PDA

View Full Version : hughes and kettner heeft weer een nieuwe amp!



levi
22 juli 2007, 12:44
hallo mensen ik denk wel dat jullie er over gehoord hebben maar ik heb er nog niks over gezien in het forum de hughes and kettner statesman.
ik ben wel geeintreseerd in deze amp het lijk me een erg goede versterker heeft iemand in dit forum er al een keer op gespeeld? of heeft die hem gekocht geef hier je mening.

hier is er een filmpje van http://www.hughes-and-kettner.com/news.php?id=264&p=1&prodid=

andoni
22 juli 2007, 14:06
Ik denk dat ik weet wie er geviseerd wordt als de te kloppen concurrent:

http://www.hughes-and-kettner.com/images/news/statesma070328092827.jpg

http://www.bogneramplification.com/2x12Big2.jpg

http://www.americanmusic.com/images4/bogner/Bogner-Ecstasy_F.jpg

Axelll
22 juli 2007, 15:17
Zielig van H&H echt heel zielig. Kom op jongens kom eens met iets nieuws!!! op de proppen. Krijgen we alweer een bogner kloon. :chicken:

guitartub
22 juli 2007, 17:50
Zielig van H&H echt heel zielig. Kom op jongens kom eens met iets nieuws!!! op de proppen. Krijgen we alweer een bogner kloon. :chicken:

Denk dat je H&K bedoelt. Van (het Engelse) H&H heb ik al heel lang niets meer gehoord. Wel heb daar 2 10" speakers van in mijn Laney zitten die een prima klank afgeven.

artnaz
22 juli 2007, 17:56
Krijgen we alweer een bogner kloon. :chicken:Welke nog meer dan?

Overigens vind ik de Bogners helemaal niet zo speciaal wat looks betreft. Zeker niet lelijk, maar ook niet bijzonder of oogstrelend...

glacius
22 juli 2007, 18:49
ik blijf erbij dat de trilogy van H&K nog het vetste was

andoni
22 juli 2007, 19:52
Mij stoort het ook niet hoor dat ze de mosterd bij Bogner halen (welke ook niet erg origineel zijn). Alleen was ik verwonderd dat ze bij H&K niet gegaan zijn voor hun typische flashy neon-look.

ColourofFire
22 juli 2007, 21:20
Mij stoort het ook niet hoor dat ze de mosterd bij Bogner halen (welke ook niet erg origineel zijn). Alleen was ik verwonderd dat ze bij H&K niet gegaan zijn voor hun typische flashy neon-look.

Ik denk dat deze nieuwe lijn versterkers juist gericht is op de mensen die niet zo van de flashy neon-look houden. Die neon-look van bijvoorbeeld de DuoTone vind k wel vet, maar ik denk dat deze op de wat meer sjieke classy klanten is gericht.

Bins
22 juli 2007, 21:53
Mij stoort het ook niet hoor dat ze de mosterd bij Bogner halen (welke ook niet erg origineel zijn). Alleen was ik verwonderd dat ze bij H&K niet gegaan zijn voor hun typische flashy neon-look.

Hehe.. Mijn H&K verandert het podium in de rosse buurt als ik em aanzet (grote rooie tl buis erin) :)

Deze klinkt wel lekker trouwens... Hoewel dit soort clipjes altijd veraderlijk zijn. Die gasten kunnen veel beter spelen dan ik ;)

levi
22 juli 2007, 23:32
deze versterker is denk ik vooral bedoelt (tenminste dat zegt die op de video)

voor mensen die niet zo een duure boutiqe amp willen (weet niet hoe je het schrijft) en toch een goede moderne amp willen zoits denk ik ..... :P

maar goed effies genoeg over dat het nageaapt is van bogner hoe vinden jullie hem klinnken hij lijkt me perfect voor gigs hij is helemaal niet groot en je kan kiezen tussen een 20watt en 40watt versie (voor de combo's)

en hij klonk wel goed op het filmpie dan maarja dat zegt ook niet alles bij feedback is die nu tekoop de 40watter voor 950 euro en de 20watter voor 750 euro het is toch wel een goede prijs voor zo een mooi uitziende en goed klinkende amp ik heb er jammer genoeg nog niet op gespeeld maar ik hoop dat ik hem snel uit kan proberen

artnaz
23 juli 2007, 09:39
deze versterker is denk ik vooral bedoelt (tenminste dat zegt die op de video)

voor mensen die niet zo een duure boutiqe amp willen (weet niet hoe je het schrijft) en toch een goede moderne amp willen zoits denk ik ..... :P

