PDA

View Full Version : H&K Duotone of Puretone



niels5150
17 januari 2003, 13:38
Hoi,

Ik ben erg in deze 2 versterkers geinteresseerd geraakt, en vroeg me af of er gebruikers op deze site aanwezig zijn die hun ervaringen met mij willen delen.

Rectifier
17 januari 2003, 13:57
Forumlid Taylor had het er ooit eens over dat ie ook interesse had in een Puretone. Misschien heeft ie er al een, echter hij's nooit meer op't forum.

McCloud
17 januari 2003, 14:40
Hallo Niels (jij bent toch niet toevallig Niels van der Steenhoven hè). Ik heb de Duotone ooit bij Feedback geprobeerd. Het is een hele goede versterker, maar voor mijn gevoel miste het iets. Ik vond hem een beetje te netjes. Een echt ranzig (daar ga ik weer, Marshall crunch) geluid kon ik er niet uithalen. Maar, da's weer persoonlijk.
Maar het is een erg goede versterker, mooi clean, vette distortion. Ik zou gewoon de H&K een keertje uitproberen. Afgaan op meningen in een forum werkt vaak niet, iedereen heeft zijn eigen smaak.

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 17:54
Taylor had een puretone top. Maar hij ontving altijd radio moskou en daarom heeft 'ie 'm weer weggedaan

niels5150
17 januari 2003, 21:19
ja, ben die niels inderdaad! Ben jij Duncan dan? Ik ken namelijk maar 1 iemand met een strat en een PRS.
Kijk een marshall geluid heb ik al, JCM2000 DSL, maar ik zoek nog een ander soort sound. Misschien een iets meer fender/vox-achtig clean, en een lekkere rauwe scheur. Als ik de reviews moet geloven is deze versterker erg goed. Ze prijzen hem letterlijk de hemel in.
Alleen wat vervelend van die Radio Moskou! Ik heb dat ook wel eens met een oude jcm800 top gehad met een 4x12 met greenbacks. Erg irritant in de studio!
Van de puretone lijkt me gewoon te gek dat je zo weinig moglijkheden hebt, maar zo'n puur, dynamisch geluid dat je elke nuance van je spel hoort. Met een paar vintage pedaaltjes is dat natuurlijk helemaal het einde!

Rectifier
17 januari 2003, 21:52
Er zijn nog wel veel meer 1 kanaals pure-tone achtige amps.
De H&K in deze klasse heeft echter nog geen naam. Dan zou ik eerder een Matchless of BadCat opzoeken.

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 23:30
omdat H&K nog geen naamsbekendheid heeft opgebouwd? Of zijn de matchless/badcat gewoon beter?

McCloud
18 januari 2003, 02:22
Ja Niels, ik ben Duncan. Je moet nog steeds een keer m'n 6100 komen beluisteren (hij is nu nog kapot, de Master Volume potmeter doet het niet meer. Moet binnen 2 a 3 weken vervangen zijn).

Als je een Vox/Fender achtig geluid zoekt en een vette scheur, waarom koop je dan geen Vox/Fender en haal je die vette scheur uit je DSL (die DSL's kunnen volgens mij aardig tekeer gaan). Je zou dan tussen je versterkers kunnen switchen met een A/B box. Heb je gelijk het voordeel dat je ook tussen een Fender clean en een Marshall clean op het podium kan switchen.

LordRiffenstein
18 januari 2003, 11:21
Hier is een tip van 1000 euro!!! :razz:

Als je op zoek bent naar de Voxy klanken en zowel lekkere cleane als overdrive klanken moet je de Framus Ruby Riot combo een keer proberen die klinkt SUPER!!!

http://www.framus.com/rubyriot.htm

Ik he zowel de Puretone als Duotone gespeeld in mijn pre-Diezel tijdperk en ik was onder de indruk van beiden hoewel ik vond dat de Puretone stukken beter klonk dan de Duotone, vraag me niet waarom, de klank sprong er meer uit, klonk vetter.

Groeten,

Yoeri

sash
18 januari 2003, 12:41
Fender/Vox clean met lekkere scheur? KOCH! Ik heb een aantal keren een Multitone 2x12 100 watt live bespeeld en ik was zeer onder de indruk. Had niet verwacht dat Koch zo goed zou klinken. Maar tis net niet mijn ding :smile:

niels5150
20 januari 2003, 10:27
ben ik niet met je eens. koch vind ik niet eens in de buurt komen van de sound die ik zoek. veels te fuzzy in het hoog.

LordRiffenstein
20 januari 2003, 10:50
Op 2003-01-18 12:41, schreef sash:
Fender/Vox clean met lekkere scheur? KOCH!

Vox clean uit een Koch? NOOIT. Vox clean krijg je niet uit een versterker als deze niet class A is en met EL84's loopt. Bad Cat, Matchless, Framus Ruby Riot en nog wat doen het Vox clean maar niet die Koch!!

Groeten,

Yoeri

niels5150
20 januari 2003, 11:26
zo is dat yourie

Chiel
20 januari 2003, 11:36
IDD!!! Koch = bijenkorf!

Rectifier
20 januari 2003, 11:41
Koch is hondenmuil :grin:

niels5150
21 januari 2003, 10:47
Op 2003-01-18 11:21, schreef LordRiffenstein:
Hier is een tip van 1000 euro!!! :razz:

Als je op zoek bent naar de Voxy klanken en zowel lekkere cleane als overdrive klanken moet je de Framus Ruby Riot combo een keer proberen die klinkt SUPER!!!

http://www.framus.com/rubyriot.htm

Groeten,

Yoeri


Ok, maar waar kan je dit ding dan beluisteren?????

Rectifier
21 januari 2003, 11:19
Erik.VHaar heeft ook een roze Framus combo te koop staan volgens mij.
Is ook wel geinig.

LordRiffenstein
21 januari 2003, 11:23
Op 2003-01-21 10:47, schreef niels5150:
Ok, maar waar kan je dit ding dan beluisteren?????
Music Store Professional in Keuelen en waarschijnlijk nog wel wat andere Duitse winkels. Misschien eens checken met Beyer's Musik in Bochum!

Good luck,

Yoeri

niels5150
21 januari 2003, 14:30
Allez!! das allemaal onwijs ver rijden ja! Maaruh, hij ziet er alleen niet uit die combo. haha Kennen jullie die LC comboos van laney? schijnen ook wel goed te zijn!

Rectifier
21 januari 2003, 14:51
Ja, ga je nou voor de mooi igheid??? :grin:

Dan moet je'n Duotone nemen. Die's mooi en stoer.
Traynor dan? Ik zag bij Dick Dijkman een Traynor combootje. Niet duur. Clean lekker Fender en een Blues-achtig kanaal.
Zat rond de 900 eur ofzo.

McCloud
21 januari 2003, 15:46
Op 2003-01-21 14:30, schreef niels5150:
Maaruh, hij ziet er alleen niet uit die combo.

Hij is juist supercool. Lekker vintage. En dan in zo'n lekker rood kleurtje. Ik vind 'm geweldig!

niels5150
21 januari 2003, 20:42
hmm, das misschien wel waar ja. Ik denk dat ik donderdag even langs feedback ga, en in ieder geval even de duotone check, misschien hebben ze nog een andere mooie top? Die rivera schijnt ook te gek te zijn. KR-55 ofzo?

Rectifier
21 januari 2003, 22:49
De KHR55 bedoel je? Die's wel goed.
3 kanalen, kan. 1 Fender blackface, kan.2 Marshall scheur, kan.3 high gain.
Ik vind hem heel erg goed, vooral kan 1 en 3.
Kan 2. en 3 delen de toonregeling, dus da's even regelen, maar ik vond het clean echt geweldig.
En hij heeft midi....

niels5150
22 januari 2003, 09:19
is dat niets dan? ze hebben hem bij feedback toch?

Rectifier
22 januari 2003, 09:39
Ja, hij's wel wat. Zeg ik toch :wink:
Maar misschien denk jij er anders over.
Probeer hem eens....

niels5150
22 januari 2003, 10:33
ik probeer hem morgen even bij feedback. Zitten wel veel functies op. Werkt hij wel een beetje simpel?

niels5150
22 januari 2003, 10:34
ik probeer hem even naast de duotone!

Rectifier
22 januari 2003, 11:24
Hij's niet zo heel moeilijk. Heeft een aantal pull knoppen waardoor je van kanaal verandert en zodat je mid kunt scoopen etc.
Blijkt wel dat je ff flinkt moet tweaken om een balans te krijgen tussen kan 2 en 3 vanwege de gedeelde toonregeling.
Op de achterkant zitten twee schakelaars voor voicings.
Modern/Vintage en Full/half power geloof ik.

niels5150
23 januari 2003, 10:12
dat klinkt wel erg goed allemaal ja, wat zou hij kosten? 2000 ofzo?

niels5150
23 januari 2003, 10:12
dat klinkt wel erg goed allemaal ja, wat zou hij kosten? 2000 ofzo?

niels5150
23 januari 2003, 11:00
ik denk trouwens dat ik nog een koch 2x12 koop, met vinage 30's. Hij is vele malen goedkoper dan die Bogner, en ik vind hem nog steeds fantastisch klinken!

Rectifier
23 januari 2003, 12:32
Candyman had een Koch 2x12 te koop. Misschien heeft ie hem nog steeds.

