PDA

View Full Version : vox ac15cc1x reverb vervangen



q-elvis-p
21 juli 2007, 17:31
Hallo,

Ik heb al een tijdje een vox ac15 met blue alnico speaker...
Klinkt erg goed en ben er heel erg blij mee, alleen die reverb bevalt me niet.

Nou heb ik wat research gedaan en bij accutronics een spring reverb tank, die normaal in fenders zit bestelt...
Volgens de mensen daar geen enkel probleem om die in de ac15 te plaatsen.
Hij is alleen wat langer dan de originele reverb tank.

Nou heb ik 'm eindelijk binnen gekregen en aangesloten werkt het niet!!!!
Weet iemand hoe dit komt? Ik heb contact met de fabriek opgenomen, maar nog geen reactie gehad.

Ik dacht dat de weerstand misschien te groot is. maar heb geen apparatuur om dit op te meten...

Weet iemand iets?

Lexvandoef
21 juli 2007, 17:43
Alle stekkers goed aangedrukt en op de juiste plek aangesloten? Staat de reverb wel open/aan op het pedaal? Ik weet het, stomme fouten, maar je moest eens weten hoeveel mensen, ik incl, dit soort fouten nog maken.

q-elvis-p
21 juli 2007, 17:52
Alle stekkers goed aangedrukt en op de juiste plek aangesloten? Staat de reverb wel open/aan op het pedaal? Ik weet het, stomme fouten, maar je moest eens weten hoeveel mensen, ik incl, dit soort fouten nog maken.


jep, alles geprobeerd... meerder malen.. de oude reverb doet het nog wel!!

Frits van Mourik
22 juli 2007, 00:44
Ik dacht dat de weerstand misschien te groot is. maar heb geen apparatuur om dit op te meten...

Weet iemand iets?


Heb je zelfs geen multimetertje?

waix
22 juli 2007, 01:20
Kabeltjes omwisselen ?

Zitten schuimrubbertjes nog tussen de veren ?

Paul Heetebrij
22 juli 2007, 09:48
Hoor je helemaal niets of hoor je de veer heel in de verte wel?

Voor het geval dat het uiteindelijk lukt: wat kostte die veer en waar kan ik die bestellen? Die reverb is inderdaad een kleine tegenvaller op een verder te gekke versterker.

q-elvis-p
22 juli 2007, 10:26
hoi ik ben er achter wat er aan de hand is...

ik heb de verkeerde gekregen... maar gelukkig makkelijk te verhelpen alleen even een andere coil solderen bij de input...

ik hoop dat t werkt

ik heb geen mutimeter indd...

kabels zitten goed

q-elvis-p
22 juli 2007, 10:35
hoi ik ben er achter wat er aan de hand is...

ik heb de verkeerde gekregen... maar gelukkig makkelijk te verhelpen alleen even een andere coil solderen bij de input...

ik hoop dat t werkt

ik heb geen mutimeter indd...

kabels zitten goed

ohja dit heb ik zelf gevonden heb accutronics gemaild of dit klopt...

q-elvis-p
23 juli 2007, 14:50
ok ze sturen de goede coil op!!!
ik hoop dat het lukt en dat de nieuwe reverb tank het nu doet!

peter_heijnen
30 juli 2007, 08:29
Heb je de boel al aan de praat?

peter_heijnen
13 augustus 2007, 18:18
Bump!

Heb je de boel al aan de praat?
En, en, en....?

q-elvis-p
13 augustus 2007, 18:44
Ik heb de reverbtank vervangen en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben!!!
Niet alleen is de reverb van de nieuwe accutronics tank veel mooier, nu klinkt het ook nog eens een stuk voller.

De vervanging is een fender achtig springreverb tank met twee veren. Je kan er ook een met drie laten maken.

Ik ben iig weer heel blij met mijn voxy voxy voxtrot!!!!

peter_heijnen
13 augustus 2007, 19:04
Dat klinkt goed, gefeliciteerd!

Maar nu mijn hamvraag natuurlijk (-en waarschijnlijk niet alleen de mijne): welke tank heb je erin gezet?

q-elvis-p
14 augustus 2007, 10:29
accutronics type 4, welke hier (http://www.accutronicsreverb.com/prodspec.htm) is te zien.
Voor het serienummer (weerstandtypes) zou ik even thuis moeten speaken...

peter_heijnen
14 augustus 2007, 19:04
accutronics type 4, welke hier (http://www.accutronicsreverb.com/prodspec.htm) is te zien.
Voor het serienummer (weerstandtypes) zou ik even thuis moeten speaken...
Ik hoor het juiste nummer graag van je, ik zag al dat je met dat nummer van alles kunt specificeren. Valt er nog te experimenteren met waardes of zit je vast aan getallen behorend bij je amp?

