PDA

View Full Version : Vintage???



Jayjay
22 juli 2007, 17:13
Vintage???

Volgens mij gaat dit nooit meer lekker klinken!

http://cgi.ebay.nl/Vintage-1950-Fender-V-Front-Tweed-Super-Amp-B-Gibbons_W0QQitemZ150141534176QQihZ005QQcategoryZ10 171QQrdZ1QQcmdZViewItem

En dat er zoo veel voor betaald wordt..Volgens mij moet ik tweedehands vertserkers gaan kopen. Deze 30 jaar lang opslaan tussen de kippen en er later vet veel geld voor vangen!

BLOK182
22 juli 2007, 17:22
Ach, voornamelijk het tweed deraf, dat ziet er dramatischer uit dan dat het is:-)

Mr.Jay
22 juli 2007, 17:35
Heb hier een nog afgeragdere Tweed PRO amp uit 1955 staan, je zou versteld staan hoe vet zo'n amp (nog) klinkt !

Dirkdewaard
22 juli 2007, 22:50
Dit is echt mijn droom versterker, en dat is niet veel geld.

the sure thing
23 juli 2007, 21:38
+1. Ik vind het niet teveel geld. HEt is een ZEER gewaardeerde collectors-item. Ik heb het geluk gehad op een dergelijke amp in een studio te mogen spelen. Een ERRUG mooi geluid, maar niet helemaal mijn smaak.

Chris Winsemius
23 juli 2007, 22:06
Niet goedkoop, niet helemaal origineel (foto's binnenkant zouden ook plezierig zijn), niet helemaal mint condition (HA HA) maar wel 'n waanzinnige amp met 'n behoorlijke historie imho.

Mr.Jay
23 juli 2007, 22:11
De prijs is prima voor zo'n amp in deze conditie. Als de speakers nog oké zijn al helemaal ! (Al zul je die waarschijnlijk kapot spelen als je hard speelt). Enige jammere is de OT, die is er niet meer en die maakt véél van de oorspronkelijke sound uit. Met goed zoeken zou je er nog wel es een tegen kunnen komen.
In mijn PRO zit ie gelukkig nog. Ondanks dat ik ook sommige parts mis en géén originele speaker meer (wel andere ouwe Jensens) heb klinkt deze PRO beter dan div. Tweed clones die ik ernaast zet.

Jayjay
24 juli 2007, 00:53
Ik vond hem zo leuk die foto dat ik hem wel moest posten!

Begrijp mij niet verkeerd..ik heb niks tegen Vintage..sterker nog..mijn halve huis is vintage..op mijn kids na dan..!