Volgens SRV-man hadden ze van de KHR een demomodel in de aanbieding voor 1599 Eur.
De KHR100 kost normaal 2295 Eur maar bij http://www.proguitar.de 1999 dus das de moeite waard. :grin:

Candyman
23 januari 2003, 15:01
Nee, ik heb mijn Koch 2x12 al verkocht. Er zaten Koch VG12-90 speakers in.

Heb nu een BagEnd 1x12" kastje (S-12B). Klinkt beter/strakker dan de Koch. De Koch kleurt het geluid meer en klinkt wat wolliger. Met de BagEnd heb ik, in tegenstelling tot de Koch, helemaal geen last van feedback.

Bovendien kan ik het volume van de Diezel hoger zetten met de BagEnd, wat resulteert in een (nog) beter geluid.

Eindelijk tevreden!!!

niels5150
23 januari 2003, 16:56
nou ik heb vandaag het een en ander geprobeerd:

De Duotone:

Mooi scheurgeluid, crunch ook erg mooi, alleen vond ik hem clean te dun. weinig laag en niet zoveel diepte.

De Rivera KR-55 top:

Veels te veel funties en knoppen. Op de vintage-stand is hij te dof. Op modern klonk hij wel goed. Aardig clean, en mooie scheur, alleen niet echt wat ik zoek. Ik vind hem veels te gecompliceerd.

De Peavey 5150 II :

Clean niet echt mooi, maar met een beetje tweaken werkbaar, scheur is niet dynamisch, en ik kon er geen mooi bluesachtig geluid uithalen. Te veel vervorming.

De nieuwe Mesa F-50 top:

CLEAN!!!!! jesus wat mooi, helder, dynamisch, diep, twinkelend!! echt te gek.

Alleen de scheur vond ik te neuzig in het laagmiddengebied waardoor een strat op zijn halselement vrij dof klonk, ik heb alle instellingen geprobeerd, maar kreeg het er net niet uit. Maar dit was wel de topper van de dag!

Als laatste heb ik de Engl Richie Blackmore top getest:

Clean haalde het niet bij de MESA, maar ja, ik was verwend natuurlijk, maar het was wel ok. Crunch en soft lead waren ok, en lead was mooi. Best een goede versterker dit, maar mijn Marshall DSL50 doet dit soort dingen net effe iets beter.

HELP, wat moet ik nu nog checken. De MESA is 1899 eurotjes, een heleboel geld, en ik ben net niet over het scheurgeluid tevreden. Misschien moet ik toch even mijn eigen cab meenemen en gitaar de volgende keer.

Ik heb alles getest met een Koch 2x12 met Jensen speakers, en een Fender USA Strat met rosewood toets.

LordRiffenstein
24 januari 2003, 11:03
Niels,

als ik het goed begrijp wil je lekker clean, goede blues klank, vette scheur en super sustain lead, juist?

Mmm ik ken wel een versterker die dit doet, wel meer dan eentje maar het hangt er ook vanaf hoeveel je wil uitgeven en welke stijl(en) je precies wil spelen.

Groeten,

Yoeri

jpb
24 januari 2003, 11:18
Op 2003-01-24 11:03, schreef LordRiffenstein:
Niels,

als ik het goed begrijp wil je lekker clean, goede blues klank, vette scheur en super sustain lead, juist?

Mmm ik ken wel een versterker die dit doet, wel meer dan eentje maar het hangt er ook vanaf hoeveel je wil uitgeven en welke stijl(en) je precies wil spelen.

Groeten,

Yoeri


Heb jij je Soul-bender al? Ben benieuwd wat je ervan vindt.

niels5150
24 januari 2003, 12:03
ja precies, hij moet multi-inzetbaar zijn, maar hoef geen hi gain te zijn. Dus van Fender/vox/boogie clean naar marshall JCM800 scheur is ruim voldoende veelzijdigheid. als ik iets wil boosten doe ik het liever met en pedaaltje dan met 80 knoppen.

niels5150
24 januari 2003, 12:05
wat kost zo'n diezel trouwens?

LordRiffenstein
24 januari 2003, 12:31
Op 2003-01-24 12:05, schreef niels5150:
wat kost zo'n diezel trouwens?
2750 euro in Nederland en Belgie, minder in Duitsland.

Groeten,

Yoeri

Candyman
24 januari 2003, 12:31
Ik heb voor mijn Diezel VH4 2395 euro betaald. Misschien dat ze in Duitsland (Beyers Music) nog goedkoper zijn.

LordRiffenstein
24 januari 2003, 12:33
Op 2003-01-24 12:03, schreef niels5150:
ja precies, hij moet multi-inzetbaar zijn, maar hoef geen hi gain te zijn. Dus van Fender/vox/boogie clean naar marshall JCM800 scheur is ruim voldoende veelzijdigheid. als ik iets wil boosten doe ik het liever met en pedaaltje dan met 80 knoppen.

Misschien moet je eens rodnkijken voor een Framus Dragon top. Clean is heel goed en heeft verder nog een crunch en lead kanaal, Met EL34 dus kan ie lekker Marshall-achtig klinken. Verder heeft ie een 2de master (solo boost) en schakelen kan met midi. Er is ook nog de Framus Cobra, zelfde top maar voiced voor metal.

Groeten,

Yoeri

Rectifier
24 januari 2003, 12:34
Dan hebbie wel weer high gain.... :wink:

Toch maar Guytron??? :grin:
Kost wel wat, maar dan heb je toch ook de sound die je precies wil hebben?

niels5150
24 januari 2003, 14:09
ja das waar, maar dan moet ik nog even sparen. Die Guytron is echt mega duur. Ik denk dat ik dit weekend even lang de Jukebox rijd. Effe checken wat ze daar allemaal voor moois hebben. Ik moet zeggen dat de Mesa F-50 top gisteren de meeste indruk bij me achtergelaten heeft. Kennen jullie die?

niels5150
25 januari 2003, 22:53
Oke dan gastuh:

Ik ben vandaag bij de jukebox geweest! Waanzinnige amps getest uiteraard.

Allereerst de Bogner Shiva 6L6 top:

Lekker gecompressed clean, maar een tikkeltje dun. Het scheurgeluid was JTM achtig maar met iets te fuzzy laagmid, naar mijn mening. Let wel dat dit hele fijne verschillen zijn. De amp klonk fantastisch!

Als 2de heb ik op aanraden van hun de nieuwe Koch Powertone II geprobeerd.
Ik had er helemaal geen goed gevoel over, omdat ik dit als een metal amp zag.
Oke ik heb me sterk vergist! Deze nieuwe serie heeft niets fuzzys over zich zoals de oude. Hij is superveelzijdig, mooi clean (direct met de shiva vergeleken!!) en schitterende crunch en leadsounds. Er zitten 3 verschillende speakerdampings op die zorgen voor een strak modern, of een wat lossere vintage feel. Te gek! Het scheurgeluid ging van oude JCM800 naar Soldano SLO. Clean was zeker fenderachtig.
Ik denk dat ik mijn top heb gevonden! kost 1600 euro. Wat me opviel is dat hij zo tegen de shiva op kon boxen. Maar goed dat ik mijn DSL er niet naast heb gezet! haha

sash
25 januari 2003, 23:23
Op 2003-01-20 10:50, schreef LordRiffenstein:


Op 2003-01-18 12:41, schreef sash:
Fender/Vox clean met lekkere scheur? KOCH!

Vox clean uit een Koch? NOOIT. Vox clean krijg je niet uit een versterker als deze niet class A is en met EL84's loopt. Bad Cat, Matchless, Framus Ruby Riot en nog wat doen het Vox clean maar niet die Koch!!

Groeten,

Yoeri


Je kan dan ook kiezen wat voor buizen je erin wilt hebben vanaf de fabriek.

LordRiffenstein
26 januari 2003, 09:29
Op 2003-01-24 11:18, schreef jpb:
Heb jij je Soul-bender al? Ben benieuwd wat je ervan vindt.


JPB,

had even je vraag niet gezien. Heb de Soulbender nog niet. Ik heb nu effe andere prioriteiten, nieuwe speakers voor mijn 2x12 maar de pedaaltjes komen er bij tegen het einde van het jaar, dan heb ik ook nog de tijd om rustig wat te testen!

Greetzzz,

Yoeri

LordRiffenstein
26 januari 2003, 09:32
Op 2003-01-25 22:53, schreef niels5150:
Oke dan gastuh:
Allereerst de Bogner Shiva 6L6 top:

Lekker gecompressed clean, maar een tikkeltje dun. Het scheurgeluid was JTM achtig maar met iets te fuzzy laagmid, naar mijn mening. Let wel dat dit hele fijne verschillen zijn. De amp klonk fantastisch!


Mag ik even vragen welke cabinet je gebruikte met de Shiva? Ik heb die Shiva ook getest bij Jukebox en vond hem ok met een 4x12 maar helemaal te gek op de Bogner 4x10, die is half open vanachter en paste perfect bij de Shiva.

Leuk dat je de nieuwe Koch zo super vind, ik hoor niets dan positief erover!!