maar goed effies genoeg over dat het nageaapt is van bogner hoe vinden jullie hem klinnken hij lijkt me perfect voor gigs hij is helemaal niet groot en je kan kiezen tussen een 20watt en 40watt versie (voor de combo's)

en hij klonk wel goed op het filmpie dan maarja dat zegt ook niet alles bij feedback is die nu tekoop de 40watter voor 950 euro en de 20watter voor 750 euro het is toch wel een goede prijs voor zo een mooi uitziende en goed klinkende amp ik heb er jammer genoeg nog niet op gespeeld maar ik hoop dat ik hem snel uit kan proberenals je nou eens interpunctie gebruikt ben je voor iedereen beter te begrijpen dat wekt ook minder irriatites ikzelf ben niet zo'n H&K fan en bij de introductie van deze amps wordt dat denk ik niet anders uiteraard is hij geschikt voor gigs maar zo zijn er tientallen anderen waarom wil je eigenlijk zo graag deze proberen

LordRiffenstein
23 juli 2007, 10:41
Mij stoort het ook niet hoor dat ze de mosterd bij Bogner halen (welke ook niet erg origineel zijn). Alleen was ik verwonderd dat ze bij H&K niet gegaan zijn voor hun typische flashy neon-look.

Die Statesman versterkers hebben EL84s, die liggen mijlenver af van een Bogner XTC dus je slaat de bal behoorlijk mis. Er zijn genoeg versterkers die qua looks op een andere lijken, lijkt niks mis mee, je zou evengoed kunnen zeggen dat die H&Ks op Rivera lijken

http://ssl3.adhost.com/americanmusic/prodimg/rivera_quiana.jpg

Nocki
23 juli 2007, 11:38
En van wie zou bogner het weer hebben???

http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Line-6/PR/Flextone-III-XL.jpg


































of zou het nog verder in de tijd zijn?
http://www.citymusic.nl/onderwerpen/versterkers/vox/img/ac30-212.gif

andoni
23 juli 2007, 12:14
Die Statesman versterkers hebben EL84s, die liggen mijlenver af van een Bogner XTC dus je slaat de bal behoorlijk mis. Er zijn genoeg versterkers die qua looks op een andere lijken, lijkt niks mis mee, je zou evengoed kunnen zeggen dat die H&Ks op Rivera lijken

http://ssl3.adhost.com/americanmusic/prodimg/rivera_quiana.jpg
Ik weet ook wel dat ze functioneel en qua geluid helemaal anders zijn Ik vond alleen het vlassen doek en de chicken head knoppen erg XTC aandoen. Vind er op zich ook niets mis mee, je kan het design van een vierkante bak niet blijven heruitvinden. Het was het eerste wat me opviel toen ik die H&K's zag zonder te weten wat voor versterkers het waren.

Dat gezegd zijnde, zijn de prijzen wel vrij interessant vind ik.

levi
23 juli 2007, 20:42
als je nou eens interpunctie gebruikt ben je voor iedereen beter te begrijpen dat wekt ook minder irriatites ikzelf ben niet zo'n H&K fan en bij de introductie van deze amps wordt dat denk ik niet anders uiteraard is hij geschikt voor gigs maar zo zijn er tientallen anderen waarom wil je eigenlijk zo graag deze proberen


tja ik ben niet zo slim als jullie

artnaz
23 juli 2007, 20:48
tja ik ben niet zo slim als jullieJa, je moet natuurlijk uitermate intelligent zijn om aan het eind van een zin een punt te zetten, en aan het begin met een hoofdletter beginnen...:sneaky:

jaap-regelink
23 juli 2007, 21:34
als je nou eens interpunctie gebruikt ben je voor iedereen beter te begrijpen dat wekt ook minder irriatites ikzelf ben niet zo'n H&K fan en bij de introductie van deze amps wordt dat denk ik niet anders uiteraard is hij geschikt voor gigs maar zo zijn er tientallen anderen waarom wil je eigenlijk zo graag deze proberen

hoor wie het over interpunctie heeft Artnaz ;).

herschreven ;) "Als je nou eens interpunctie gebruikt, ben je voor iedereen beter te begrijpen, dat wekt ook minder irritaties. Ik zelf ben niet zo'n H&K fan, en bij de introductie van deze amps wordt dat denk ik niet anders. Uiteraard is hij geschikt voor gigs maar zo zijn er tientallen anderen. Waarom wil je eigenlijk zo graag deze proberen ?

