PDA

View Full Version : strat schakeling tone/volume



ar250artist
21 juli 2007, 12:17
Dag heren technici,
Ik heb hier een strat met een 5 way switch (normale schakeling) en hb (sc formaat) in de brug en 2 sc. Bij het monteren van de hb heb ik ergens een foutje gemaakt waardoor het mastervolume nu als tonepot voor de hb werkt. Dat is toch niet helemaal de bedoeling, maar een tonepot voor de hb is op zich wel prettig gebleken. Dus wilde ik wiring aanpassen naar het volgende:

brug: hb splitsbaar naar sc
mid: sc
neck:sc
1 mastervolume
1 tone voor beide sc
1 tone voor de hb

De splitsbare hb zit er dus al in, ik moet alleen de volume en tone regeling corrigeren. Ik heb helaas nog geen goed schema kunnen vinden. Weet iemand hoe dit moet of misschien nog wat webadressen met schema's? Alvast bedankt.

B_2_the_a
21 juli 2007, 13:05
gebruik de search functie en kijk anders even op guitarelectronics.com

er is genoeg te vinden over dit soort schema's

Noid
24 juli 2007, 21:29
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/1h_2s_1v_2t_5w_pp.html

ar250artist
25 juli 2007, 08:45
Bedankt Noid, maar die had ik ook al gevonden. Is het niet zo dat in dit schema de tone knoppen aan de midden en neck sc zijn toegewezen en de hb dus zonder tone?? Dat is niet helemaal wat ik zoek helaas. Helaas met search en google tot nu toe ook geen succes gehad.

no 1 hops
25 juli 2007, 09:05
hoe ik het zou proberen.
koop even een extra condensator voor de humbucker tone pot.
haal de draden van de tonepots los, zoek even een normale enkele tonepot config op als schema
vanaf de vijfstanden schakelaar lus je de beide sc' s door naar tone pot 1 die je daarvoor bestemd, en vanaf de zelfde schakelaar de humbucker naar tonepot2 die je een condensator geeft die meestal gebruikt word bij een humbucker.
maar ik weet niet of in het tussenstandje brug/mid de beide pots elkaar ook beinvloeden

daarom zitik er ook aan te denken de pickups eerst naar de betreffende tonepot aan te sluiten en dan pas naar de switch.

maar om eerlijk te zijn ik zou gewoon master vol master tone en een blend knop voor de brughumbucker te gebruiken.
dan kun je ook de kombinatie neck/brug en neck/mid/brug maken