En waar heb je de tank besteld?

q-elvis-p
15 augustus 2007, 16:49
Het serienummer van mijn tank is 4EB3C1B

De E en de B staan voor het ohmage van de weerstand, respectievelijk de in en output. Bij veranandering werkt de tank niet op een ac15!

Het cijfer, in dit geval de 3 staat voor typical decay time. 1 = kort (1.2 tot 2 sec.), 2 = medium (1.75 tot 3 sec), 3 = long (2.75 tot 4 sec.). Dit cijfer zou je kunnen veranderen.

1 is voor een lock systeem dat je niet kan veranderen.

De B staat voor de manier waarop je de tank wilt monteren. B = horizontaal met de opening naar beneden! Dit kan je natuurlijk naar behoefte veranderen.

Op de site van accutronics staat ook alle informatie en je kan de fabrikant altijd nog contacteren voor de zekerheid.

q-elvis-p
15 augustus 2007, 16:55
ik heb m hier (http://www.tubesandmore.com/) vandaan.

ook een nieuwe hoes voor je tank is nodig aangezien deze een stuk groter. je kan ook de kortere met drie veren bestellen, maar ik heb geen idee hoe die is.

ik wilde een fender achtige reverb en die heb ik nu!

peter_heijnen
15 augustus 2007, 22:08
Thnx a lot!

Dat ziet er fraai uit allemaal, binnenkort maar eens goed uitzoeken wat en hoe.

Rocketman
16 augustus 2007, 00:48
Wat waren de totale kosten en is het moeilijk voor iemand met 2 linkerhanden?

q-elvis-p
16 augustus 2007, 00:59
de reverb tank zit alleen vastgeschroefd (4boutjes) en verder aangesloten met twee tulpstekkers.. zeer makkelijk te doen ik geloof 35 € incl verzendkosten.

in nl wordt het ook gedaan (bijv. dirk witte) alleen weet ik niet wat voor tank je erin kan laten zetten.

q-elvis-p
16 augustus 2007, 01:00
Thnx a lot!

Dat ziet er fraai uit allemaal, binnenkort maar eens goed uitzoeken wat en hoe.

ok ik hoor graag van je bevindingen! succes!

peter_heijnen
16 augustus 2007, 07:31
in nl wordt het ook gedaan (bijv. dirk witte)
De stad in en uit rijden om je versterker te brengen en nog eens om hem weer op te halen duurt vele malen langer dan zo'n tank effe zelf er in te schroeven. Nog eens afgezien van de tijd dat je je amp kwijt bent als ie voor de ingreep naar voerman (importeur) mag. Daar zijn ze tergend langzaam en staan ze op voorhand klaar met smoesjes waarom jouw versterker helaas nog niet aan de beurt is.

q-elvis-p
16 augustus 2007, 07:49
ja zelf doen is veel handiger... niet iedereen houd ervan om zelf te klooien aan zijn amp. als je van te voren de tank laat bestellen in de winkel, ben je natuurijk zo weer klaar.

peter_heijnen
16 augustus 2007, 18:46
ik geloof 35 € incl verzendkosten.
Is geen geld eigenlijk. Mogelijk dat ik er twee bestel, een met lange en een met medium decay.

q-elvis-p
17 augustus 2007, 00:09
ja indd kan je gewoon doen!

ik heb nog wel eentje met lange decay voor je met een verkeerde weerstand,
mischien kan je die input weerstand bij die andere erbij praten en heb je er twee voor weinig,

wat je ook zou kunnen doen is er eentje met drie veren nemen...

sas62florett
16 augustus 2011, 19:14
ja indd kan je gewoon doen!

ik heb nog wel eentje met lange decay voor je met een verkeerde weerstand,
mischien kan je die input weerstand bij die andere erbij praten en heb je er twee voor weinig,

wat je ook zou kunnen doen is er eentje met drie veren nemen...

Hoi,

Ik heb ook een andere reverbtank gekocht, de MOD 8EB2C1B en merk geen verschil. Kennelijk levert die van u wel het gewenste resultaat. Ik heb een AC 15 cc1x. En ook niet tevreden met de reverb. Is er echt een heel groot verschil met die nieuwe van U ??

Mitch
16 augustus 2011, 20:04
q-elvis-p: laatste aktivitiet april 2011. Misschien is een privé bericht effektiever dan een bump van een 4 jaar oud topic.

tommus42
16 augustus 2011, 20:30
Wel interessante materie echter:D