artnaz
23 juli 2007, 21:51
hoor wie het over interpunctie heeft Artnaz ;).

herschreven ;) "Als je nou eens interpunctie gebruikt, ben je voor iedereen beter te begrijpen, dat wekt ook minder irritaties. Ik zelf ben niet zo'n H&K fan, en bij de introductie van deze amps wordt dat denk ik niet anders. Uiteraard is hij geschikt voor gigs maar zo zijn er tientallen anderen. Waarom wil je eigenlijk zo graag deze proberen ?Leuk hoor... :D

jaap-regelink
23 juli 2007, 22:07
hehe ;), even lekker flauw op de maandagavond ;)

jaap-regelink
23 juli 2007, 22:10
maar als we het gaan hebben over de originaliteit van het uiterlijk van de versterker, dan ben je snel uitgepraat. je hebt dan Orange, wat de naam al zegt, helemaal oranje is. maar Marshall, of Bogner zal nooit met een versterker aankomen met Groen Tolex ;). dus in principe is geen enkel origineel. zou jij een Amp kopen in geel tolex ?

q-elvis-p
23 juli 2007, 23:52
gaaf spul indd!!! kopen!!!

rafke182
17 september 2007, 17:12
Iemand al eentje getest/gekocht?

Ben van plan eentje aan te schaffen...

E-J
17 september 2007, 18:37
Iemand al eentje getest/gekocht?

Ben van plan eentje aan te schaffen...

Ik ben eveneens zwaaaaaaaaaar geinteresseerd, in de Quad welteverstaan. Al had ik die liever met 2 speakers gezien. Dat videotje met Geoff Whitehorn klinkt in ieder geval echt heel erg goed... binnenkort maar eens testen! :)

De versterker staat jammergenoeg bij relatief weinig winkels te koop, wat me opvalt overal voor dezelfde prijzen (Dual €799 en Quad €949). Ik zou bijna zeggen dat het toch wel goedkoper moet kunnen?

rafke182
18 september 2007, 17:09
idd klinkt zeer goed, hier kan ik hem krijgen voor 806 euro ....(belgie)

E-J
20 september 2007, 10:24
idd klinkt zeer goed, hier kan ik hem krijgen voor 806 euro ....(belgie)

Bedoel je de Dual (20 Watt) of de Quad (40 watt)?

rafke182
20 september 2007, 22:06
de 20watter :)

guitarguru
23 september 2007, 12:46
Heeft al eens iemand er eentje uit kunnen proberen? Ben er zelf nog niet aan toe gekomen en weet ook zo gauw niet waar ze te beluisteren zijn.
Op het eerste gezicht leuke amp met goede features, looks, en interessant geprijsd.

levi
23 september 2007, 16:25
bij de feedback kan je hem testen aleen het [robleem is ik gan nooit zo vaak naar rotterdam of naar andere muziek winkels :( mischien kan ik hem wel een keer testen in noortwijk of zo bij de musicallin

Pepe
23 september 2007, 17:05
Ik heb hem even aan de tand gevoeld bij Sound Plaza. Het klinkt niet verkeerd maar op de een of andere manier mis ik iets.. I don't know.. niet het steile van een Fender of het complexe midhoog van een Vox... niet slecht maar ik kon er ook niet heel erg enthousiast van worden. Een diep religieuze ervaring bleef uit zal ik maar zeggen.

Overigens, die styling... dat is gewoon English style ala Vox en (oude) Marshall waarmee H&K aangeeft uit welke wind de hoek waait. Ik kan me voorstellen dat een Newbie denkt dat Bogner origineel is maar dat is gewoon een ripoff van Matchless die weer een ripoff zijn van Vox. Marshall was weer een ripoff van Fender, ooit... zo gaan die dingen.
Heeft Reinhold niet voor H&K gewerkt trouwens? Zoiets staat me bij..

rafke182
23 september 2007, 21:57
Heb je de twang functie geprobeerd?

Pepe
23 september 2007, 22:17
Die twang ja, het werkt wel maar hoe meer geluidsopties, hoe zenuwachtiger ik wordt.
Ik ben toch iemand die liever 1 goed basisgeluid heeft en dan zelf bas/mid/ en hoog bepaalt ipv dat iemand dat in duitsland met een scoop voor mij bepaald heeft.

