PDA

View Full Version : Goed geaard?



sjonie
21 juli 2007, 08:08
Ik heb net een nieuwe buizen versterker aangeschaft(Koch studiotone) eenmaal thuis aangesloten hoor je een zachte brom en bij het switchen van kanalen hoor je een plofgeluid over de speaker dit is ook het geval bij het uitzetten van de versterker op (op standby)! Kan het zijn dat mijn aarde niet goed is in huis? Hij zit in een geaard stop contact,maar ik ben er niet zeker van of het voldoende aard(oud huis),durf hem eigenlijk niet echt te gebruiken.

Paul Heetebrij
21 juli 2007, 08:51
Dit heeft niets met aarde te maken.

Goed is het niet, maar ik denk dat je gewoon veilig kunt spelen.

Geronimo
21 juli 2007, 22:52
De vraag is of die brom en klik ook harder wordt als je de verterker harder zet. Buizenversterkers kunnen brommen, en dat klikken zijn je relais en zolang het niet hinderlijk is vooral bij hoge volumes zou ik me er niet druk om maken.

En het is iig niet je aarde.

sjonie
22 juli 2007, 15:56
Bedankt voor het antwoord,
De brom wordt niet harder bij het verhogen van het volume, het plof(popping)geluid wel. Het komt dus alleen voor bij het terug schakelen van de overdrive naar clean geluid. Inmiddels heb ik ook een antwoord van koch zelf gekregen en bij dit type(koch studiotone)is het bekent dat hij ploft als je terug schakelt de oplossing voor dit probleem is het muten van je snaren! aldus de Koch site. Ik ben zeer tevreden over de sound maar vind dit toch wel wat vreemd voor zón dure versterker. is hier geen oplossing voor? Bij alle anderen types koch blijkt dit niet het geval te zijn.
Ben blij dat het geen aarde probleem is.

Geronimo
23 juli 2007, 12:41
Dan zou ik mij niet druk maken over die brom. Misschien zijn je eindbuizen niet helemaal gelijk en dan kan je een klein brommetje krijgen en er zijn misschien nog wat andere oorzaken, maar het kan geen kwaad en je hebt er geen last van aangezien het niet harder wordt.

Die plof ja dat kan vervelend zijn, ik weet niet hoe erg het is en als het meer voorkomt bij deze versterkers dan zou ik me er of geen zorgen over maken of de amp ruilen. Het is wel te fixen maar ik weet niet of dat de moeite waard is want dan moet je er aan gaan prutsen, en ja straks sloop je wat en kom je er nooit meer van af.

no 1 hops
23 juli 2007, 15:19
als je al contact hebt met koch, vraag dan eens of zij hem ook voor je kunnen aanpassen als dit mogelijk is.