeurt al als je je mailtje opent. Dat is te checken namelijk, dat kan jij ook. Een onbekend adres gewoon direkt wegflikkeren nog voor je 'm opent, krijg je 'm vaak ook niet weer.

@DarknessAwaits: Gelijk doen! :dance:

cas121
24 juli 2007, 09:22
Tsja, Ik kreeg bijna tien mailtjes per dag voor de gitaar die ik te koop had staan, dan zie je niet zo 1,2,3 welke evt van oplichters zijn...

JE weet maar nooit of deze gitaaroplichter ook een spammer is, tot nu toe niks van gemerkt, helemaal niks teruggehoord trw.