Het mag duidelijk zijn dat amp modeling om die reden al voor mij afvalt. Maar goed, 10 minuten is echt te weinig om iets zinvols over een amp te zeggen. Hij deed me een beetje denken aan de Valvtech VAC.

rafke182
23 september 2007, 22:20
Al eens een fender deluxe reverb (blackface) getest?

Zo ja, hoe kan je hem met de statesman vergelijken?

Is de statesman een meer fender achtige amp of meer richting marshall of ...?

Alvast bedankt voor je reacties :hippie:

rafke182
7 oktober 2007, 21:11
Review H&k Statesman

Ik ben langsgeweest bij muziekvisie te Antwerpen om dit beestje eens aan de tand te voelen...

Ik heb een gibson les paul classic antique en een fender tele 52 er mogen op testen.

Clean kanaal: fantastische clean moet ik toegeven, heb dit weekend verschillende versterkers kunnen testen onderanderen vox ac 15 met alnico blue speaker, peavey classic 50, marshall tsl401,laney vc 30, fender hot rod deville en natuurlijk de H&k statesman 20watt.

Fender is nog steeds nr 1 wat clean betreft (volgens de vergelijkende test die ik gedaan heb naargelang mijn oren) maar de statesman heeft ongelooflijk veel weg van een fender clean vooral met de "twang"-optie ingeschakeld.

Zowel de lp als de tele klonken hier zalig door, vrij veel belletjes zoals het moet.

Wanneer men op een laag volume (imaginaire stand "1" bv) wil spelen is dat hier geen probleem, hij heeft geen last van hoge trappen wanneer je aan de volumeknop draait dus ideaal om in kleinere ruimtes te spelen, best doenbaar.

De marshall die ik getest had vond ik clean eigelijk maar tegenvallen (maar ja marshall koop je niet voor het cleane kanaal), daarentegen was peavey daar weer zeer sterk in alsook de vox en de laney.

Wat jazz of countrey klinkt door de statesman echt lekker.

Drive kanaal: heeft ongelooflijk veel weg van de drive van marshall, ideaal voor classic rock, rock n roll en stevige blues.

Er zit tevens een "boost" op (enkel voor het drivekanaal) die schakelbaar is met de footswitch.

Bij de laney vc30 was het probleem dat hij wat drive miste en dat was wel spijtig want de clean is fantastisch.

Bij de vox daarentegen... ik zet de drive open en ik slaag mijn gitaar aan op een geen overdreven volume en "tjak" een van de buizen had het begeven dus meer kan ik daar niet ver kwijt.

Bij fender miste ik een goede drive, dus was een pedaaltje echt een must voor mij.

Bij de hot rod deville heb ik een fulltone fulldrive mogen uitproberen wat dus al veel goed maakte kwa drive en boost maar de statesman droge drivekanaal is pakken beter vond ik maar dat is subjectief.

Met de footswitch kan je clean of het drivekanaal schakelen alsook de boost of de reverb aanzetten enkel zal je nog een 2de footswitch moeten bijkopen om deze vier te kunnen bedienen maar dat is de grote kost niet.

De "Reverb" is van accutronics, deze klinkt zoals een goede reverb zou moeten klinken.
Achteraan kan je de hoeveelheid reverb instellen op welk kanaal dat je meer of minder reverb wil wanneer je de reverb inschakeld, wel een handige bijkomende functie.

De eq is gezamelijk voor clean als drive.

Amp heeft voldoende bass wat je soms wel eens kan missen in een amp.

De amp is zeer dynamisch moet ik zeggen en reageerd dus zeer goed op je spel.

Kortom zalig ding, als je de kans hebt om hem eens te testen, je zal versteld staan.

Mijn exemplaar ga ik binnen enkele weekjes alvast bestellen. :)

guitarguru
7 oktober 2007, 21:30
Review H&k Statesman

Kortom zalig ding, als je de kans hebt om hem eens te testen, je zal versteld staan.

Mijn exemplaar ga ik binnen enkele weekjes alvast bestellen. :)

Wees er erg zeker van dat je hem ook tot in lengte van dagen wilt houden, want zo'n ding heeft totaal geen re-sell waarde. Althans dat wilde de verkoper mij laatst doen geloven, en ik denk dat hij gelijk heeft. Hughes & Kettner is eigenlijk weinig op aan te merken, maar is een horse with no name, als je ermee de deur uitloopt ben je al je centjes eigenlijk al meteen kwijt........ :mad:
Toch wel het overdenken waard.

rafke182
7 oktober 2007, 21:45
Geloof me je krijgt veel waar voor je geld als je rond deze prijsklasse een buizencombo zoekt naargelang je muziekstijl maar ik ben ervan overtuigd dat deze een keeper is althans voor mij.

