PDA

View Full Version : Gitaar JerryC



SonofDestiny
22 juli 2007, 20:20
Hallo allemaal,

Binnenkort (over een jaar) komt mijn spaargeld vrij en tegen die tijd heb ik behoefte aan een nieuwe gitaar. Ik wil het liefste een gitaar met het uiterlijk van die van JerryC (http://www.youtube.com/watch?v=by8oyJztzwo). Rond welke prijs zit ik dan, welk merk is het, is het verstandig om van een Ibanez SA260FM over te stappen op deze gitaar? (misschien een domme vraag, maar ik heb weinig verstand van gitaarmerken)

Rock on good people!

P.S. nu ik toch iets post in dit sub-forum: weet iemand een beknopte 'guide to' de elektronica van een gitaar toevallig?

Jeroen_TRC
22 juli 2007, 20:30
Als je 'behoefte hebt aan een nieuwe gitaar', zoek die gitaar dan uit op de mogelijkheden van de gitaar, niet op zijn looks.
Ik ken stagg gitaren die 10 x gaver uit zien dan stinkend dure Fenders maar daar gaat het niet om, toch?

Verder kan ik je niet zo goed helpen aangezien ik de ballen verstand heb van ibanez en muziek als die van JerryC.

Succes!

SonofDestiny
22 juli 2007, 20:33
Ja sorry, zo bedoel ik het natuurlijk ook niet ;) Ik ga niet die gitaar kopen als hij nergens naar klinkt en rot speelt. Ik ben op zoek naar een gitaar met dat uiterlijk, met een breed geluid (ik wil er ruige muziek mee kunnen spelen, maar ook rustige muziek), hij moet snel kunnen spelen en mooie flageoletten kunnen produceren. Ik weet niet of er daarbij verschil zit tussen gitaren waar het om flageoletten gaat, maar als het zo is: waar moet ik naar kijken?

Jayjay
22 juli 2007, 20:35
Ziehier..de link naar zijn gear:

http://www.jerrycfan.net/en/jerry_gear/

Fender American Dluxe
(with Bridge Pickup : Dimarzio Fast Track 2)

Fender Japan
(with Scalloped Fingerboard, Bridge Pickup : Seymour Duncan JB.Jr)

Line6 Variax 500

ESP Horizon FR-II
(with Front PU : Dimarzio PAF Pro, Rear PU : Dimarzio FRED)

SonofDestiny
22 juli 2007, 20:41
Aardig prijzig!

Bedankt voor jullie respons :)

Jayjay
22 juli 2007, 21:33
Als ik je eeen tip mag geven?
De Ibanzez JS100 is tweedehands best te betalen en is voor een Ibanez een goede plank voor een goede prijs en ook nog enigzins veelzijdig..

SonofDestiny
22 juli 2007, 21:35
Best een vette gitaar, ja! :D Bedankt!