PDA

View Full Version : Volume Marshall DSL100



pe_10
22 juli 2007, 23:28
Een vraagje over het volume van een Marshall DSL100.

Is er een daadwerkelijk verschil tussen het spelen op hoog en laag volume.
Wat ik bedoel is, blijft de vervorming hetzelfde op de 2 kanalen? Worden de 4 eindlampen bij hogere volumes meer op hun donder gegeven waardoor er meer vervorming is of kan je het beschouwen als een mastervolume?
Je geluid wordt in hoofdzaak toch bepaald door de voorversterking.

Van waar mijn vraag?
Op een repetitie speel ik op 5. Thuis op 1 (omwille van de buren) maar op een podium is me het nog niet zo goed duidelijk. Spelen op 2 en via de monitors je geluid horen of het volume wat hoger zetten en niet via de monitors.

andoni
23 juli 2007, 08:55
Een vraagje over het volume van een Marshall DSL100.

Is er een daadwerkelijk verschil tussen het spelen op hoog en laag volume.
Wat ik bedoel is, blijft de vervorming hetzelfde op de 2 kanalen? Worden de 4 eindlampen bij hogere volumes meer op hun donder gegeven waardoor er meer vervorming is of kan je het beschouwen als een mastervolume?
Je geluid wordt in hoofdzaak toch bepaald door de voorversterking.

Van waar mijn vraag?
Op een repetitie speel ik op 5. Thuis op 1 (omwille van de buren) maar op een podium is me het nog niet zo goed duidelijk. Spelen op 2 en via de monitors je geluid horen of het volume wat hoger zetten en niet via de monitors.
Het verschil in geluid tussen volume 1 en volume 3 is al vrij groot weet ik uit ervaring. Je kan dit wel redelijk compenseren door met de instellingen te spelen, maar een Marshall blijft een Marshall: die dingen gaan pas leven als je ze wat opendraait.

BLOK182
23 juli 2007, 09:47
Je eindtrap gaat steeds meer 'leven' wanneer ie op zijn donder krijgt. Lekker hard spelen zal, vooral bij overdrive, resulteren in (iets) meer scheur, en vooral extra dynamiek. Dergelijke eindtrap zijn namelijk nooit 100% tussen volume 1 en 10. Lekker opengooien dus op het podium, voor zover het kan:-)