Greetzzz,

Yoeri

Rectifier
26 januari 2003, 12:48
Hey Niels,
Heb je de TriAmp nog geprobeerd en wat andere amps of alleen de Powertone II en de Shiva?

niels5150
26 januari 2003, 20:31
nee alleen die 2, en nog een Bogner Shiva 1x12 combo, wauw die was ook te gek! Ze hadden geen VHT, maar wel een nieuwe Diezel. Maar die valt buiten mijn budget. Die triamp heb ik niet gecheckt, omdat hij teveel kanalen heeft en ik maar 2 of 3 sounds nodig heb. Ik was ook niet zo enthousiast over de duotone, dus... Die koch is wel erg goed, die moeten jullie zeker even uitproberen. Ik heb de shiva over een 4x12 bogner cab geprobeerd met V30's.
Het schijnt dat ze van brunetti ook 2x12 kasten hebben met V30's die makkelijk open back te maken zijn. Heeft iemand deze al getest? Zijn 600 euro.

srv-man
26 januari 2003, 21:33
Jammer dat je bij Feedback met die Koch/Jensen kast heb getest, die klinkt toch niet echt super, een beetje dof en wollig. Voor een Fender clean en Voxy crunch kun je ook nog eens op zoek naar een oude Koch KV50, die had nog EL84 buizen. Ik heb er een gehad, klonk echt goed. Alleen de zware oversturing was een beetje mellow, niet bruut genoeg.
Ik las ook nog wat over het Traynor combootje (YCV-40). Is ook erg goed: Fender deluxe clean, Marshall crunch en lead. Een beetje vintage karakter met lekker veel mid. Wel even de speaker vervangen door wat beters. Lekker simpel ding, klinkt altijd goed! Hij gaat met zijn 40 watt redelijk snel over de rooie (lekker toch..), je hebt er ook nog een zwaardere versie van (80 watt).

LordRiffenstein
27 januari 2003, 08:35
Niels,

ik denk dat je bij Jukebox 1 versterker vergeten bent, de Budda!!! Die zou je de Voxy klanken kunnen bezorgen!!

Groeten,

Yoeri

niels5150
27 januari 2003, 09:59
hmmm, dat wordt toch nog een keer langsgaan dan. Was ik zowiezo al van plan. Maar ik test liever 2 amps heel uitgebreid naast elkaar dan alles snel te horen, snap je.
Tot nu toe vond ik de koch het veelzijdigst en beste klinken.

Rectifier
27 januari 2003, 12:49
Hoe klinkt kan 2 van de Koch? Is dat plexi terrein of al meer high gain?

niels5150
27 januari 2003, 13:41
die is al aarig vet, maar ik vind hem heel erg bluesy klinken, zelfs het 3de kanaal. De multitone en powertone I vond ik al heel snel fuzzy worden, maar dit blijft transparant, strak en rond. Ook die verschillende speakerdampings zijn dit keer geniaal uitgewerkt tot 3 functies, waarmee je alles van een loeistrakke rocksound tot een lossere vintage bluessound kan spelen.
Het 2de kanaal kan wel plexi klinken, alleen heeft hij strakkere bas. Maar heeft meer gain dan 2de kanaal van de multitone, je zou er prima mee kunnen soleren. Ik kan een endorsement krijgen met koch, zal even kijken of ik dat ga doen. Ze hebben me een paar jaar geleden al gestrikt, maar toen heb ik afgewezen omdat ik ze te fuzzy vond. Met de powertone II doen ze een schot in de roos!

Rectifier
27 januari 2003, 16:06
Da's mooi werk man.
Misschien kan je juist de Powertone verbeteren door aan te geven wat nog beter zou/moeten volgens jou.
Ik ben zelf ook niet zo Koch fan (vooral de oudere vond ik niets) maar moet je eisen dat je inspraak in ontwikkeling wil. :grin:
Kun je eens aankaarten dat ie een 19" pre amp met 3/4 kanalen moet ontwikkelen. +midi

niels5150
27 januari 2003, 17:52
daar is hij al mee bezig, hij is zelfs bezig met het ontwikkelen van een effectprocessor! Die preamp zou eigenlijk al uit zijn, maar door de verhuizing en de rage en grote toestroom op de koch amps zijn de ontwikkelingen tijdelijk in de verdrukking geraakt.

Rectifier
27 januari 2003, 18:26
Ik ruik hier connecties :wink:

Maar heb je dan niet meer interesse in een 19" pre-amp? Omdat je't eerst ook al over een CAE3+ had. Zorg dat hij van de Powertone 2 een pre-amp versie maakt. :grin:

Grtzzz

niels5150
27 januari 2003, 22:11
nee ik vind een top toch wel erg lekker, en het kan aan mij liggen, maar ik vind ze altijd net iets beter en directer klinken dan een 19" rack

niels5150
27 januari 2003, 22:13
Er zaten trouwens 6550 buizen in die Powertone II. Volgens Frans zijn het hele duurzame buizen en met een groter dynamisch bereik dan de EL34's. Hij is ook in EL34 versie leverbaar, die wil ik ook wel eens checken. Effe naar amesfoort rijden dan maar!

Rectifier
27 januari 2003, 22:48
De buizen puristen zeggen dat bij een top/combo de pre-amp en poweramp op dezelfde trafo werken, ze daarom beter klinken en dynamischer.
Ik weet het niet, misschien wel, maar bij gozers als Lukather en Petrucci klaagt ook niemand over hun sound. (alhoewel Petrucci gebruikt complete topppen)

niels5150
28 januari 2003, 10:44
ja, heb ik ook gehoord, maar voor die powertone II hebben ze grotere en zwaardere trafo's gebruikt, dat schijnt onwijs in je sound te schelen. Ik ga vandaag weer even langs feedback als ze die PII hebben, dan wil ik hem even naast die mesa F50 horen. Neem ik mooi mijn eigen cab mee, en stratje van me.

Rectifier
28 januari 2003, 11:48
Okee, we wachten je verslag weer met smart af.
Trouwens de nieuwe Diezel Herbert heeft 180 watt aan vermogen, puur voor de headroom.

LordRiffenstein
28 januari 2003, 11:58
Op 2003-01-28 11:48, schreef Rectifier:
Okee, we wachten je verslag weer met smart af.
Trouwens de nieuwe Diezel Herbert heeft 180 watt aan vermogen, puur voor de headroom.

180 watt maar afhankelijk van de lampen natuurlijk. In el geval, er zitten 6 eindtrap lampen in dus met een set KT88 of 6550 kom je verder dan 180 watt. Mijn Engl Savage heeft 2 6550´s en die geeft ongeveer 120 watt.

Cya,

Yoeri

niels5150
29 januari 2003, 10:27
in de powertone II die ik heb geprobeert zaten ook 6550 buizen. Dit schijnen hele duurzame buizen te zijn, met een grote dynamiek. Wat is het verschil met mijn geliefde EL34's?

LordRiffenstein
29 januari 2003, 11:08
Op 2003-01-29 10:27, schreef niels5150:
in de powertone II die ik heb geprobeert zaten ook 6550 buizen. Dit schijnen hele duurzame buizen te zijn, met een grote dynamiek. Wat is het verschil met mijn geliefde EL34's?

6550 of KT88's kunnen inderdaad wel wat abuse verdragen, tenminste als je goede lampen koopt.

6550 zijn gekend om hun gelijkheid in de verschillende regionen, laag, hoog noch mid springt er echt uit. Ze hebben een heel goede bas, goede middenklanken en volle hoge tonen. Meestal is het clean met 6550's niet zo super maar is overdrive lekker vol.

EL34's hebben behoorlijk wat laag en mid maar ook lekker veel hoog. Het clean zal in principe een stuk beter zijn dan bij 6550 terwijl de scheur wat meer mid heeft.

Alles is natuurlijk afhankelijk van de versterker. Als je een Herbert koopt kan je lekker experimenteren met 6550, EL34 en 6l6.

Groeten,

Yoeri

Rectifier
29 januari 2003, 12:13
Zo zouden ze eigenlijk een 4 kanaals (zoals de Diezel) alle compleet een eigen eindtrap moeten geven.

Kan 1. EL84 (ala Vox)
Kan 2. 6L6 (ala Fender)
Kan 3. EL34 (ala Marshall)
Kan 4. 6550 (ala Powertone of wie dan ook :grin: )

Zal een lekkere zware amp worden.

McCloud
29 januari 2003, 13:02
Lijkt me leuk als je je buizen moet vervangen. Dat kost je een maandsalaris.

Rectifier
29 januari 2003, 13:24
1 paar EL84: 22 Eur
1 paar 6L6: 28 Eur
1 paar EL34: 30 Eur
1 paar 6550: 74 Eur

Totaal: 154 Eur

Dan verdien jij ook niet veel in de maand :grin:

McCloud
29 januari 2003, 13:56
Oh, matched pairs, ik dacht dat je er ook nog quads in zou doen :grin:

Ik verdien ook niet echt veel trouwens (ik studeer nog en heb een bijbaantje :grin:)

Rectifier
29 januari 2003, 17:18
Geeft nie, zo zijn we allemaal begonnen. En't liefst zonder hulp van pa, want dat vind'k toch wel zo..... :grin:

niels5150
29 januari 2003, 20:44
dus als ik het goed begrijp zou ik hem met EL34's waarschijnlijk mooier gaan vinden! Ik hou van wat meer midden en een mooier clean. Hmm, toch maar eens die andere versie zien te proberen.

