PDA

View Full Version : Wat gebruikt zij?!



Annuh
22 juli 2007, 16:37
heey
Ik kwma dit filmpje tegen op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=X-K4CXvxNcw

En ik vroeg mij af wat zij kan gebruiken om op te nemen dat daarna loops van dat afspeelt? Wat voor apparaat/apparatuur is dat?
Want daar ben ik naar opzoek!

super bedankt alvast !

robert-gitarist
22 juli 2007, 16:43
Een looper/sampler kan dat. Boss heeft zn ding. Een loop station;) En de Line6 DL-4 (groen dleay pedaal) kan dat ook. Word erg veel gebruikt in de theater wereld.
Edit: grappig begin trouwens hehe

artnaz
22 juli 2007, 16:46
Als ik het goed zie gebruikt ze een Akai Headrush E2 (200 euro).

Beetje OT: Dit is pas een topnummer! (http://www.youtube.com/watch?v=IIO2qpSsUTA&mode=related&search=) Hierdoor begin ik toch zwaar te overwegen om voor het eerst in mijn leven fatsoenlijk te gaan zingen...:D

AutoStatic
22 juli 2007, 16:48
En de Digitech Jamman of Akai Headrush. Kan zo snel niet zien wat zij gebruikt. Ah artnaz is me voor. Als het een Headrush E2 is, €125,- in Duitsland.

Annuh
22 juli 2007, 16:49
http://video.google.com/videoplay?docid=6989780587571054207

Misschien kan je het in dit filmpje beter zien? in het ebgin is een shot van de pedalen...oh het si het zelfde filmpje als hierboven en dat is idd een topnummer, al maanden de grote hit als mn band dit inzet haha

artnaz
22 juli 2007, 16:52
Als het een Headrush E2 is, €125,- in Duitsland.Oh ja, helemaal vergeten dat hij daar veel goedkoper is...

Maar volgens mij is dat hem wel, want ik zie toch duidelijk ronde metalen knoppen en een donkerblauwe behuizing die verticaal langer is dan in de breedte...

Annuh
22 juli 2007, 16:53
Enig idee hoe je dat kan laten schakelen zoals zij dot van opnemen van de gitaar en opnemen van de microfoon apart, zodat je niet met de mic de gitaar dubbel opneemt zeg maar.

en nog een vraag:
Als ik nromaal loops live opneem (met bijv mn apple) dan is het heel moeilijk om zo op te nemen dat hij in 1 tempo loopt de loop (omdat ik een fractie van een sec bijv naast de maat klap), regelt de headrush datzelf ofzo want bij haar klinkt het heel vloeiend...

artnaz
22 juli 2007, 16:57
Enig idee hoe je dat kan laten schakelen zoals zij dot van opnemen van de gitaar en opnemen van de microfoon apart, zodat je niet met de mic de gitaar dubbel opneemt zeg maar.Hoezo gitaar dubbel, de gitaar wordt toch niet via die mic versterkt? En dan nog lijkt me dat "dubbel" geen probleem. Waarschijnlijk heeft die Headrush/Jamman/RC-XX twee inputs. Eén voor gitaar en één voor mic dus... Toch?

Als ik nromaal loops live opneem (met bijv mn apple) dan is het heel moeilijk om zo op te nemen dat hij in 1 tempo loopt de loop (omdat ik een fractie van een sec bijv naast de maat klap), regelt de headrush datzelf ofzo want bij haar klinkt het heel vloeiend...Dat vergt gewoon oefening. Maar met de voet de lengte regelen is wel redelijk te doen. Mag ik vragen hoe jij met een computer Live loops maakt en afspeelt?

AutoStatic
22 juli 2007, 16:59
Enig idee hoe je dat kan laten schakelen zoals zij dot van opnemen van de gitaar en opnemen van de microfoon apart, zodat je niet met de mic de gitaar dubbel opneemt zeg maar.

en nog een vraag:
Als ik nromaal loops live opneem (met bijv mn apple) dan is het heel moeilijk om zo op te nemen dat hij in 1 tempo loopt de loop (omdat ik een fractie van een sec bijv naast de maat klap), regelt de headrush datzelf ofzo want bij haar klinkt het heel vloeiend...Vraag 1: zo te zien een AB switchje oid. Vraag 2: oefenen, oefenen, oefenen.

AutoStatic
22 juli 2007, 17:00
Hoezo gitaar dubbel, de gitaar wordt toch niet via die mic versterkt? En dan nog lijkt me dat "dubbel" geen probleem. Waarschijnlijk heeft die Headrush/Jamman/RC-XX twee inputs. Eén voor gitaar en één voor mic dus... Toch?De Headrush niet voor zover ik weet, de Jamman en de RC's wel. vandaar de AB switch die ze ernaast heeft staan. Als je op een Jamman/RC wilt switchen van input moet je naar de grond, zij doet dat niet dus doet ze het op een andere manier. Ik zie nu net dat ze volgens mij gewoon een TU-2 gebruikt voor het switchen. Dus ze gebruikt hoogstwaarschijnlijk de combo Akai Headrush E2 / Boss TU-2.

