PDA

View Full Version : welke computer? welke hardware?



cardinal
22 juli 2007, 10:49
Hoi allemaal,

ik wil een nieuwe muziekcomputer bouwen. Wat kan ik daar het beste ingooien? Welke processor, moederboord etc. Wat is tegenwoordig geschikt, ik ben er een tijdje uit en in de computerwereld weet je dan meteen ook niks meer. hehehe

Heb firewire geluidskaart. Werk met cubase.

Groetjes

dj

q-elvis-p
22 juli 2007, 11:25
Hoi allemaal,

ik wil een nieuwe muziekcomputer bouwen. Wat kan ik daar het beste ingooien? Welke processor, moederboord etc. Wat is tegenwoordig geschikt, ik ben er een tijdje uit en in de computerwereld weet je dan meteen ook niks meer. hehehe

Heb firewire geluidskaart. Werk met cubase.

Groetjes

dj

hangt vooral van budget af, minimaal 1G ddr2, minimaal amd athlon 2ghz processor, en een moederboard: MSI K9N Neo (goede prijs kwaliteit)

voor de rest een snelle harde schijf...

kijk op kieskeurig (http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cat/computers.htm)

Ik gebruik zelf een laptop... superhandig kan je altijd meenemen, is alleen wel wat duurder.

Mocht je alles nieuw gaan kopen en krijg je windows vista, neem meteen een goede videokaart met minimaal 512 Mb en minimaal 2Gb ddr2.
Vista vergt erg veel geheugen door o.a. alle leuke animaties.

MizZoo
22 juli 2007, 14:36
Voor processor zou ik toch voor een dual core processor gaan. Intel Core 2 Duo schijnt het beste te zijn, AMD Athlon 64 X2 is ook een goede. Als je veel VST plugins e.d. draait zou ik ook 2GB geheugen nemen, dan draait alles tenminste lekker soepel.

bert k
22 juli 2007, 16:28
Hihi, ik heb net een fikse upgrade gedaan naar een MSI P35 Neo II, en een DualCore 6400. Loopt als een tierelier.

Snelle harde schijf, tja, ze zijn allemaal snel en goedkoop tegenwoordig. Kijk naar een schijf met 16 Mb cache erop, zou ik zeggen.

Ic3gl0vE
24 juli 2007, 14:04
kijk op kieskeurig (http://kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cat/computers.htm)

.

Ik zou toch echt op de tweakers.net pricewatch (www.tweakers.net/pricewatch) kijken in plaats van kieskeurig.

Welke versie van cubase heb je? Als je niet versie 4 hebt en je wilt niet upgraden, moet je bij windows XP blijven anders werkt het niet of niet goed.

Raffel
24 juli 2007, 14:06
Intel Core 2 Duo 6600 is momenteel de beste koop volgens tweakers.

Ic3gl0vE
24 juli 2007, 15:45
Als je de 6600 te duur vind, kun je ook een 4300 kopen. Die kost ongeveer de helft. Klok 'm heel simpel over en dan is 'ie net zo snel als een standaard 6600.

harrie-beton
24 juli 2007, 18:28
moet je er wel bij zeggen dat overklokken de garantie doet vervallen