Rectifier
29 januari 2003, 23:08
Tja, dat is erg moeilijk Niels.
Alle buizen hebben hun eigen karakter.

Een 6L6 is heel mooi voor clean. Veel bas en treble. Een EL34 heeft meer midden en klinkt overstuurd erg lekker, maar deze klinkt clean meestal iets minder. Maar als ik hoor wat voor clean Rivera uit een EL34 ben ik impressed.
Een EL84 klinkt clean ook geweldig, maar weer heel anders dan een 6L6.
6550 of KT88's heb ik verder geen ervaring mee.

Wat ze bij Guytron doen is ze geven de EL84's op hun flikker in de 1e eindtrap, dat zwakken ze weer af om het vervolgens weer op te peppen met EL34. Een vreemd geheel, maar zoals je zelf weet klinkt het als een klok.

Buizen puristen blijven meestal toch voor lekker clean een apart combo'tje gebruiken omdat ze zeggen dat en lekker clean en een lekker high-gain niet samen gaan.
Meestal een Fender of Vox combootje voor't clean.
Lordriffenkasteel schaft ook nog een keertje een Vox AC30 aan..... :wink: (naast z'n Diezel VH4)

niels5150
29 januari 2003, 23:19
ja, das waar, maar ik ben toch nog het meest enthousiast over EL34's. Ik vind 6L6 wat te kil met scheur, en EL84 wat te bright.

Ik ga trouwens dit weekend toch maar de Big Bogner 2x12 halen met 2 V30's. Die koch houd ik gewoon denk ik. of iemand moet een goed bod doen.

Rectifier
29 januari 2003, 23:30
Heb je al eens nagedacht over de 1x12's van Bogner? De Dual Ported cab's. Iedereen is zeer positief over die cabs. Lekker compact en onwijs veel druk en goede spreiding.
Is natuurlijk wel wat makkelijker sjouwen de trap op dan een big 2x12 :grin:

Ik hou zelf trouwens meer van 6L6, zowel clean als drive.

niels5150
29 januari 2003, 23:31
zo, die M4 van egnater klinkt onwijs goed man! Heb even geluisterd naar de soundsamples. Alleen waar kan je zon ding checken man. Dit is echt veelzijdig!! Die vox geluiden zijn perfect, jtm45, opgefokte marshalls fenders, allemaal vette modules! zal wel erg duur zijn. Maar als je dit met een vette eindtrap gebruikt ben je de man.

Rectifier
29 januari 2003, 23:39
Hehe, waarom denk je dat ik zo graag een M4 wil? In combi met een VHT 2:50 klinkt onwijs. Egnater heeft helaas geen Europese distributeur. Je moet rechstreeks in de USA bestellen.
vb.
http://www.indoorstorm.com
http://www.amazingtone.com

Prijzen kun je wel wat vanaf praten. Advies is 400 USD per module en 400 Usd voor het chassis. Maar je krijgt ze wel voor veel minder. Je hoeft hem ook niet meteen vol te duwen. Je kunt ook beginnen met 2 modules. Vox clean en Plexi SL dan zit je op 1200 Usd (korting er nog af).

De koers is nu gunstig EUR - USD.
Helaas komt er dan wel Tax + Btw bij.

Randall moet je ook checken. De Randall RM4. Idee is't zelfde als de M4. Ook ontwikkeld door Bruce Egnater. Enige verschil is dat er bij de M4 wat betere en duurdere onderdelen zijn gebruikt. Op de Randall site staan veel meer samples.

Randall is wel in Nederland te bestellen. Ze hebben zelfs een bijbehorende Poweramp die via midi te schakelen is tussen EL34 en 6L6. Maar dat kan Engl ook.

niels5150
30 januari 2003, 11:05
moet niet veel gekker meer worden. Maar dit is wel een heel ander soort veelzijdigheid dan bijv de powertone II. Dit zijn echt compleet andere werelden. Je zou hem idd ook met 2 of 3 modules kunnen kopen. Ik kan wel eens mailen. Ik zou ook een 2:90 kunnen gebruiken, die zijn 2dehands niet zo duur meer.
Maar eerst eens afwachten wat Edwin van koch zegt. Ik heb nog geen definitieve deal rond, want ik wil niet exclusief koch spelen. Ik ben al voor oa MXG maximum guitars endorser geweest, en mocht alleen daarop spelen, nou geloof me, das helemaal niets. Heb ik ook niet gedaan trouwens. Schijt eraan! Maar die M4 is wel een superbak ja. Die vox en hotvox klinken goed, en ook die JTM45 en Superlead. Fender gaat wel, maar moet je waarschijnlijk live horen.

Rectifier
30 januari 2003, 11:53
Ja, met een Mesa 2:90 kan ook prima.
Ach, er zijn wel meer goede poweramps. Maar het hoofdgeluid word toch al in de module geproduceerd. En een goede poweramp maakt het natuurlijk af.
Ik zou best een deal willen maar dan moet ie wel voor mij gemaakt zijn en niet een fabrieksproduct zoals de Koch Powertone.
Dan zou ie Koch PowerNiels moeten heten :grin:

Hahaha. Heb je de Randall al bekeken?

niels5150
31 januari 2003, 21:11
kennen jullie bedrock versterkers? Die maken een soort van AC30 cloon. Is dat wat? Frans van de jukebox heeft er eentje te koop staan. 2x12 combo. Schijnt dat de gitarist van urban dance squad er ook op speelde.

Rectifier
31 januari 2003, 21:28
Je hebt een prive berichtje.
Ik ben er vanmiddag geweest. Heb de Bedrock wel zien staan. Vind ze niet echt mooi.
Had ik liever een Vox. Wat waardevaster.

srv-man
1 februari 2003, 01:39
Ik heb zelf 2 Bedrocks gehad, 1 klein combootje en het Vox-achtige model, beide uit de 600 serie. Het combootje was best aardig voor clean tot mediumgain, meer zat er niet in.
De Vox-achtige klonk ook wel goed, maar niet als Vox en bleek later zeer onbetrouwbaar. Gelukkig had ik hem al ingeruild maar de nieuwe eigenaar had alleen maar problemen. Volgens mij komt het omdat de versterker gekanteld in de kast hangt, waardoor de buizen horizontaal staan. Alles trilde los en ging kapot, deze klachten hebben anderen ook, zie HC. Ik zou hem je beslist afraden. Bedrock is trouwens al lang failliet.

niels5150
1 februari 2003, 11:38
versterkers uit het stenen tijdperk dus, haha

srv-man
1 februari 2003, 11:40
Ja, inderdaad. Maar ze hebben ook tops gemaakt die wel goed waren, meer kanalen en meer gain.

niels5150
2 februari 2003, 12:35
heeft iemand al de nieuwe Flextone III gecheckt? Zitten Conford sounds in, en JCM2000, plus dual en triple rectifiers.

Rectifier
2 februari 2003, 12:43
Is dat niet veel te veel gain voor jou? :wink: Als je de Brunetti al te veel gain vind hebben. Haha

niels5150
2 februari 2003, 21:34
zitten ook wel goede plexisounds in volgens mij. Ik zal hem toch eens beluisteren. Die duoverb klinkt niet eens zo slecht. Alleen mis ik de dynamiek een beetje.

niels5150
2 februari 2003, 22:44
kennen jullie Cornford versterkers? Ben benieuwd naar hoe die klinken. Schijnen heel erg goed te zijn.

Rectifier
3 februari 2003, 10:24
Joe Satriani speelt op Cornford.
Engelse Boutique amp. Ken ze verder niet.
Stond een paar maanden geleden een test in de Gitarist van een Cornford combo geloof ik.

Wel relatief nog onbekend en altijd maar weer een gok.

niels5150
3 februari 2003, 19:54
ik heb even op de Cornford site geluisterd naar alle demo's (oa van joe satriani, yngwie malmsteen en frank gambale) maar ze klinken allemaal hetzelfde erdoor!?

Rectifier
3 februari 2003, 21:23
Ik heb ze ook geluisterd. Ze zijn erg donker opgenomen, klinken ook dof.
Op zich wel aardig wat bekende gebruikers.
John Jorgensen had een endorsement bij Matchless amps.
Staat nog een Randall RM4 (met Vox module en Plexi) op http://www.ebay.com

niels5150
4 februari 2003, 10:30
Ja, die randall schijnt niet zo vet te klinken als de egnater gek genoeg. Ik zag op ebay.de een TOL50 2x12 combo. Maar moest 1000 euro opbrengen.

LordRiffenstein
4 februari 2003, 11:14
Op 2003-02-04 10:30, schreef niels5150:
Ik zag op ebay.de een TOL50 2x12 combo. Maar moest 1000 euro opbrengen.

Bedoel je de veiling van Green Audio? Ze hebben ook nog een TOL 100 top maar die staat nu niet meer op Ebay. Die TOL is zeker de moeite om eens te testen!

Cya,

Yoeri

guhlenn
4 februari 2003, 12:29
2000 ja.

Rectifier
4 februari 2003, 12:42
Wat 2000??? Eur???

niels5150
4 februari 2003, 12:45
nee, 990 euro. Maar hij is er al vanaf, was het laatste uur dat hij erop stond! Wel een mooie combo om te zien. Die Framus was ook goed volgens jullie toch? Waar kan je die testen? Er stond ook zon dragon top op ebay.de!!