Annuh
22 juli 2007, 17:01
Nou ik bedoel dat hij maar 1 tegelijk opneemt dus niet de mic opneemt maar alleen de gitaar als ik dat wel en andersom ook alleen de mic opneemt en niet de gitaar als ik daarop tegelijk zou spelen. Maar volgens mij gebruikt zij een een boss ls2 line selector want ze trapt steeds op een klein wit bosspedaaltje zo te zien om te switchen van mic naar gitaar...of heb ik het mis?


bedankt voor de hulp iig...

Annuh
22 juli 2007, 17:03
Hoezo gitaar dubbel, de gitaar wordt toch niet via die mic versterkt? En dan nog lijkt me dat "dubbel" geen probleem. Waarschijnlijk heeft die Headrush/Jamman/RC-XX twee inputs. Eén voor gitaar en één voor mic dus... Toch?
Dat vergt gewoon oefening. Maar met de voet de lengte regelen is wel redelijk te doen. Mag ik vragen hoe jij met een computer Live loops maakt en afspeelt?

Apple laptopje en loopprogramma;s...maar das dus NIET ideaal haha en dit leek me beter maar dat is idd denk ik met voet switch makkelijker dan met mouse haha :)

AutoStatic
22 juli 2007, 17:05
Nou ik bedoel dat hij maar 1 tegelijk opneemt dus niet de mic opneemt maar alleen de gitaar als ik dat wel en andersom ook alleen de mic opneemt en niet de gitaar als ik daarop tegelijk zou spelen. Maar volgens mij gebruikt zij een een boss ls2 line selector want ze trapt steeds op een klein wit bosspedaaltje zo te zien om te switchen van mic naar gitaar...of heb ik het mis?


bedankt voor de hulp iig...Dat kleine witte pedaaltje is volgens mij dus gewoon een Boss TU-2, zie m'n vorige post.

artnaz
22 juli 2007, 17:06
Wat AutoStatic ook zegt met een AB-switch dus (zoals die Boss LS-2).

Maar als ze iets opneemt gebruikt ze toch één van de inputs? Ze gebruikt dus óf de gitaar óf de microfoon toch? Dan snap ik niet wat je precies bedoeld met dat "één tegelijk opnemen"...

artnaz
22 juli 2007, 17:08
Apple laptopje en loopprogramma;s...maar das dus NIET ideaal haha en dit leek me beter maar dat is idd denk ik met voet switch makkelijker dan met mouse haha :)Je speelt gitaar en dan wil je ook nog aan het einde van de riff met de muis klikken? :o

En dan vind je het gek dat je het niet strak krijgt...:seriousf: Zo'n pedaaltje ziet er ook wat beter uit dan zo'n laptop op het podium...

Annuh
22 juli 2007, 17:10
Wat AutoStatic ook zegt met een AB-switch dus (zoals die Boss LS-2).

Maar als ze iets opneemt gebruikt ze toch één van de inputs? Ze gebruikt dus óf de gitaar óf de microfoon toch? Dan snap ik niet wat je precies bedoeld met dat "één tegelijk opnemen"...

Ja klopt maar ik bedoel hoe ze switch van input :)
Dus eigenlijk wta jij zegt.
@ AutoStatic. Hoe werkt dat met een tu? ze schakelt de gitaar input eigenlijk dan ''uit" doordat ze hem op tunen zet, of niet?

artnaz
22 juli 2007, 17:12
Die TU-2 is om haar gitaar te stemmen...:D

Ze heeft blijkbaar ergens een AB-switch (zoals de Boss LS-2 wat je zelf zei). Daar gaan twee signalen in waarmee je met het pedaaltje kunt kiezen welke van de twee het uitgangssignaal zal zijn.

OT: Kun je je sig uitleggen? "5 minutes = 3 hours"?

AutoStatic
22 juli 2007, 17:16
Oh, is een LS-2 ook wit dan? http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_nervous.gif Oja...
http://www.cedarcreek-band.com/boss_line_sel.jpg
Ik moest aan de TU-2 denken omdat ik iemand die wel eens heb zien gebruiken om tussen twee amps te switchen.

Annuh
22 juli 2007, 17:19
hahaha nou top! Ik ben er dan uit, nu nog opzoek naar een duitse online
shop die de headrush heeft want bij musik produktiv en een paar andere kan ik hem niet vinden. Maar bedankt voor de hulp!!!

AutoStatic
22 juli 2007, 17:32
http://cgi.ebay.nl/Akai-E2-Headrush-E-2-NEU_W0QQitemZ200098700060QQihZ010QQcategoryZ46948Q QrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Weer een tientje goedkoper!

Annuh
23 juli 2007, 10:58
Nog een laatste vraag
Welke A/B switch kan je mee schakelen dus A aan en B uit OF A uit en B aan zoals de BOSS AB2 doet, maar die ook A en B tegelijk aan kan zetten? Kan dat met de LS2 van boss of zijn er andere alternatieven?

Tronky
23 juli 2007, 11:54
Zit dat loop effect ook in de Boss GT-8?