PDA

View Full Version : Scuttle Buttin' Akoestisch



Aca Ilic
23 juli 2007, 01:21
Back to basic en gewoon zonder amp of effecten op westerngitaar opgenomen

Scuttle Acoustisch - Alex (http://ziggybluesforum.files-upload.com/390027/Scuttleacoustischdef.mp3.html)


greetz
Alex
www.xraybluesband.nl

Elixir
23 juli 2007, 09:12
Hey man,

netjes gespeeld.

Op acoustisch spelen is (naar mijn mening) altijd wat stroever en moeilijker dan op elektrisch, maar jou versie klinkt precies zoals hij op elektrisch ook zou moeten klinken. Mijn complimenten

Aca Ilic
23 juli 2007, 11:55
Beste Elixir,

hartstikke bedankt voor je kompliment, het is ook inderdaad een beetje stroever dan op electrisch ,zeker aangezien je snaren niet zo vaak omwisselt zoals op elektrisch, maar ik ben zo al jaren gewend dat ik alles eerste op akoestisch en dan pas op electrisch leer spelen ( misschien ouderwets maar zo ben ik gewend).Het gaat stuk makkelijker als je daarna electrische gitaar pakt om dezelfde stuk te spelen.

groetjes
Alex

jaspie
23 juli 2007, 12:45
die eerste bend(van a naar b op de g-snaar), bend je die op of slide je die? Kan me voorstellen dat dat bende op akoustisch vrij zwaar moet zijn. Verder relaxe opname trouwens

Aca Ilic
23 juli 2007, 13:50
die eerste bend(van a naar b op de g-snaar), bend je die op of slide je die? Kan me voorstellen dat dat bende op akoustisch vrij zwaar moet zijn. Verder relaxe opname trouwens
Hoi Jaspie,

thanks voor complie's , ik heb het in het begin helemaal gebend totdat mijn huid tussen nagels kapot ging ( en zeker als je op 0.11 speelt), en toen heb ik een keer een opname van Stevie in Duitsland gezien waar ik eigenlijk zag hoe hij dat deed en toen dacht ik:" sneaky motherf....." zo kan ik het ook sliden. Doet ook minder pijn en je kunt rest van de noten spelen zonder dat je in problemen met timing komt.

greetz
Alex

benwave
23 juli 2007, 20:54
Ik doe je het niet na.. dit even voorop, maar ik vind het een beetje zenuwachtige muziek.. Is het origineel ook zo snel ?

Jayjay
23 juli 2007, 21:12
Gaaf hoor! Cool nummer ook van SRV.
Kan jij mij die tab doen?

Bedaankt!

Aca Ilic
23 juli 2007, 21:28
Gaaf hoor! Cool nummer ook van SRV.
Kan jij mij die tab doen?

Bedaankt!

Hey JayJay,

ik heb helaas geen tab, ik kan het ook niet 1,2,3, maken ,alles wat ik doe doe ik op gehoor.

groetjes
Alex

Aca Ilic
23 juli 2007, 21:31
Ik doe je het niet na.. dit even voorop, maar ik vind het een beetje zenuwachtige muziek.. Is het origineel ook zo snel ?

tja ben, je doet het wel na , gewoon oefenen, oefenen zoals iemand ergens al schreef.
Muziek op zich is zelf niet zenuwachtig, origineel is ( afhankelijk van Stevie z'n mood) soms even snel, soms sneller, soms zelfs langzamer.
Bekijk eens op You tube dan kom je zelf achter.

greenthings
Alex

Benjamin Blue
24 juli 2007, 17:21
Kei Vet man...akoestisch....

ge heb mijn Respect dik gewonnen :hippie: :hippie:

Aca Ilic
24 juli 2007, 18:23
benjamin bedankt voor de compliment and same to you bro..

Jayjay
24 juli 2007, 21:48
Hey JayJay,

ik heb helaas geen tab, ik kan het ook niet 1,2,3, maken ,alles wat ik doe doe ik op gehoor.

groetjes
Alex

ok...wanneer leen je mij een dag jou oren? :-P

Aca Ilic
24 juli 2007, 22:39
ok...wanneer leen je mij een dag jou oren? :-P

Hey Jay, gewoon vaak genoeg luisteren en het lukt zeker. Ik weet dat ik jaar of 10 geleden naar intro van Time Stood Still zat te luisteren, het heeft me om niet te overdrijven zeker half uur en 50 keer terugspoelen ( ja toen was cassete nog in trek:-) nog gekost om achter te komen wat gespeeld moet worden.Zo vaak mogelijk luisteren en zelf klooien is mijn moto.

greetz
Alex

P.S. wat oren "lenen" betreft, zeg het maar wanneer jou uitkomt....
:-)

koella
25 juli 2007, 23:20
Mooi !

Ik wou dat ik hem zo snel kon.
Het commentaar van zenuwachtig begrijp ik wel een beetje. Het moet meer klinken als "het is nog vroeg in de morgen en ik heb een ontzettende kater van vannacht zo fuck you en picture this "(>>>begint te spelen )

Aca Ilic
25 juli 2007, 23:30
Mooi !

Ik wou dat ik hem zo snel kon.
Het commentaar van zenuwachtig begrijp ik wel een beetje. Het moet meer klinken als "het is nog vroeg in de morgen en ik heb een ontzettende kater van vannacht zo fuck you en picture this "(>>>begint te spelen )


Yeah koella, dat klopt het is idd 'smorgens opgenomen ( gelukkig zonder kater:-), en het was 2 poging ( meer doe ik niet , ook bij live opnames, aangezien het nummer anders heel veel aan karakter verliest).

ook bedankt voor je complimenten en
mvg
Alex

Aca Ilic
28 juli 2007, 17:47
aangezien files-upload al een paar dagen uit de running is , hier is nog een link waar clip te beluisteren/downloaden is:

http://www.soundclick.com/xraybluesband

klik op music ( blauw) en dan krijg je optie beluisteren/downloaden

ching-ching