Rectifier
4 februari 2003, 12:54
ErikvHaar had toch zo'n mooie roze te koop staan?
Mijn deal met de Egnater M4 is bijna rond. Yes, yes!!!

Niels, hoeveel kanalen zoek je? En wat voor sounds?

guhlenn
4 februari 2003, 14:22
bizar, de 2000 euro sloeg op de KHR-55 prijsquote (overigens ook van niels)

nevermind...

Waar vind ik info over die M4?
Dank!

niels5150
4 februari 2003, 15:43
zozo, waar bestel jij hem dan? via internet? Het is wel een erg mooi ding, maar ze maken hem ook in top en combovorm. Misschien is dat voor mij interessanter. Ik heb het niet meer zo op die 19" racks. Nou, qua sound zoek ik Fender/vox clean, Vox/plexi crunch, en marshall jcm800/2000 scheur.
Maar ik wil in iedergeval erg graag een voxachtige open sound erin hebben zitten. En een mooi clean geluid.

Ik heb al getest:

Ashdown Peacemaker
Rivera Chubster
Fender Hotrod
Marshall DSl combo
Engl Thunder
Boogie Mark IV

De ashdown kwam nog het meeste in de buurt van wat ik zoek (vintage Fender/vox/marshall sound) maar was net te schel op hoge volumes.
Is een laney LC of VC serie iets? Of een Hughess and Kettner edition tube, of tube 50?
Ik heb niet zo'n zin om aan een moddelingcombo te gaan, omdat daar kopieen van de geluiden in zitten die ik zoek.

Rectifier
4 februari 2003, 17:14
Guhlenn, 2000 Eur voor een KHR? Staat een test in de Gitarre & Bass. Komt goed uit de test.
Info over de M4 vind je op http://www.amazingtone.com

Niels, ik heb hem 2e hands opgescharreld. Op http://www.ebay.com staat er nog eentje. Precies dezelfde modules als ik krijg...(als alles doorgaat).
Let wel, de koers EUR-USD is nu gunstig.

Zo'n combo is misschien beter voor jou, maar die zijn weer errug duur. Kun je wel alle soorten buizen in de eindtrap doen.

Je vergeet de Mesa F30/50 die je hebt getest.
Ik denk dat je toch in de wat duurdere amps terecht komt, omdat je Guytron etc. al gehoord hebt. Heb je weleens een Matchless gehoord??? Die zijn ook goed.

niels5150
4 februari 2003, 19:11
ja, een kennis van mij (martijn van agt) die speelt op een matchless. Die dingen klinken te gek, alleen moet je dan wel met overdrivepedaaltjes werken enzo. Maar volgens mij heet dat nu badcat toch? Die dingen zijn onbetaalbaar.

srv-man
4 februari 2003, 20:15
Klopt, Matchless is min of meer voortgezet in Badcat. Klinkt mooi, maar erg duur en beperkt.
Die Laney amps zijn ook best goed. Het VC50 combo heb ik eens geprobeerd, klinkt goed maar het hoog vond ik wel erg enthousiast. Komt volgens mij door de speakers (H&H), dus daar is wat aan te doen. Verder maakt Laney deze ook als top en zijn er nog meer tops van Laney die goed zijn, oa in gebruik bij Paul Gilbert.

kokeleko
4 februari 2003, 20:47
Die nieuwe Laney TT 100 H moet ook goed klinken het heeft 3 kanalen en twee mastervolumes , reverb en een schakelbare FX-loop + midi en dat kreng is niet duur ongeveer 1400 Eroos , maar klinkt natuurlijk niet zo mooi als en VHT 2/50/2 en een Tol ie4 preamp.

Rectifier
4 februari 2003, 23:05
Op 2003-02-04 19:11, schreef niels5150:
ja, een kennis van mij (martijn van agt) die speelt op een matchless. Die dingen klinken te gek, alleen moet je dan wel met overdrivepedaaltjes werken enzo. Maar volgens mij heet dat nu badcat toch? Die dingen zijn onbetaalbaar.


Ja, je zit weer lekker tussen de studiogasten met hun veel te dure spullen :grin:
Matchless (Mark Samson of zoiets) is idd. Badcat geworden.
The Black Crowes speelden altijd Matchless, en John Jorgenson (Elton John).
Die gozers van Elton John spelen nu op een H&K Puretone.

MusicStore in Koln heeft een aanbieding:
Framus Cobra (3 kanaals top) : 1388 Eur
H&K Puretone (1 kanaals top) : 1390 Eur

guhlenn
5 februari 2003, 10:08
dank voor de link... en uh ja 2000 voor de KHR... damn man in de categorie matchless hoef ik niet eens te kijken...

niels5150
5 februari 2003, 10:08
ja, die puretone schijnt ook te gek te zijn, en die is 2dehands niet zo duur. Ik heb hem voor 1000 euro in duitsland zien staan. Maar ja, je moet er natuurlijk geen radio moskouw op gaan krijgen!!! Die powertone II is denk ik beter dan de gemiddelde laney. Hoe vond jij hem ten opzichte van de shiva?

LordRiffenstein
5 februari 2003, 11:02
Op 2003-02-04 23:05, schreef Rectifier:
The Black Crowes speelden altijd Matchless
Sta me toe om even te vitten maar The Black Crowes hebben nooit Matchless gebruikt, wel toch nooit live, heb ze een aantal keer gezien en ik zag altijd Marshall, Fender, Harry Joyce en sinds Audley Freed erbij was Dr Z en een Fender Tone Master met Bogner 4x12 kasten.

Oasis speelt wel veel met Matchless wat dus weer aantoont dat zelfs Matchless geen garantie is voor goede klank :smile:)

Groeten,

Yoeri

LordRiffenstein
5 februari 2003, 11:05
Op 2003-02-04 15:43, schreef niels5150:
Nou, qua sound zoek ik Fender/vox clean, Vox/plexi crunch, en marshall jcm800/2000 scheur. Maar ik wil in iedergeval erg graag een voxachtige open sound erin hebben zitten. En een mooi clean geluid.

Niels, om eerlijk te zijn denk ik toch dat je best kijkt naar een vox, Matchless, BadCat, Framus Ruby Riot of Orange en er een overdrive of 2 voor hangt tenzij je voor Guytron gaat. Die Vox klank is ZO specifiek dat je echt beperkt bent in het aantal versterkers die dat doen. Ik ben ook gek van die klank en ik denk dat enkel een Vox of goede afgeleide je die klank kan bezorgen. Ik heb Anouk 2 maal live gezien op tv en de klank van de Guytron was SUPER maar de prijs helaas ook

Groeten,

Yoeri

Rectifier
5 februari 2003, 12:51
Youri,
Je mag dan wel onwijs veel weten over vanalles :wink: maar deze keer heb je't echt mis.
Rich Robinson heeft wel degelijk een periode op Matchless gespeeld.
Hij word ook genoemd op de http://www.matchlessamplifiers.com site.
Ik heb eens een hele verslag gelezen inclusief foto's van de live opstelling van de "Matchless" amps. Hij had echter wel de logo op een of andere manier afgeplakt. Maar het Matchless logo is verlicht aan de voorkant.
Zie ook http://12.219.179.65/forum/pictures/11-29-96/112996_crowes1.jpg
Daar zie je achter Rich 2 Matchless combo's staan, of ik moet't met m'n ogen hebben :grin:

Enfin, Niels, is een Tonemaster niets voor jou? M'n neef heeft een Fender Tonemaster + 4x12 in de aanbieding.
En trouwens radio Moskou op een Puretone is volgens mij wat overtrokken.....

Rectifier
5 februari 2003, 12:54
Youri, onderaan in dit interview:

http://www.guitarist.co.uk/print.asp?ID=330&type=int

Rectifier
5 februari 2003, 13:12
Op 2003-02-05 10:08, schreef niels5150:
Die powertone II is denk ik beter dan de gemiddelde laney. Hoe vond jij hem ten opzichte van de shiva?


De powertone klinkt idd.clean heel erg mooi. Idd. vergelijkbaar met de Shiva.
Echter, ik vind kan.2 nog steeds te fuzzy Koch, en jammer dat je geen onafhankelijke toonregeling hebt.
En hij's wel high-gain. Omdat je zei dat je de Brunetti te veel gain vind hebben.

Wat vind je zelf van kan.2 en 3 van de Powertone 2???

LordRiffenstein
5 februari 2003, 13:36
Op 2003-02-05 12:51, schreef Rectifier:
Youri,
Je mag dan wel onwijs veel weten over vanalles :wink: maar deze keer heb je't echt mis. Rich Robinson heeft wel degelijk een periode op Matchless gespeeld.

Wel, juist is juist en dit wist ik niet. Heb de Crowes alles bij elkaar een 6-7 keer gezien en nooit de Matchless gezien. Mij leek de Matchless-sound ook niet echt bij de Crowes te passen maar ik was dus duidelijk verkerd, bedankt!!!

