PDA

View Full Version : Voxac30cc2 Fxloop



Herrie
21 juli 2007, 14:24
Ik heb een VOX AC30CC2. mijn strat plug ik in de effecten bak door een paar Bosspedaaltjes en van daaruit naar de VOX input Boostchannel. Dus alles hangt voor de preamp. Ik gebruik tot nu toe gitaar->Boss CS-3->SD-1->CE-5->DD-6->VOX
Maar.. achter in de VOX zit een fxloop en die is ook te gerbuiken met de stompboxen.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is beste volgorde? Ik neem aan de gitaar nu direct in de VOX moet, dan de VOXsend naar pedaal input en de pedaal out naar de VOXreturn. klopt dit , heeft iemand ervaring dat de sound ten goede komt. moet dan alles door de effectloop of alleen sommige pedalen.

Mitch
21 juli 2007, 15:38
Op Effecten is hier een speciaal topic voor, lees dit even door ! Maar om even antwoord te geven op je vraag: alleen delay hoeft in de loop. Hoeft ook niet per se trouwens, als ie goed klinkt: geen probleem. Alleen als je de pre amp wat overstuurd gebruikt is het slimmer 'm in de loop te zetten, dan blijven de repeats wat strakker.

Negative K3 fan
21 juli 2007, 18:54
chorus (CE 5) zou dan eigenlijk ook wel in de loop kunnen.

Herrie
21 juli 2007, 21:35
Hey bedankt, maar ik dacht VOX dat is zo lekker specifiek, ik ben benieuwd naar reacties van VOX bezitters.

Mitch
21 juli 2007, 22:27
Ja, ik heb mijn vraag ook al op Effecten gesteld

Ten minste, dat stond er voordat je je post aanpaste. Dat twee topics openen heet dan 'crossposten' en daar doen we hier niet aan. ;)
Ik heb je nieuwe topic daar samengevoegd met de sticky over volgordes. Zo blijft alle info lekker gebundeld en blijft het forum lekker overzichtelijk. Ik heb ook verder geantwoord trouwens. En je bent meteen op de hoogte van hoe het forum werkt :D

Herrie
22 juli 2007, 13:35
Bedankt Mitch, ik had hem ook inmiddels al weggehaald uit het effectenforum.