PDA

View Full Version : Nieuwe BYOC's



vinni
22 juli 2007, 22:04
Hoi,

Kreeg vandaag een nieuwsbrief.
Daarin worden maar liefst drie nieuwe pedalen aangekondigd.

Een flanger, de shredder (clone van de shredmaster) en een analoge delay.

Het wordt onderhand een bijzonder complete verzameling.

Oh ja....dr schijnt nog een extended kit van de compressor uitgebracht te worden.

Goed nieuws voor de zelfbouwers dus!

Vinni

Erikt
22 juli 2007, 22:11
ahhh, eindelijk een analoge delay.. daar ben ik wel benieuwd naar

Nocki
11 augustus 2007, 08:26
De shredder is nu binnen bij de gier! ik heb er 1 besteld!
sorry voor het kicken van een oud topic maar het leek me beter dan een nieuw topic maken.

De delay was er natuurlijk al maar op de flanger moeten we nog even wachten.

Ik laat het wel weten hoe de shredder klinkt als tie binnen is!( ik heb meerder byoc pedalen besteld...)

vinni
11 augustus 2007, 10:46
Euh.....welke heb je besteld?

En als je ze nu niet paint.......als ze niet bevallen neem ik er wellicht
wel eentje over.....(ik weet dat je nogal eens van gear veranderd ;))

Ik heb nu drie BYOC's.....de tremolo, Tribooster en DOD250.
Echt erg goed allemaal.

Ben in de markt voor de envelope filter, compressor, flanger, phaser, EQ, wah en screamer.

Vinni

Nocki
11 augustus 2007, 10:59
Hoi,

Ja mijn probleem is altijd geweest dat ik nogal wat wissel van reden om iets te gebruiken. met mn oude band was rackgear en mn mesa gewoon het beste. voor sommige projecten is modeling weer heel goed en tegenwoordig speel ik vaker in de kerk... elke keer is iets anders de beste oplossing. vandaar dat ik nu voor alle 3 de oplossingen naast elkaar ga.

voor mn band de roadster en de intellifex met midi.
Daarnaast voor thuis, projecten of in de kerk de line6 flextone III
Daarnaast voor thuis, projecten of in de kerk de vox ac-15 met pedalen.

Van de laatste 2 amps weet ik nog niet waar ze het beste presteren dus ik weet nog niet waar ze terecht komen. maar zo kan ik voor alle dingen die ik doe naar het juiste gereedschap pakken.

du niet meer "of" maar "en"

Ik heb de Shredder, Tremelo en de Phaser besteld. Deze zijn in voorraad

Als ze straks weer in voorraad zijn bestel ik ook nog de:

Wah
Screamer
Rat clone
Chorus
Delay

en misschien ooit nog eens een 2e delay en een slow gear...

Maar mn boardje moet in ieder geval dit gaan bevatten als basis:

Wah -> Screamer -> Shredder -> Phaser -> Tremelo -> Chorus -> Delay
en later
Wah -> Compressor -> Screamer -> Ratclone -> Shredder -> Phaser -> Tremelo -> Chorus -> Delay -> 2e Delay

Ik denk dat ik dan wel een leuk bordje heb waar ik veel dingen mee kan die ik graag gebruik!
kwa kleur zullen ze allemaal wel zwart worden... ben nog op zoek naar een manier voor decals te maken. ik kan dat inkjet decal papier nog nit vinden maar dat komt wel.
Elk pedaal zal waarschijnlijk een band krijgen in een kleur die overeenkomt met de boss kleuren of zo of allemaal in de zelfde kleur. ik denk er nog ovver...

ik ga ze in ieder geval spuiten!

Nocki
11 augustus 2007, 11:54
Wat betreft de Decal was ik best een beetje bang... Het was moeilijk om de pedals te lakken en de letters aan te brengen. ik heb de vorige keer de kleinste plak letters gebruikt die ik kon vinden maar dat vond ik toch niet super. Zojuist heb ik bij modelbrouwers.nl wit inkjet decal papier besteld (3 vellen a4) en ga zelf de lay-out printen! ik ben erg beniewd naar het resultaat!

NOcki

matto
12 augustus 2007, 09:38
Zojuist heb ik bij modelbrouwers.nl wit inkjet decal papier besteld (3 vellen a4) en ga zelf de lay-out printen! ik ben erg beniewd naar het resultaat!

Laat nog even weten hoe het geworden is.

Nocki
12 augustus 2007, 10:18
Zal ik zeker doen!

drap
12 augustus 2007, 11:20
Ik zou die Shredder (zelden zo'n ontoepasselijke kutnaam voor een pedaal gehoord trouwens) wel eens één op één willen vergelijken met een echte Shredmaster (met stip op twee qua naam). Die heb ik namelijk nog thuis liggen. Prima pedaaltje opzich.

Nocki
12 augustus 2007, 18:06
Ik hoop het. ik heb m besteld omdat het geluid op het filmpje me zeker aansprak. Ik ben erg benieuwd. Hierbij wil ik gelijk een link plaatsen om meer aandacht te vragen voor mijn byoc decal topic
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95998

De naam is gelukkig altijd nog te veranderen door de bouwer he :). toch vond ik shredder niet verkeer klinken!

drap
12 augustus 2007, 19:21
Als je een bekende gebruiker wil horen van de Shredmaster, dan moet je nummers zoals Creep van Radiohead luisteren. Het is in ieder geval het voornaamste scheurpedaal van Johnny Greenwood. Bepaald geen shredder :) Persoonlijk vind ik ook dat het pedaal het beter doet in het accoordenwerk dan in snelle solo's.

Kom je ook op de meeting in Almere Nocki? Dan wil ik best die Shredmaster eens meenemen voor een 1 op1 vergelijk.

Nocki
12 augustus 2007, 21:20
Hoi,

Ik verwacht niet dat ik naar de meeting kom. sorry...

Ik ben erg beniewd naar dat pedaal. ik vond m op de film ook het lekkerste klinken met riffjes en slag.

Nocki

Nocki
16 augustus 2007, 07:55
Vandaag komen ze hopelijk binnen!

Shredder, Screamer, Phaser en de Tremelo...

Ook hoop ik dat vandaag het inkjet water decal papier binnen komt. Ik heb al een hoop ideeen over hoe ze eruit gaan zien.