PDA

View Full Version : cuenca -alhambra of almansa



giova
22 juli 2007, 18:24
Hey gitaarkenners!

Graag had ik julie mening eens geweten omtrent wat jullie de beste "beginners" gitaar vinden? Er zijn blijkbaar veel meningsverschillen omtrent het aanschaffen van een gitaar. Ik zelf kan totaal geen gitaar spelen maar had wel graag privé-lessen gevolgd. Mijn vraag is eigenlijk, wat is voor jullie eigenlijk de beste beginnersgitaar en hoeveel tijd zou ik nodig hebben om er "iets" op te spelen. Zouden jullie tevens onmiddellijk een nieuwe kopen of een tweedehands?

Ik weet dat het afhangt van hoe goed je bent en dergelijke, toch moet men toch een iedee hebben van tijd. Spreekt men hier over een aantal weken, maanden enz... Bon, k'ben eens benieuwd naar jullie reacties.

In the meantime ... :rockon:

Thx

Gio

Pais
22 juli 2007, 19:48
Als je als beginner een instapmodel koopt van 1 van de genoemde merken, heb je een leuke startersgitaar hoor! Wanneer je helemaal geen ervaring hebt met gitaren is het lastig om op de tweedehands markt een goede koop te doen. Wanneer niemand in je omgeving kan helpen met het aanschaffen van een gitaar, zou ik absoluut naar een muziekwinkel gaan! (soms hebben die ook wel tweedehandsjes)
Wanneer je "iets" spelen kunt, hang af hoeveel tijd je erin stopt en natuurlijk wat je "iets" noemt. Find out!

harrie
22 juli 2007, 20:06
Ik heb zowel een Alhambra (P4) als een Almansa 403 CTW met Fishmann classic 4 alectronica. Een P4 kost tegenwoordig €475,- De goedkopere Alhambra's zijn ook de moeite waard, je valt je hier nooit een buil aan.

BB-G
23 juli 2007, 00:10
Wel grappige vraag; De 3 opgenoemde merken zijn allemaal in't zelfde dorp en zelfs binnen dezelfde straat gevestigd als ik me niet vergis. Ik weet wel met zekerheid dat elk van deze merken prijs-kwalitatief heel goed zijn en dat ze zelfs voor elkaar produceren als er een van de fabrieken niet kan volgen. Almansa bestaat bvb uit ex-werknemers van Alhambra. Ikzelf heb een Almansa 434 Spruce en deze krijg je me toch niet snel meer afgepakt, ben er meer dan tevreden van.

giova
24 juli 2007, 11:47
Hey mensen,

Alvast bedankt voor julie uitleg! :satisfie:

Nu heb ik toch min of meer een idee. Nog een vraagske, ik veronderstel dat het instapmodel voor de verschillende gitaren, meer dan genoeg is, of zouden jullie opteren voor een iets duurder model?

Pais
24 juli 2007, 12:37
Hey mensen,

Alvast bedankt voor julie uitleg! :satisfie:

Nu heb ik toch min of meer een idee. Nog een vraagske, ik veronderstel dat het instapmodel voor de verschillende gitaren, meer dan genoeg is, of zouden jullie opteren voor een iets duurder model?

Ik zou een instapmodel kiezen (~200 euro). Daar heb je voorlopig toch een leuk gitaartje aan. Over een jaar ben je misschien toe aan een betere gitaar maar dan is het voor jou ook mogelijk om iets uit te zoeken wat bij je past. Dat lijkt me nu heel moeilijk.

giova
27 juli 2007, 09:32
Hey allemaal bedankt voor jullie antwoord.

Hebben jullie gitaar leren spelen via een privé leraar? Indien dit het geval was, ging dat vlot, en na hoeveel tijd hebben jullie iets zelfstandig kunnen spelen?

Ben ik wel benieuwd naar.

Thx 8-)

Fingerpick
27 juli 2007, 13:48
Hey allemaal bedankt voor jullie antwoord.

Hebben jullie gitaar leren spelen via een privé leraar? Indien dit het geval was, ging dat vlot, en na hoeveel tijd hebben jullie iets zelfstandig kunnen spelen?

Ben ik wel benieuwd naar.

Thx 8-)

Dé best manier om volgens mij fatsoenlijk en snel een instrument onder de knie te krijgen : naar de lokale muziekacademie - school gaan.
Het is practisch gratis, je krijgt een stevige technische basis, je hebt een prof. leraar, je leert diverse stijlen beginnend met "klassiek" en een beetje notenleer is ook mooi meegenomen; dan kan je zonder handen en voeten te gebruiken iets uitleggen aan medemuzikanten.
Hoe snel je vordert hangt van je eigen inzet af, maar wegens de druk door telkens "huiswerk" mee te krijgen ga je veel rapper vooruit dan als je dat op eigen houtje zou doen.

giannini
27 juli 2007, 14:12
Dé best manier om volgens mij fatsoenlijk en snel een instrument onder de knie te krijgen : naar de lokale muziekacademie - school gaan.
Het is practisch gratis, je krijgt een stevige technische basis, je hebt een prof. leraar, je leert diverse stijlen beginnend met "klassiek" en een beetje notenleer is ook mooi meegenomen; dan kan je zonder handen en voeten te gebruiken iets uitleggen aan medemuzikanten.
Hoe snel je vordert hangt van je eigen inzet af, maar wegens de druk door telkens "huiswerk" mee te krijgen ga je veel rapper vooruit dan als je dat op eigen houtje zou doen.

Ik ben het helemaal met Fingerpick eens, ik les nu sinds eind november 2006 bij een prive leraar en merk dat het echt prettig werkt. Ik heb 30 minuten les per week en krijg ook redelijk wat huiswerk mee. Dat stimuleert in het begin zeker om door te zetten. Ik speel elke dag minimaal 1 uur.

In het begin best wel lastig ook om ook nog notenschrift te leren maar merk nu in het vervolg dat dit allemaal best wel meevalt en me ook geholpen heeft.

Bijkomend voordeel van lessen is dat je ook nog eens (school)vakantie hebt. Ik merk dat ik nu aan een basis werk en had dat niet kunnen doen door zelfstudie uit een boek of via internet. Het is ook lekker om te overleggene en uitleg te krijgen.

Mijn advies is lessen, al zullen er best wel zijn die door een goede zelfstudie net zoveel leren.

Succes

Pais
27 juli 2007, 14:53
Dé best manier om volgens mij fatsoenlijk en snel een instrument onder de knie te krijgen : naar de lokale muziekacademie - school gaan.
Het is practisch gratis,

Lucky you dan :) Hier is de muziekschool bijna even duur als mn gitaarleraar. €17,- per 30 min (incl de wekelijkse verplichting) Ik betaal bij mn leraar €25 per uur zonder vaste lestijd of frequentie

LaurentB
27 juli 2007, 18:53
Wat de gitaarleraar betreft:

Op de muziekschool heb je doorgaans wel een geschoolde docent, dat is een voordeel. Die zijn er privé zeker ook, maar het is minder gegarandeerd.
Nadeel kan zijn dat ze volgens een vast stramien werken met het oefenmateriaal, en dat je dus niet zo vrij bent in wat je zou willen spelen. Daar zijn privé-docenten weer flezibeler in, want die hoeven zich niet aan een of andere policy van zo'n muziekschool te houden.

Ik zou eens naar beiden informeren, en goed uitleggen wat je wilt leren en of dat dan ook kan.