PDA

View Full Version : Ibanez S voor Rock?



GunMetalBlue
22 juli 2007, 12:57
Ik ga er meteen eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit een Ibanez S heb vastgehad. Simpelweg omdat ik er nog nooit een ben tegengekomen...

Maar zo'n scheurplank als een RG of een S, kunnen die ook voor rock?


edit: en kan een 'gewone' fabrieks LP gebruikt worden voor heavy metal?

Kaïn
22 juli 2007, 14:01
Euhmm...Ja? Niets mis mee. Dacht dat jij dat wel zou weten :p S'en zijn misschien niet zo veelzijdig als een SA maar ze rocken prima. LP zelfde verhaal. Ik heb superzware metalbands met LP's horen spelen, en dat klinkt verdomme niet fout ;)

Madcow
22 juli 2007, 14:25
ik zit ook te denken aan een ibanez S. Maar wel met die nieuwe tremolo, heeft daar iemand ervaring mee? En zijn dat die ibanezjes die zo achterlijk dun zijn?

foleor
22 juli 2007, 15:38
Dat zijn inderdaad die hele dunne ibanez gitaren. ik heb er zelf ook 1, en ben er zeer tevreden mee. speer er mee in een band die hard rock en metal speeld. dus dat kan prima

Orgasmocaster
22 juli 2007, 17:10
Nee, ze zijn uitsluitend te gebruiken voor disco!

guitartub
22 juli 2007, 17:40
Heb er gisteren een uitgeprobeerd. Die dingen rocken als een tierelier.

Sten_Vampire
22 juli 2007, 17:43
als jij een lichte, heerlijk bespeelbare gitaar wilt hebben, met een tremolo waarmee je alles kan doen wat je wilt, dan moet je gewoon de s nemen man...
herman li heeft ook een ibanez s, check maar eens op youtube, wat hij daar mee kan doen. ik heb bij kees dee ook een s in mijn handen gehad, zoooo dun... echt heerlijk.

en de s is zeer geschikt voor rock en metal, zet er gewoon distortion op :rockon:

GunMetalBlue
23 juli 2007, 00:27
Euhmm...Ja? Niets mis mee. Dacht dat jij dat wel zou weten :p S'en zijn misschien niet zo veelzijdig als een SA maar ze rocken prima. LP zelfde verhaal. Ik heb superzware metalbands met LP's horen spelen, en dat klinkt verdomme niet fout ;)

Dat dacht ik eigenlijk ook wel... Maar je zegt hier een SA veelzijdiger dan een S, maar een S heeft toch meer pickups dan een SA?

Malle Eppie
23 juli 2007, 09:35
Of je met zo'n dunne Ibanez kan rocken?!

http://youtube.com/watch?v=-3Th_-xMnbQ

Zeker weten!!

Dirk_Hendrik
23 juli 2007, 10:58
En zijn dat die ibanezjes die zo achterlijk dun zijn?

Nee.

Dat zijn die Ibanezjes die zo zalig weinig overtollig gewicht hebben zodat je ook na een repetitie van 5 uur geen pijn in je schouders hebt. :)

EpiCenturiesAWAy
23 juli 2007, 11:11
Of je met zo'n dunne Ibanez kan rocken?!

http://youtube.com/watch?v=-3Th_-xMnbQ

Zeker weten!!

noem jij DAT rocken ? Ik heb daar toch een andere betekenis voor ;)

guitartub
23 juli 2007, 17:51
noem jij DAT rocken ? Ik heb daar toch een andere betekenis voor ;)

Als je de voice kill't blijft er toch een aardig rockende gitaar over, maar wat is dan jouw betekenis?

EpiCenturiesAWAy
23 juli 2007, 18:08
Metallen ;) Rocken is bij mij meer ac/dc stijl, meer echte pure rock hoor..

glasbier
23 juli 2007, 18:24
Ik heb zo'n Ibanez 540S(Saber) gehad uit de eind 80'er jaren.
Altijd spijt van gehad dat ik die verkocht heb.

GunMetalBlue
23 juli 2007, 19:45
Als je de voice kill't blijft er toch een aardig rockende gitaar over, maar wat is dan jouw betekenis?

Jah ik vind die gitaar toch ook wel metal!! :nervous:

Nu is dit wel meer dan bewijs dat-ie metalproof is, maar iemand een nog zo'n voorbeeldje voor de rock-sound van het ding?

M Kactus
24 juli 2007, 09:41
Jah ik vind die gitaar toch ook wel metal!! :nervous:

Nu is dit wel meer dan bewijs dat-ie metalproof is, maar iemand een nog zo'n voorbeeldje voor de rock-sound van het ding?

Volgens mij hangt dat ook al voor een groot deel van je versterker af, hoor. Als hij het (zwaardere) genre van metal aankan, zal hij ook wel kunnen rawken ;). Hier (http://www.youtube.com/watch?v=RWPuhTZR8fE) zie je wel een voorbeeldje van een classic rock riff. Let voor de rest niet op de uitleg/speelkwaliteiten/tics van de waarschijnlijk aardige man.

GunMetalBlue
24 juli 2007, 14:39
hij opent'm niet?

M Kactus
24 juli 2007, 14:46
hij opent'm niet?
Nu gaat ie (http://www.youtube.com/watch?v=RWPuhTZR8fE) wel... Da's mijn typo, sorry.

GunMetalBlue
24 juli 2007, 19:09
Mag ik u even heel hard danken? Bridge-mid setup sound stond me zeeeeeer aan...

M Kactus
24 juli 2007, 19:22
Mag ik u even heel hard danken? Bridge-mid setup sound stond me zeeeeeer aan...

Dat mag u altijd ;). Die Ibanez is zeker geschikt om te rocken. Mits je de juiste amp hebt, en als je dan nog niet helemaal tevreden bent, zet je er desnoods nog nieuwe elementen in. Is nog niet meteen nodig, maar dan kan je zeker ballen kweken aan die gitaar :). Die kerel laat trouwens wel eens meer dingen zien... De EVH MXR 90 vond ik wel leuk gedaan. Maar hij is heel irritant :)