Groeten,

Yoeri

Rectifier
5 februari 2003, 16:41
Geeft nie... :wink:

niels5150
5 februari 2003, 19:58
hmm, ja dat radio moskouw gebeuren zal wel lichtelijk overdreven zijn. Ik heb in een studio wel eens op een oude JCM800 top gespeeld, en daar hoorde je ook af en toe de radio op. Dat spul is supergevoellig. Wat betreft de Powertone II: Ik vind hem wel goed klinken, maar idd te veel gain, en clean is hij wel mooi, maar niet dat snappy, glasachtig gecompressed vox soundje. Die puretone heeft dat volgens mij wel, en dat maakt me weer terug bij af. De duotone vond ik erg mooi (vooral om te zien!), maar vond ik clean minder. Die puretone schijnt onwijs goed te zijn, en valt echt in de categorie Boutique amps als matchless. Ik geloof dat ze hem in moekel hebben staan als ik me niet vergis. Toch eens checken. Met een paar goede pedalen moet je dan toch echt een mega sound hebben! Zeker als ik over 2 weken mijn bogner 2x12 heb!

Rectifier
5 februari 2003, 21:55
Ze hadden idd. 1 PureTone in Boekel. Ik vind de Duotone en TriAmp mk2 ook mooier om te zien dan de Puretone.
Die zijn breder en mooier gevuld van binnen.
De Puretone is een beetje een lege top als je erin kijkt.
Maar da's puur smaak.

Meestal werken een paar slechte goedkope kabels als antenne ontvanger voor Radio PocoLoco :grin:

niels5150
5 februari 2003, 22:40
ik vind die puretone wel lekker handzaam! Ik heb frans even gemaild, en ga als hij die bogner 2x12 binnen heeft ook meteen die puretone eens uitproberen. maar ik ga nu... morgen naar tjeerd in amsterdam. repeteren! cool!! see ya

Rectifier
5 februari 2003, 22:59
Oosterhuis??? Cool.
Hey, als je nog eens bekend word en je gaat mensen bedanken in cd boekjes voor apparatuur etc. moet je ons ook noemen. Hahaha :grin:
Niels uses H&K Puretone amps, thanks to Jukebox, Rectifier, LordRiff en alle andere forumites :grin:

Geintje

Puretone is gewoon vet cool.

LordRiffenstein
6 februari 2003, 07:45
Nog even een kleine bedenking ivm met al dit mooie versterker-spul.

Ik heb gemerkt dat heel veel versterkers afhankelijk zijn van de lampen die er in zitten. Voorbeeld: Mijn Diezel had Sovteks, waar ik niet helemaal van hou maar hij klonk toch goed. Ik had in mijn Engl altijd JJ/Tesla's gebruikt omdat ik deze SUPER vind dus heb ik ook even de Diezel met JJ/Tesla's gevuld en WOOOOOOW nu klinkt ie nog voller en ronder. Op dit ogenblik heb ik er wat NOS RFT's inzitten en die zijn nog beter maar duur ook. Wat ik wil zeggen is dat je bv een Koch met teveel gain kan intomen door er andere lampen in te steken. Stop je bv een ECC81 (12AT7) in de V1 dan gaat je versterker minder gain hebben en je clean beter zijn. Uiteraard kan dit niet in de winkel maar als je een versterker HEEL goed vind maar teveel gain in het scheurkanaal, dan kan dit op die manier opgelost worden.

't Is maar een idee!!

Groeten,

Yoeri

niels5150
6 februari 2003, 17:14
ik denk eerder dat ik eens goede buizen in mijn DSL moet zetten. Ik zit te denken aan Svetlana EL34's en JJ Ecc83s voor de preamp. Er zitten nu nog de standaard buizen in, en die zijn niet zo goed volgens mij. Die puretone zit volgens frans tussen een Vox/Marshall JTM45 en een fender in. Hij zegt zelf dat die amp de beste TOON heeft van wat hij heeft staan. Maar dat 1 kanaal voor een hoop gasten te beperkt is. Ik vind dat onzin, want met een paar goede pedalen klinkt zon ding zo veelzijdig als je maar wilt. Zijn er ook overdrive-pedaaltjes die een beetje Voxy karakter hebben?

Rectifier
6 februari 2003, 19:53
Vox Valvetone of zoiets...

Maestro_nl had er eentje

Chiel
6 februari 2003, 22:27
Probeer anders eens een Tube Screamer. Heb ik ook wel eens gebruikt in combinatie met een Bassman. Klonk wel erg lekker crunchy (mits met beleid afgesteld).
Laatst ook ergens een Rockacademy gitaristje horen spelen op een standaard Bassman met een 1x12" Boogie Thiele kastje en een Tube screamer. In combinatie met zijn stratje klonk dat echt super lekker. Je loopt alleen continu te kloten met je volumeknop van je gitaar, maar daar zal jij wel raad mee weten.

niels5150
6 februari 2003, 23:08
ik heb al een TS-9 tubescreamer, en die bevalt me inderdaad prima. Ik heb ook een Boss DS-1, die met de juiste instellingen aardig kan klinken. Ik heb ook goede verhalen gehoord over de Bluesdriver van Boss. Maar wat is een te gek delaypedaal?

Rectifier
6 februari 2003, 23:11
De Line6 DL4 is een hele goede. Meerdere instellingen mogelijk. Zit zelfs een sampler functie in. Zitten kopieen in van vintage Delays zoals de Memory Man, Space Echo etc.

niels5150
7 februari 2003, 14:06
maar das weer digitaal he, en dat zou ik jammer vinden in zo'n pure analoge keten.

Rectifier
7 februari 2003, 17:47
De beste delay's zijn digitaal.
Analoge zijn er ook wel. Maar wat wil je dan? Een bandecho, da's pas analoog :wink:

Candyman
7 februari 2003, 18:50
Carl Martin analoge delay pedaal? Heb er zelf geen ervaring mee.

niels5150
7 februari 2003, 20:57
nou een memory man is niet digitaal neem ik aan, of een boss delaytje.

Rectifier
8 februari 2003, 00:48
staat nog een Electro Harmonix MemoryMan te koop op marktplaats.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/11058.htm?zoek=delay&oudei=45

De meeste Boss delay pedaaltjes zijn digitaal en de meest gebruikte delay's zijn vijwel digitaal. Neem Lexicon.
Je ziet trouwens best vaak de pedalen van Line6 voor Boutique amps.

niels5150
8 februari 2003, 11:45
ik ben altijd bang dat door de A/D en D/A conversie mijn origineele signaal een digitaal randje krijgt.

Rectifier
8 februari 2003, 11:48
Dat beslissen je oren en niet de AD / DA converters.
Je moet gewoon geblinddoekt een delay testen. Zelfde geld voor amps. Dan kom je soms op een heel ander besluit dan dat je vooraf dacht.
De meesten kicken gewoon op een bepaald merk.

guhlenn
11 februari 2003, 12:36
ik hoor het digitale randje ook niels, zijn we nu samen aan het ijlen? :wink:

Rectifier
11 februari 2003, 12:40
Moet je eens een bandecho proberen. Dan hoor je geen randje.....wel gekraak en ruis :wink:

kokeleko
11 februari 2003, 13:01
Of je koopt een Lexicon MPX-G2 , ben je er in een keer van af ,Ha,ha.

guhlenn
11 februari 2003, 15:40
of je gebruikt gewoon niks, hoor je alleen je gitaar+amp. :grin:

Rectifier
11 februari 2003, 18:25
Of als je veel met een PA werkt en de PA-man zet nog eens wat extra Lexicon reverb of delay op je gitaar sound om het nog wat breder te maken....gebeurt.....dat is ook digitaal.....

????? ga je dan lopen zeuren dat er een randje aan je warme analoge geluid zit??

LordRiffenstein
11 februari 2003, 18:34
Op 2003-02-08 11:45, schreef niels5150:
ik ben altijd bang dat door de A/D en D/A conversie mijn origineele signaal een digitaal randje krijgt.

Ik ben bang dat jij teveel bullshit leest op het internet en eens lekker moet gaan jammen en je wat minder druk maken om iets wat 0.5% van je publiek hoort. Als er dan toch een randje komt, waarom gebruiken zoveel mensen rack apparaten? En ik bedoel dan niet de amateurs maar de professionals?? Heb je ooit Garbage gezien? SUPER klank live en geen versterker in de buurt. De gitaren gaan door een rack met een hoop troep en een Pod Pro maar als je het niet weet zweer je dat er een batterij versterkers staat.

True bypass, analoge signalen en dergelijke is leuk maar is uiteindelijk ben je aan´t muggenziften of hoe noemen jullie dat in Nederland. Blinddoektest, dat is de enige oplossing tenzij je zegt: "Fuck, die G-Major is gewoon goed en klinkt lekker" of iets dergelijks.

Groeten,

Yoeri

Rectifier
11 februari 2003, 21:18
You've got a point... :wink:

We noemen't ook wel miereneuken...haha :grin:

niels5150
11 februari 2003, 22:38
jullie twijfelen geloof ik aan mijn oren, is het niet. Ik durf gerust te zeggen dat ik het verschil tussen een analoge en digitale delay hoort. Ik heb zelf al een G-major. Leuk ding hoor, maar een echte analoge delay (en neee rectifier geen bandecho!) klinkt het beste. Veel warmer en natuurlijker. En degene die zat te zwetsen dat hij bij GARBAGE het verschil niet hoorde tussen een rek met POD en andere rotzooi of een peperdure buizenbak heeft stront in zijn oren zitten. Ik hoor ook het verschil tussen merken kabels, en dit hoor ik ook. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben nogal kieskeurig, dus kom niet met van die shit aanzetten over digitale delays.