En dat is waar wat je zegt van horse without a name, mesa boogie/fender blackface/jcm800 vox ac30 en etc. waren ook niet beroemd vanaf dag 1 he :satisfie:

Maar dat is nu niet het belangrijkste vind ik persoonlijk :hippie:

Ik zou zeggen ga hem eens testen.

rafke182
20 november 2007, 22:01
Nog iemand die hem ondertussen aan de tand gevoeld heeft? :hippie:

Orpheo
21 november 2007, 08:57
Geloof me je krijgt veel waar voor je geld als je rond deze prijsklasse een buizencombo zoekt naargelang je muziekstijl maar ik ben ervan overtuigd dat deze een keeper is althans voor mij.

En dat is waar wat je zegt van horse without a name, mesa boogie/fender blackface/jcm800 vox ac30 en etc. waren ook niet beroemd vanaf dag 1 he :satisfie:

Maar dat is nu niet het belangrijkste vind ik persoonlijk :hippie:

Ik zou zeggen ga hem eens testen.

mesa was al heel snel bekend, vox ook, marshall ook, en fender idem dito. Hughes and kettner bestaat nu een jaartje of 20, 25, mesa ook zoiets (ietsjes langer), maar mesa had in 1985 al een flinke reputatie, terwijl H&K imo nog steeds aan de weg timmert, en een solide reputatie aan 't opbouwen is, of probeert...

Baker
21 november 2007, 09:37
tja ik ben niet zo slim als jullie

Dat je geen interpunctie gebruikt heeft niks met slimheid van onze kant te maken. Eerder met luiheid van jouw kant.

rafke182
21 november 2007, 20:23
Mensen die hier mss iets willen posten over hun ervaring met deze amp is altijd welkom en hebben we meer aan ook.

Nu on topic!

Pepe
21 november 2007, 21:52
mesa was al heel snel bekend, vox ook, marshall ook, en fender idem dito. Hughes and kettner bestaat nu een jaartje of 20, 25, mesa ook zoiets (ietsjes langer), maar mesa had in 1985 al een flinke reputatie, terwijl H&K imo nog steeds aan de weg timmert, en een solide reputatie aan 't opbouwen is, of probeert...

Beetje nuanceren. Mesa produceert al bijna 40 jaar voor de amerikaanse markt, H&K -dat sowieso nog maar 20 jaar meedraait- heeft sinds een paar jaar dealers in dat land zitten. Ik ben geen speciale fan van dat merk maar petje af voor alle innovaties die die duitsers doen. Op hun site tel ik al snel zo'n 13 first innovations die pas jaren later door de concurentie wordt opgepakt. Mesa is in feite variaties van 1 concept. Een goed idee weliswaar maar dat heeft H&K dus 1 keer per jaar.

Da's wat anders dan produktie draaien voor een grote markt.

AART
21 november 2007, 22:16
Beetje nuanceren. Mesa produceert al bijna 40 jaar voor de amerikaanse markt, H&K -dat sowieso nog maar 20 jaar meedraait- heeft sinds een paar jaar dealers in dat land zitten. Ik ben geen speciale fan van dat merk maar petje af voor alle innovaties die die duitsers doen. Op hun site tel ik al snel zo'n 13 first innovations die pas jaren later door de concurentie wordt opgepakt. Mesa is in feite variaties van 1 concept. Een goed idee weliswaar maar dat heeft H&K dus 1 keer per jaar.

Da's wat anders dan produktie draaien voor een grote markt.

Mesa was na 20 jaar(begonnen in 1971) al ruim bekend met de Mark I, IIC+, III en IV en stond op het punt de recto uit te brengen, voor die tijd ontzettend vooruitstrevende amps, dat kan ik van H&K niet zeggen...

De IIC bijvoorbeeld kwam uit in 1983. Als je dan kijkt naar wat de concurentie te bieden had aan high gain was je snel uitgekeken, eigenlijk niemand(op een medium gain jcm 800 na..). De IIC kon zonder booster metal aan....

H&K is geen dom merk, maar Boogie was echt vernieuwend en bood iets aan wat anderen niet hadden.

Pepe
21 november 2007, 22:43
Mesa was na 20 jaar(begonnen in 1971) al ruim bekend met de Mark I, IIC+, III en IV en stond op het punt de recto uit te brengen, voor die tijd ontzettend vooruitstrevende amps, dat kan ik van H&K niet zeggen...

