PDA

View Full Version : help bij classical gas



pangeaman
21 juli 2007, 13:57
hallo allemaal;
ik heb een vraag,
hoe speel ik het volgende stukje van classical gas, als je de volgende zin vertaald en leest onder de tab?

(repeat last 4 bars X 3. on the 4 th time go 2 the next bar after the 3 rd bar)
zie voor meer info de tab van classical gas.

http://www.guitaretab.com/c/clapton-eric/24168.html

groeten pangeaman.

Harald
21 juli 2007, 18:15
_____________________
| 1.2.3.
e|| --------------------|--------------------|--------------------|-------------------- ||
b|| 0h1p0h1----1----0---|--------------------|0----------0--------|-------------------- ||
g||.2------2------------|----0-----0-----0---|--2--0-2--------2---|-----2---2---2------.||
d|| -------------3------|---0-----0----------|--------------------|----2---2---2------- ||
a||.0-------0-----------|--------------------|--------------------|---0---0---0--------.||
e|| --------------------|-3-----2------0-----|0-------0-----0-----|-------------------- ||
(Repeat last 4 bars x3. On the 4th time go 2 the next bar after the 3rd bar)

__________________
| 4.
e|--------------------|--------------------|-0------------------|--------------------|
b|---0--------0--1----|----1-------3--0----|------3---1----3----|-1-0h1--------------|
g|--2-------0---------|---2------0---------|---0------2---------|-------2--0-2--2--0-|
d|-2------------------|--------------------|--------------------|2------2--0-2--2--0-|
a|0-------------------|-0-------2----------|-3------------------|-------0----0-------|
e|--------3-----------|--------------------|--------------------|--------------------|



Even herhaling aangegeven zoals dat in standaardnotatie zou staan. Vertaling voor niet lezer, 3 * de bovenste balk (4 maten) spelen, dan de eerste 3 maten spelen, en verder met de volgende balk (waar nu 4 boven staat) (elke balk heeft 4 maten gescheiden door een lijn (in teksttab pipes))

pangeaman
24 juli 2007, 13:29
bedankt alvast voor de moeite Harald, we gaan gelijk aan de slag.

ik moet zeggen dat ik de uitleg op internet; (repeat last 4 bars X 3. on the 4 th time go 2 the next bar after the 3 rd bar) zeer verwarrend vind.

jou antwoord is een stuk duidelijker.
bedankt en groeten Pangeaman.