Rectifier
11 februari 2003, 22:59
Ik twijfel niet aan je oren. K'heb zelf ook een George L. kabel gekocht omdat ikzelf ook wel verschil hoor tussen kabels en dig. en analoge delays mits je ze naast elkaar test.
Ik hou zelf meer van een digitale delay. Maar da's een kwestie van smaak.

LordRiffenstein
11 februari 2003, 23:00
Op 2003-02-11 22:38, schreef niels5150:
En degene die zat te zwetsen dat hij bij GARBAGE het verschil niet hoorde tussen een rek met POD en andere rotzooi of een peperdure buizenbak heeft stront in zijn oren zitten. Ik hoor ook het verschil tussen merken kabels, en dit hoor ik ook. Ik kan er niets aan doen, maar ik ben nogal kieskeurig, dus kom niet met van die shit aanzetten over digitale delays.

Ja je begrijpt het nog niet. Of je nu die peperdure buizenbak hebt of een Pod, is niet van toepassing. Live gaat er sowieso een boel verloren van je oh zo afgemeten geluid. Of je nu een Diezel of een Pod live gebruikt, je klank wordt via een micro(verlies) verstuurd naar een mengtafel (verlies) en via een rack aan effecten (verlies) gestuurd naar, in het beste geval, aparte PA-kasten, in een zaal met publiek waar op z´n minst 5 personen met elkaar staan te lullen(verlies). In een perfecte studio omgeving heb je gelijk maar hoe vaak zit je in die situatie en hoe vaak zit je in een situatie waar links van je een bassist en een drummer teringherrie zitten te maken en rechts van je een zanger(es) staat te krijsen? Ook al hoor je het verschil in kabels, je mag al blij zijn als je IETS hoort.

Niels, ik begrijp wat je bedoelt en ik hoor ook verschillen tussen kabels (zou anders nooit Monster Cable gekocht hebben), ja met een G-Major in de loop klinkt mijn Diezel toch effe ietsje anders maar je moet jezelf eens goed afvragen hoe ver je er wil in gaan. Perfecte klank bestaat niet, ik bedoel alleen maar, maak jezelf niet gek met het zoeken naar het perfecte want het bestaat niet.

Je mag zoveel superspul hebben als je wil, ooit komt er een dag dat je je plank inplugd in een simpele versterker en ontdekt dat het ook gewoon kan met gewone spullen.

Niels, nog even voor alle duidelijkheid, mijn 'rant' is niet specifiek naar jou bedoelt maar algemeen, veel mensen, mezelf inclusief, zijn obsesief bezig met klank.

Groeten,

Yoeri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LordRiffenstein op 2003-02-11 23:01 ]</font>

niels5150
11 februari 2003, 23:21
ja, dat begrijp ik wel hoor jongens, ik ben alleen net als jullie een tonefreak, en het gaat mij er net zoveel om hoe iets voelt en reageerd op je spel dan hoe het klinkt, en die digitale dingen reageren niet zo lekker als buizen en analoge stuff.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over orange versterkers. Kennen jullie die, en heeft iemand wel eens op zoiets gespeeld?

Ik heb vandaag 2 comboos getest. Een H&amp;K edition tube (20 watt el84) en een vox valvetronix.

Ik vond de H&amp;K erg mooi klinken, alleen reageerde hij erg slecht op je volumeknop van de gitaar. Het geluid werdt dof en bleef erg vies. Onbruikbaar dus. Die vox klonk aardig, maar in mijn oren nog te digitaal.

Bij waveworld hebben ze nieuwe orange versterkers. ze zijn er erg enthousiast over, en ik vraag me af of dit cool is?

http://www.waveworld.nl/products/gamps/orange.html

LordRiffenstein
11 februari 2003, 23:37
Op 2003-02-11 23:21, schreef niels5150:
Ik heb ook goede verhalen gehoord over orange versterkers. Kennen jullie die, en heeft iemand wel eens op zoiets gespeeld?

AD30TC combo is SUPER. Je zeult je er wel een breuk aan maar de klank is super. Bestaat trouwens ook als top als ik me niet vergis. Is ook wel Voxy ja. Zeker eens proberen.

Om even tussen de al het testen het hoofd niet te verliezen, wat is tot nu toe het beste wat je geprobeerd hebt?

Groeten,

Yoeri

niels5150
12 februari 2003, 10:02
clean vond ik het allermooist de F-50 top van mesa/boogie (ik kan er niets aan doen!) Helder, superdynamisch, en diep.

qua leadsounds vond ik de Shiva en de powertone II te gek. Maar dat doet mijn DSL ook erg goed (en die heeft ook best goed clean) dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik wil in ieder geval de Orange 30HTC checken (2kanaals 30W klasse a) en de H&amp;K puretone.

Chiel
12 februari 2003, 12:55
En nog steeds heeft hij geen Ernst Fliek 'the Rover' geprobeerd met een goede eindtrap en een stel goede speakers....

Ik heb overigens hetzelfde als jou Niels. Wilde eigenlijk een TC fx-unit kopen, maar een blindoektest verkoos de veeeeeeeeeeeel goedkopere Intellifex als winnaar uit. Daarbij komt dat ik werkelijk maling heb aan of iets digitaal, danwel analoog is. Als het klinkt zoals ik het in gedachten heb, is het goed. Een Clyde WahWah klinkt lekker, maar ik moet zeggen dat een ordinaire CryBaby ook lekker klinkt.
Mijn BagEnd speakerkastjes heb ik gekocht omdat deze het geluid hadden wat ik in mijn hoofd had. Als ik puur op merk en specs had moeten kiezen had ik nu waarschijnlijk heel iets anders gehad.
Mijn droomset was altijd een CAE preamp met een Booogie 2:90, twee 12" Thiele kastjes en een G-Force. En nu blijkt dat eigenlijk het tegenover gestelde het geval is.
Resume; Gewoon van alles blijven uittesten en pas ervoor gaan als iets je echt bevalt. Of het dan digitaal, analoog of een combinatie hiervan is moet niets uitmaken.

Chiel sprak.

niels5150
12 februari 2003, 19:54
ja, je hebt gelijk chiel, maar de rover heb ik wel eens geprobeerd, zelf al eens mee opgetreden, met velocity eindtrap, g-force en 2 bag-ends. Ik moet zeggen dat me dat totaal niet beviel, helaas.

Rectifier
13 februari 2003, 00:37
FF tussendoor, ik heb de Mesa F serie niet gehoord maar vind je die klinken als een Vox clean?
Zal me dan verbazen dat het zo'n beetje de 1e Boogie is die naar een Vox klinkt.

qwerty
13 februari 2003, 10:34
Al eens aan een jtm45 r.i. gedacht?
Is ook een lekkere buizenamp pur sang...
2 kanaals (niet schakelbaar, wel te jumperen) verder alleen presence vol1 en 2 lo mid hi, thats it.
Schijnt met een setje goede 6l6 of kt66 geweldig clean te hebben...

:B :B :B :B :B

niels5150
13 februari 2003, 10:50
Op 2003-02-13 00:37, schreef Rectifier:
FF tussendoor, ik heb de Mesa F serie niet gehoord maar vind je die klinken als een Vox clean?
Zal me dan verbazen dat het zo'n beetje de 1e Boogie is die naar een Vox klinkt.


tuurlijk niet man! hij klinkt als een retestrakke strakgetrokken fender, maar das ook erg mooi!

niels5150
13 februari 2003, 10:53
[quote]
Op 2003-02-13 10:34, schreef qwerty:
Al eens aan een jtm45 r.i. gedacht?
Is ook een lekkere buizenamp pur sang...
2 kanaals (niet schakelbaar, wel te jumperen) verder alleen presence vol1 en 2 lo mid hi, thats it.
Schijnt met een setje goede 6l6 of kt66 geweldig clean te hebben...


Ja, lijkt me ook te gek! Heeft misschien nog wel iets meer karakter dan de puretone. Weet iemand trouwens iets van orange cabs? Buiten dat ze zwaar en degelijk zijn, zitten er V30 in! Zijn niet zo duur (650 euro)

Rectifier
13 februari 2003, 11:35
Laatst heb ik de Orange 2x12 met V30 gehoord naast een Brunetti 4x12 met Jensen.
De Orange klonk als een 4x12 en veel warmer, voller "in your face" dan de Jensens.
De kast is wel erg groot misschien dat ie daarom ook zo diep klinkt.

guhlenn
13 februari 2003, 15:58
't feit dat je je tijd spendeert aan ouwehoeren over versterkers betekend automatisch al dat je bent aan het mierenneuken. kun je maar beter ook goed doen. En ik koop geen apparatuur voor het publiek, ik koop spul omdat ik een bepaald geluid wil, ook thuis als er niemand is. Wat de zaal in gaat is sowieso nooit zoals ik het wil. daar heb ik me allang bij neergelegd.

niels5150
13 februari 2003, 17:22
ik gebruik het ook om thuis op te nemen, en dan ben ik pas kritisch wat geluid betreft. Ik kan uren bezig zijn met mics opstellen en goede sounds zoeken. Maar das nou eenkeer mijn hobby, en mijn werk. leuk he!

