PDA

View Full Version : Chuck Berry naar 013



kassie
22 juli 2007, 02:57
Chuck Berry komt optreden in 013 tilburg op 18 november!

wie o wie gaat er nog meer naar toe om deze gitaarheld en mede grondlegger van de rockabilly/rock n' roll op z'n oude dag live in actie te zien?

new deep
22 juli 2007, 10:41
ik ga waarschijnlijk niet (Tilburg en de datum komen niet zo uit) maar denk dat op zich heel cool is.

Een van de belangrijkste en meest karakteristieke grondleggers van blues, rock (n roll) en veel gitaarmuziek in het algemeen.

Hier moest ik destijds erg om lachen, de man is nogal overtuigt van zichzelf (op een leuke manier) en laat hier Keith Richards (duidelijk geergerd maar durft uit respect niets te zeggen waarschijnlijk) even zien hoe je 'Oh Carol' volgens hem moet spelen;

http://nl.youtube.com/watch?v=Kus7-y88-dc

Bins
22 juli 2007, 11:48
Ik heb al een kaartje... Wel tering duur man.

Chuck Berry is cool, maar ik weet nog niet zeker of dit kaartje op marktplaats terecht komt :)

Aron Maiden
22 juli 2007, 12:12
@ New Deep: Haha, lachen filmpje bedankt!. Volgends mij vind keith het zelf niet echt grappig :hippie:

kassie
22 juli 2007, 13:53
Ik heb al een kaartje... Wel tering duur man.

Chuck Berry is cool, maar ik weet nog niet zeker of dit kaartje op marktplaats terecht komt :)

wilde je hem verder verkopen dan in de hoop dat het concert uitverkocht raakt?

Bins
22 juli 2007, 14:03
wilde je hem verder verkopen dan in de hoop dat het concert uitverkocht raakt?

Iemand anders heeft het kaartje voor me gekocht, zonder te zeggen dat het zo duur was. Was even schrikken dus.
Ik kan nu A: naar het concert gaan of B: kaartje doorverkopen. Het gaat me niet om winst maken ofzo, als je dat denkt.

Bins
17 november 2007, 12:11
Ff een bump voor die ouwe Chuck. Ondanks m'n eerste "tering wat duur" reactie heb ik er toch wel zin an :)

Bins
20 november 2007, 13:49
Oke... ff een verslagje:

Het was druk, echt teringdruk. Voorprogramma hadden we overgeslagen, dus we konden niet echt "een lekker plekkie" uitzoeken zeg maar 2 vrienden van me gingen er doorheen wurmen om vooraan te staan. Doe ik bij punk concertjes ook wel... maar daar beweegt alles, en kan je er zo weer uit. Dat zag ik hier niet echt gebeuren (ben licht claustrofobisch en er moet natuurlijk ook bier gehaald worden). Dus met de overgebleven vriend het balkon opgezocht. Crappy plaatsje aan de zijkant, maar bij het halen van bier merkte ik dat je op 1meter van de bar alles prima kon zien. Het feest kon dus beginnen.

Chuck is 81 geloof ik, maar zo gedraagt hij zich niet. Hij is echt supercool nog en heeft echt een rockster attitude... Helaas hoor je aan z'n spel/zang wel dat ie zo oud is. Hij heeft de hele show denk ik een noot of 3 a 4 geraakt, en soms wist je pas halverwege welk nummer het was. Het ging ook euh.. een beetje langzaam allemaal. Maar hij maakte door z'n houding wel alles goed. Zo van "ja, ik speel geen noot meer, maar ik ben maddafakking Chuck Berry".

De rest van de band natuurlijk super. Berry jr. speelde gitaar en die kon echt spelen, maar hield zich wel een beetje in volgens mij (om zn pa niet te kakken te zetten) z'n dochter was ook niet mis op zang/harmonica. Ritmesectie was vooral bezig met het volgen van de temposchommelingen en het verdoezelen van onstrakke eindes van Berry sr. Wat ze erg goed deden.

Al met al heb ik echt genoten. Hele mooie avond gehad. Ik hoop dat ik nog zo kan rocken als ik 81 ben. Enige minpuntje: Geen toegift!! Hij zal wel niet langer kunnen. O, ja, en waren schenken ze overal die vieze Dommelsch... Dat moet echt ophouden!

new deep
20 november 2007, 14:22
cool verslag, legendarisch optreden zo te horen. Jammer dat ie niet in de Melkweg of Paradiso komt.

rockandrolling
22 november 2007, 11:18
Ja het was legendarisch en geweldig! Hij rockte van tijd tot tijd zoals vroeger, met z'n welbekende grooves en "push-pull" geluid...

Hij komt 17 Maart naar A'dam! Dan staat ie in een legendarische show met de All-Star Band van Bill Wyman op dezelfde avond! Dus Chuck Berry (+band), Bill Wyman en al die sterren uit de band van Wyman! Denk eens aan Albert Lee die zo schittert op de vandaag uitgekomen DVD van Clapton's Crossroads DVD!

op www.heineken-music-hall.nl staat info, kaarten gelukkig niet zo duur! Vooral als je bedenkt dat Chuck in Antwerpen 60 tot 80 euro kostte!
:strat:

new deep
22 november 2007, 13:43
Hey toffe tip, thanks!