De IIC bijvoorbeeld kwam uit in 1983. Als je dan kijkt naar wat de concurentie te bieden had aan high gain was je snel uitgekeken, eigenlijk niemand(op een medium gain jcm 800 na..). De IIC kon zonder booster metal aan....

H&K is geen dom merk, maar Boogie was echt vernieuwend en bood iets aan wat anderen niet hadden.

jaa, daar kon ik op wachten.
Niks tegen Boogie hoor, mooie amps en zeker de eersten met cascading.
In '83 was er wel wat meer high gain dan Boogie trouwens. Jim Kelly, Dumble, Acoustic en Egnater comes to mind.
Niettemin, H&K schopte de amp de 21ste eeuw in met programmable midi tube amps, modelling en cabinet simmulators, daar waar Boogie 15 jaar nodig had voor channel switching.

Wat die Statesman beteft, die ziet er gelikt uit en klinkt goed maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat het een produkt is van de marketing afdeling ipv R&D.
Dat maakt de amp niet per definitie slecht natuurlijk maar de enige aantrekkelijkheid van deze amp zit hem dan ook voornamelijk in de prijs lijkt me.

Daemon
22 november 2007, 01:04
Even over het commentaar op H&K:
Ik begrijp nog steeds het geklaag van sommigen over hughes & kettner niet. Persoonlijk vind ik dat ze zeer goed spul maken. M'n triamp zal nooit van m'n leven de deur uitgaan & ik vind 't persoonlijk de beste amp die ik ooit heb gehoord (ok, ik heb dan wel veel amps gehoord, maar ook niet allemaal :p). Ik denk zelf dat veel mensen zich blind staren op namen van merken en welke bekende artiesten er op spelen (please try and develop your OWN sound).

Anyway, back on subject: ziet er leuk uit die amp, ik ga 'm ook eens proberen :)

Lexvandoef
22 november 2007, 01:30
Even over het commentaar op H&K:
Ik begrijp nog steeds het geklaag van sommigen over hughes & kettner niet. Persoonlijk vind ik dat ze zeer goed spul maken. M'n triamp zal nooit van m'n leven de deur uitgaan & ik vind 't persoonlijk de beste amp die ik ooit heb gehoord (ok, ik heb dan wel veel amps gehoord, maar ook niet allemaal :p). Ik denk zelf dat veel mensen zich blind staren op namen van merken en welke bekende artiesten er op spelen (please try and develop your OWN sound).

Anyway, back on subject: ziet er leuk uit die amp, ik ga 'm ook eens proberen :)

Ik heb juist weer helemaal niks met H&K, rasperige distortions en hele platte cleans, dat hoor ik als ik weer eens op een H&K speel, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Hoewel de statesman me weer best aantrekkelijk lijkt.

Daemon
22 november 2007, 10:58
rasperige distortions en hele platte cleans

Really? ooit de triamp uitgeprobeerd? Iedereen die de mijne hoort verbaast zich o.a. juist over hoe vol en warm 't cleane kanaal klinkt. Misschien stond er een k*t cabinet mocht je 'm hebben geprobeerd & ie niet beviel. Achja, zoals je al zei: ieder z'n ding natuurlijk.

Adqeruin
22 november 2007, 12:56
Ik heb de H&K Statesman 40 watt. Hij is koning, en lijkt in geen enkel opzicht op een Bogner. En wat dan nog: liever dattie op een Bogner lijkt dan op watthefuckdan ook.

rafke182
22 november 2007, 17:34
Ik heb juist weer helemaal niks met H&K, rasperige distortions en hele platte cleans, dat hoor ik als ik weer eens op een H&K speel, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Hoewel de statesman me weer best aantrekkelijk lijkt.

Dit is niet hetgene wat ik heb gehoord bij de statesman.

Probeer hem eerst en zeg dan wat je ervan vind ipv te discrimineren.

AART
22 november 2007, 17:50
jaa, daar kon ik op wachten.
Niks tegen Boogie hoor, mooie amps en zeker de eersten met cascading.
In '83 was er wel wat meer high gain dan Boogie trouwens. Jim Kelly, Dumble, Acoustic en Egnater comes to mind.
Niettemin, H&K schopte de amp de 21ste eeuw in met programmable midi tube amps, modelling en cabinet simmulators, daar waar Boogie 15 jaar nodig had voor channel switching.