Rectifier
13 februari 2003, 19:05
Zo zijn de meeste denk ik wel. Typeert een kritische gitarist. Ik ben zelf ook nooit tevreden, t'kan altijd beter en mooier.
Maar ja, 't kost allemaal zo veel geld dat geexpirimenteer.

Chiel
13 februari 2003, 19:11
Op 2003-02-12 19:54, schreef niels5150:
ja, je hebt gelijk chiel, maar de rover heb ik wel eens geprobeerd, zelf al eens mee opgetreden, met velocity eindtrap, g-force en 2 bag-ends. Ik moet zeggen dat me dat totaal niet beviel, helaas.


Tja, die velocity . . . als je het dan toch over zwakke schakels in een keten hebt...


Trouwens, als het mij enkel en alleen maar om optredens zou gaan in één of ander commercieel hoempapa-bandje (puur voor brood) geef mij dan maar een Pod met een Mexico stratje en een wireless setje :smile:

niels5150
13 februari 2003, 23:17
[/quote]


Trouwens, als het mij enkel en alleen maar om optredens zou gaan in één of ander commercieel hoempapa-bandje (puur voor brood) geef mij dan maar een Pod met een Mexico stratje en een wireless setje :smile:
[/quote]

nou, ik zou het daar niet mee kunnen doen hoor. ik wordt gek van dat geluid. Ik hou ook niet van wireless, en al helemaal niet van pod en mexicaanse strats.

Chiel
14 februari 2003, 12:27
Ho, ho! Ik ook niet, maar het is verrekte gemakkelijk. Met zo'n Podje hoef je niet zo hard te werken en het geluid is voor de leek meer dan acceptabel. Begrijp me dus niet verkeerd, want ik gaf het enkel ter illustratie dat ik zelf een goed geluid wil hebben. Ik doe het dus niet specifiek voor anderen, ik wil zelf een goed gevoel hebben over mijn sound. Wanneer ik iets terug hoor wil ik zelf het gevoel krijgen dat ik werkelijk alles heb gedaan wat in mijn macht ligt om een dijk van een sound te bewerkstelligen.
Ik hoef dan ook geen Pod en ik speel ook niet wireless en ik heb ook geen Mexican stratje (alhoewel deze laatste overigens best wel te pruimen is met een leuk setje elementen).

Losballos,
Chielos.

niels5150
14 februari 2003, 13:38
dat wel natuurlijk! haha Hee luister eens, kent een van jullie de Carvin Legacy top? Hoe klinkt die? Gr niels

Candyman
14 februari 2003, 14:23
In 2001 heb ik een concert van Steve Vai (met Carvin Legacy's) in de Heineken Music Hall mogen zien. Echt het mooiste gitaargeluid wat ik ooit heb gehoord, maar ja, dat geluid krijg je niet door een Carvin Legacy te kopen. In Nederland heb ik er nog nooit een gezien.

Op de site van Carvin is een demo van de Legacy te vinden.

Chiel
14 februari 2003, 15:21
Hij is idd erg mooi. Veel mid en een stuwend laag, maar die sound wordt uiteraard bepaald door een combinatie van factoren. Steve's geluid bijt echt overal doorheen, maar dat heeft naast zijn vingertjes ook te maken met zijn elementen. Ben bijv. zeer benieuwd hoe een setje EMG's op zo'n bak zullen klinken. Denk overigens wel dat deze bak m.n. tot zijn recht komt voor lead partijen. Lijkt me eerlijk gezegd niet echt een topje voor een lekkere begeleidende stuwende crunch sound ala Bogner.
Het clean klonk overigens erg goed, maar Steve gebruikt wel een hele bult aan Chorus, harmonizer en delay effecten. Ben zelf dan ook zeer benieuwd hoe deze top zonder het gebruik van een FX-unit klinkt.

Rectifier
14 februari 2003, 16:39
En toch zie je de Legacy's weleens in Nederland.
Steve heeft wel een aparte sound, en idd. spelen alle factoren een rol. Dat is bij alle artiesten wel zo.

Steve speelde trouwens tijdens z'n Bogner XTC ook op een Egnater TOL100 top.
En daarna is ie een samenwerking met Carvin aangegaan.

niels5150
15 februari 2003, 10:22
nou, ik kan wel een zooi nrs van hem spelen, maar dit wist ik toch allemaal niet hoor. Ik heb Vinnie Moore ook wel eens op de legacy gezien. En op de carvin site is ook een demo van Frank Gambale die 'Little Wing'op 2 legacy halfstacks speelt.

Rectifier
15 februari 2003, 11:36
Vinnie Moore speelt op vanalles.
Marshalls, Boogie Rectifier, Legacy. Zie:

http://www.vinniemoore.com/gear.html

niels5150
15 februari 2003, 12:02
maar goed, das niet meer de sound die ik zoek. Vroeger zocht ik alles uit van dit soort gasten, maar nu wil ik meer een soort vintage sound hebben. ookal is het heerlijk af en toe lekker te shredden!

kokeleko
15 februari 2003, 12:14
Als we het dan toch over allerlei uitheemse soorten hebben, is dit dan niet wat http://www.flynnguitars.com/toneking.html , ook mooi als bijzet tafel ,Ha,Ha, Ha.

Rectifier
15 februari 2003, 12:52
Vroeger??? Klinkt alsof je 40 bent :wink:
Ik stel voor dat je eens een Matchless probeerd of een Puretone.

niels5150
15 februari 2003, 21:20
nee, ik ben 23, maar ik kon al vrij vroeg dat soort dingen spelen, vandaar dat ik vroeger zeg. Die versterker is idd een leuke bijzettafel, haha, ik had hem al eens gezien in een krant van musik-produktiv. Wat een lelijk mormel. Ik zie me al op het podium staan met zon bijzettafel van een speakerkast! Zitten er V30's in!!! hahahah

srv-man
15 februari 2003, 21:53
Op 2003-02-15 21:20, schreef niels5150:
nee, ik ben 23, maar ik kon al vrij vroeg dat soort dingen spelen, vandaar dat ik vroeger zeg. Die versterker is idd een leuke bijzettafel, haha, ik had hem al eens gezien in een krant van musik-produktiv. Wat een lelijk mormel. Ik zie me al op het podium staan met zon bijzettafel van een speakerkast! Zitten er V30's in!!! hahahah


Zo´n kast is pas echt af als er een wit gehaakt kleedje op ligt en een schemerlamp met kwastjes aan de stoffen kap op staat, anders is het geen gezicht :wink:

Rectifier
15 februari 2003, 22:58
En dan wel van die gewichtjes (druiventrosje) aan elk hoekje van het kleed :grin: hahaha

kokeleko
16 februari 2003, 10:33
Misschien hebben ze ook wel bijpassende stoelen , en een asbak op een poot met zo een draaischijf erin, hoe zou eruit zien als je aan komt met 4 van die bijzettafels ( lijkt wel stoer volgens mij, 2 tone king stacks ) , kun je gelijk met bingo beginnen , Ha, Ha .

niels5150
16 februari 2003, 10:53
ja, mijn oma zou hem fantastisch vinden denk ik! haha

kokeleko
16 februari 2003, 12:10
En misschien kun je ze wel krijgen in eiken uitvoering, past beter bij je oma. Trouwens jammer van dat speakerdoek , als je er een glasplaat inzet zie je de theekopjes beter, Ha, ha.

Rectifier
16 februari 2003, 12:37
Nee geen glasplaat, dan zeurt de vrouw weer over kringen van je bierglazen :grin:

kokeleko
16 februari 2003, 19:00
Ik drink nooit bier uit een glas, nou ja thuis dan , maar die kringen hoe krijg je die erop dan?

Rectifier
16 februari 2003, 20:05
Je weet toch dat je kringen krijgt op tafels als je geen onderleggers gebruikt :grin:
Oh, of geldt dat alleen voor houten tafels hahaha.

kokeleko
16 februari 2003, 21:12
Maar eh, dat speakerdoek zit toch aan de voorkant, en daar vallen dan weer die onderleggers van af toch, of niet ? En als je zo een versterker nou iets hoger wil op de buhne , moet er dan onder elke poot een kratje neer zetten , krijg je nog meer kringen, Ha, Ha, Ha.

Rectifier
16 februari 2003, 22:24
Haal je gewoon ff de 4 speakers uit de kast en die gebruik je als onderzetters voor elke poot :wink:

We raken wel een beetje off topic zo :grin: haha

Ik ben alleen ontzettend benieuwd wat voor amp Niels eigenlijk gaat kopen na al dat getest.
Toch maar 19".....

niels5150
16 februari 2003, 23:19
ben zelf ook erg benieuwd. Over 2 weken heb ik een weekend tijd om naar boekel te gaan. Dan test ik de Bogner 2x12, Orange 2x12, H&amp;K puretone, shiva, powertoneII, en een orange amp. Dat pro-guitar.de is trouwens erg cool.

Rectifier
17 februari 2003, 01:05
De Bogner 2x12 had je toch allang gekocht??

Nou ja, vele succes en hou ons op de hoogte.
Welterusten :wink:

niels5150
17 februari 2003, 09:56
nee, die was tijdelijk uitverkocht, dus ik heb hem nog niet in de winkel kunnen vergelijken met mijn koch en een paar andere 2x12's. Ze zijn inmiddels weer binnen, dus over 2 weken ga ik even langs boekel.