PDA

View Full Version : Peavey cabs, is dat wat?



dePerik
22 juli 2007, 21:57
Iemand ervaring met Peavey 412 cabs? Er zitten Sheffield of Jensen speakers in, dat weet ik wel, maar hoe staat het met de kwaliteit van de cabs zelf, Iemand een idee? Ik probeer info te vinden over die kasten maar ik kom maar weinig tot niets tegen.

Sarco
22 juli 2007, 22:30
Ik heb de 412 straight cab met Jensen speakers. De handvaten komen wat goedkoop over maar de cab zelf lijkt me toch wel vrij solide. Ik heb hem in de tijd getest met een JCM 900 Dual Reverb tegenover een standaard Marshall 1960 cab en vond de Peavey beter klinken (aggressiever en meer laag). Op een show heb ik ook eens op een Crate cab met V30's gespeeld en achteraf had ik er toch ook spijt van dat ik gewoon m'n peavey cab niet had meegenomen.. Onder m'n nieuwe JCM 900 SL-X klinkt hij ook zeker niet slecht! Het is zeker geen top cabinet maar ik denk dat hij wel doet wat hij moet doen en aan een zeer lekker prijsje. Voor 400 euro nieuw ofzo kan je niet echt sukkelen!

dePerik
22 juli 2007, 23:09
Weet je iets van het materiaal waarvan ie gemaakt is?

Sarco
23 juli 2007, 08:38
Dat zou ik niet echt weten.. Dat type staat ook niet meer op de peavey website dacht ik. Misschien eens googlen!

AART
23 juli 2007, 12:12
bij de afgelopen giermieting stond er een oude peavey et sheffields in dat hok. Best okeeje sound. Niet bijzonder, maar niet slecht ofzo.

BLOK182
23 juli 2007, 12:54
Zelfde ervaring hier, degelijke werkpaarden die hun werk keurig doen, maar niet meteen de best klinkende cabs around. Voor het geld weer wel erg goed.

Jimwoud
23 juli 2007, 14:05
Ik zou niet die cabs met Jensens nemen, heb eens een 2x12 peavey met jensens gehoord, en heb een 2x12 van koch gehad met Jensens en het zijn nou niet echt lekker speakers vind ik.

dePerik
23 juli 2007, 23:44
Ik heb het maar niet afgewacht en vandaag een second hand Laney cab gekocht. Waarschijnlijk net zo goed of slecht als een Peavey, ik weet het niet maar ik wilde niet langer wachten. Ah ja.... 't is af en toe ook wel nodig om een béétje te relativeren als het om de eindeloze GAS gaat.