Wat die Statesman beteft, die ziet er gelikt uit en klinkt goed maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat het een produkt is van de marketing afdeling ipv R&D.
Dat maakt de amp niet per definitie slecht natuurlijk maar de enige aantrekkelijkheid van deze amp zit hem dan ook voornamelijk in de prijs lijkt me.

Dat kan wel zo zijn, maar soundwise bracht H&K weinig nieuws, en ik denk dat soundwise bij gitaristen belangrijker is dan midi programmable.
De triamp vind ik opzich wel een koel ding endaar zijn ze ook wel redelijk succesvol mee gweest dacht ik zo.

Adqeruin
22 november 2007, 21:45
Dit is niet hetgene wat ik heb gehoord bij de statesman.

Probeer hem eerst en zeg dan wat je ervan vind ipv te discrimineren.

+111111111111111

rafke182
22 november 2007, 23:32
triamp is ander topic, hier is het statesman en is puur natuur buizen!

Kaïn
22 november 2007, 23:43
triamp is ander topic, hier is het statesman en is puur natuur buizen!
Triamp is niet puur natuur buizen dan ;)?

bentium
23 november 2007, 08:14
Triamp is niet puur natuur buizen dan ;)?
niet 100%

de reverb drivers (en recovers) zijn solidstate
sendfx en return drivers en recovers zijn solid state, ...

dus uw signaalpad is niet 100% buizen

Kaïn
23 november 2007, 11:52
niet 100%

de reverb drivers (en recovers) zijn solidstate
sendfx en return drivers en recovers zijn solid state, ...

dus uw signaalpad is niet 100% buizen
Een maat van me heeft er 1 (daemon) ik niet ;)

bentium
23 november 2007, 12:02
Een maat van me heeft er 1 (daemon) ik niet ;)
ow sorry :)

fabien
23 november 2007, 14:03
Ik heb ook laatst op een Dual gespeeld maar niet zo uitgebreid als rafke182.

Ik vond de clean kanaal echt geweldig.
Sinds ik er was om een Fulldrive en een Diamond Drive te proberen heb ik de lead kanaal niet echt gespeeld.
Maar die versterker lijkt me iig perfect voor jazz en blues.

Trouwens heb ik de Fulldrive II (Mostfet) wel gekocht :dance:

rafke182
23 november 2007, 17:08
fantastisch pedaaltje. :dance:

Blokkie
5 januari 2008, 18:41
Ik heb de Statesman gisteren getest en vind hem te gek. Die ga ik wel een keertje ophalen.

E-J
5 januari 2008, 21:29
Ik heb de Statesman gisteren getest en vind hem te gek. Die ga ik wel een keertje ophalen.

Ik ga de 20 Watt versie als het goed is volgende week aanschaffen! :)

guitarguru
6 januari 2008, 13:11
Ik ga de 20 Watt versie als het goed is volgende week aanschaffen! :)

Hou ons op de hoogte van je bevindingen. Ik blijf het op papier een aantrekkelijke versterker vinden. Heb hem zelf nog niet kunnen testen. En 20 watt is echt zat voor een gemiddelde kroeg-optreden, merkte ik gisteren maar weer. 8-)

E-J
6 januari 2008, 13:28
Hou ons op de hoogte van je bevindingen. Ik blijf het op papier een aantrekkelijke versterker vinden. Heb hem zelf nog niet kunnen testen. En 20 watt is echt zat voor een gemiddelde kroeg-optreden, merkte ik gisteren maar weer. 8-)

Check ook dit topic voor een paar 'reviews' (waaronder de mijne):
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101116&page=12&pp=10

Ik heb de versterker inmiddels met een Marshall DSL401, TSL602, Orange Rocker 30, Vox AC15 en Fender Blues Junior vergeleken en voor mij is het de onbetwiste winnaar :)

Nielsje
6 januari 2008, 13:31
Komt er ook een 2 x 12 met dat uiterlijk..?

E-J
6 januari 2008, 13:40
Bedoel je een cabinet of een combo?

Beide komen... de 2x12 combo heeft 6L6 buizen, en zal daardoor wat Amerikaanser/meer Fender klinken. Het 2x12 cabinet heeft Eminence Rockdriver Cream speakers, de 4x12 gek genoeg Celestion Vintage 30's...

http://www.pro-music-news.com/html/03/11123hug.jpg

Nielsje
6 januari 2008, 13:43
Bedoelde de cab, maar daar zitten speakers in waar ik eigenlijk niet naar zoek :). Dan maar ff doorsparen :)

Pepe
6 januari 2008, 15:09
En 20 watt is echt zat voor een gemiddelde kroeg-optreden, merkte ik gisteren maar weer. 8-)

Ja, inderdaad. Het verschil tussen mijn Bassman 70 en Boogie Studio is niet zo verschrikkelijk veel. Het geluid is met wat meer power achter je wel wat voller en volwassener, ook op lagere volumes, dat dan weer wel.
Het moet wel een 12inch hebben en wat ruimte in de cab, het verschil tussen een 15watt pro junior en een Vox AC15 is tamelijk groot.

