PDA

View Full Version : Ongewenste vibrato?



r33n
22 juli 2007, 17:44
Hallo allemaal

ik heb een vreemd probleem met mijn gitaar. Wanneer ik de hoogste E-snaar aansla, komt er een vibrato-achtige klank mee, vooral bij de 12de en 13de fret. andere snaren vormen geen problemen, en acoustisch hoor je het ook niet, enkel wanneer er overdrive/distortion aan te pas komt.

ik dacht dat het te wijten was aan mijn low-quality versterker, maar ik heb reeds op andere (fender/behringer) versterkers getest en het probleem blijft. 2 maand geleden heb ik deze snaar vervangen, en toen was het hatelijk geluid weg voor een tijdje, maar nu is ie terug.

versterker van jim harley, boss me-30 en schecter scorpion diamond series gitaar.

Ter verduidelijking heb ik een kort fragmentje opgenomen, hier hoor je het probleem. (goed hoorbaar op second 4 en 5)

http://users.telenet.be/rayne/img/Records/Schecter probleem.mp3

Hopelijk is er iemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn.

dank bij voorbaat

niels

Jayjay
22 juli 2007, 17:57
Ik denk dat je gitaar opnieuw ge-intoneerd moet worden!

glacius
22 juli 2007, 18:18
dit lijkt heel erg veel op aanlopen van de snaar. draai hem iets omhoog van de hals af, wellicht ben je het dan kwijt.

Raffel
23 juli 2007, 12:41
dat heb ik altijd als mijn snaren er te lang op zitten. Gewoon ff setje of de hoge E vervangen, dan is het weg.

Het heeft idd iets met een combinatie van aanlopen en vuil op de snaar te maken.

Piekhaar
23 juli 2007, 13:06
2 maanden geleden je snaar vervangen en toen was het tijdelijk weg. Daar heb je toch meteen je probleem. Je doet te lang met je snaren :).

Lijkt me gewoon te komen doordat je snaar inderdaad aan vervanging toe is.

Met GHS Fast Fret gaan je snaren trouwens wel langer mee.

Nobler
23 juli 2007, 13:20
Ik heb gisteren bij wijze van verjaarscadeautje nieuwe snaren op de klassieke gitaar van mijn zus gezet. Daarvan deed de D het recht uit het pakje, dus dat het komt door te oude snaren is onzin. Ik heb het geregeld bij snaren, zowel electrisch als accoustisch, zowel metaal als nylon. Er is iets wat de harmonische trilling verstoort. Ik ben daar niet zo in thuis, maar het zou een fabricagefoutje in de snaar kunnen zijn, alleen zou dat niet verklaren waarom het na het opzetten van een nieuwe snaar na een tijdje terugkomt. Ik ben er dus ook niet achter wat de werkelijke oorzaak is en zou het graag willen weten.

golanhall
23 juli 2007, 13:32
Heb hetzelfde probleem bij mijn hoge E, snaren liggen er al een tijdje op.
Tijd om te vervangen dus.

Das Schaap
23 juli 2007, 13:54
Ik heb het ook gehad bij m'n B snaar octaaf, en ook lichter op de E snaar weer diezelfde noot. Echter sinds m'n gitaar in D staat heb ik er geen last meer van, niet op dezelfde positie en ook niet meer bij die noot.

NielsW
23 juli 2007, 14:37
Mijn nieuwste gitaartje had dat ook. Snaartjes iets hoger zetten en het is weg.

r33n
23 juli 2007, 17:02
kay bedankt, zal dat even proberen, wanneer dat niet helpt zal ik em terug vervangen

btw; je gitaar intoneren, wat houd dat in?las dit als eerste reactie, maar ken het niet

bedankt voor de vele reacties!