Ik had graag een versie gezien van de Statesman met 6l6 en 1 goede speaker zodat je hem net even makkelijker rondzeult.

E-J
13 januari 2008, 19:56
Even een klein bumpje...

Sinds vrijdag heb ik een Statesman Dual EL84 (20 Watt) in mijn bezit. Mijn London City Stratje heeft inmiddels BG pickups erin zitten (héle goede pickups!!!) en zowel met de Strat als de Edwards Les Paul klinkt het werkelijk super! De versterker heeft veel dynamiek, ik merk plotseling dat enorme verschil tussen een Strat en een Les Paul... jezus!

Vandaag heb ik een bandrepetitie gehad, met alleen de LC en de H&K en ik ben erg tevreden! :) Lekker veelzijdig setje...

vinni
13 januari 2008, 20:05
En 20 watt is echt zat voor een gemiddelde kroeg-optreden, merkte ik gisteren maar weer. 8-)

Och.....
Heb eens bij een band auditie gedaan....daar stond de master van mijn 100Watt marshall met 4X12 op 7 (standje oorverdovend)...

Men vond dat ik te zacht speelde....men kon mij niet horen.

Dus misschien is die 20watt genoeg voor een kroeg.....maar voor een repetitie?.....:satisfie:....hahahaha....tja....

Oh ja....t'is overigens niets geworden met die band.

Vinni

E-J
13 januari 2008, 20:18
Och.....
Heb eens bij een band auditie gedaan....daar stond de master van mijn 100Watt marshall met 4X12 op 7 (standje oorverdovend)...

Men vond dat ik te zacht speelde....men kon mij niet horen.

Dus misschien is die 20watt genoeg voor een kroeg.....maar voor een repetitie?.....:satisfie:....hahahaha....tja....

Oh ja....t'is overigens niets geworden met die band.

Vinni

Volgens mij lag dat niet aan jou ;)

Mijn 20 watter is RUIM voldoende voor bandrepetities en voor op kleinere podia. Ik heb hem nog niet boven 3,5 - 4 gehad.

Luke-wannabe
13 januari 2008, 20:21
Even een klein bumpje...

Sinds vrijdag heb ik een Statesman Dual EL84 (20 Watt) in mijn bezit. Mijn London City Stratje heeft inmiddels BG pickups erin zitten (héle goede pickups!!!) en zowel met de Strat als de Edwards Les Paul klinkt het werkelijk super! De versterker heeft veel dynamiek, ik merk plotseling dat enorme verschil tussen een Strat en een Les Paul... jezus!

Vandaag heb ik een bandrepetitie gehad, met alleen de LC en de H&K en ik ben erg tevreden! :) Lekker veelzijdig setje...
Gaaf man! Congrats! Ik ga er ook eentje kopen, maar heb er geen haast mee. (Zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt ;))

Rutger
16 januari 2008, 09:56
Ik heb de 20 watter getest met een strat. De Statesman is inderdaad erg goed! De combo heeft flink wat body, zowel clean als overdrive staan als een huis en er is genoeg volume voor optredens. Perfect voor de vintage-liefhebbers met een gemiddeld budget. Je moet er geen zingende leads van verwachten, hij wordt wat modderig met de gain op 10, maar dat komt waarschijnlijk wel goed met een geschikte od/boost ervoor. Op (erg) lage volumes wordt ie wat ielig, dus voor thuisgebruik niet mijn eerste keuze. Maar ik denk dat je voor dit geld niet gauw iets beters vindt in dit genre.

H&K heeft dit keer ns echt z'n best gedaan!

skabouter
16 januari 2008, 23:48
iemand deze al gezien?
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=37

als dit geen bordeel-bak is..... :o

kent iemand hem? komt er een beetje brute metal-sound uit? vergelijkbaar met....?

Daemon
17 januari 2008, 01:08
Heb 'm inderdaad op hun site gezien en ziet er leuk uit. Wat betreft hoe die klinkt: er staan 3 samples bij. No experiences with it myself though helaas :(