PDA

View Full Version : En ja hoor kinderen, weer een amp festijn..



Chefmeister
21 juli 2007, 01:14
Hoi,

Ik speel nu al een tijdje gitaar en wil toch binnenkort beginnen met een band. Maar mijn amp is nou net iets te zacht (komt net niet boven een drumstel uit) en te min distortion. Daarom zoek ik nu een betere amp maar heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand ervan welke nou bij me past, ik speel meestal thrash of deathmetal. vrienden van me advizeren me de line 6 flextone III maar ik weet niet zeker of hij wel meesterlijk is. Ik heb een Jackson Randy Rhoads met emg 81 / 85. De prijsklasse moet ongeveer 300 - 500 euro zijn.

Hebben jullie misschien een ideetje?

Mvg,

Chef

DeiDRagonas
21 juli 2007, 01:17
Waarom heb ik t idee dat ik deze vraag eerder gehoord heb?
Misschien es een muziekwinkeltje inlopen??

Sjongejonge...

Chefmeister
21 juli 2007, 01:20
De muziek winkels in mijn buurt hebben alleen maar behringer, en dat is rotzooi :o maar er zijn zoveel merken en soorten dat ik niet weet wat nou perfect is voor dat budget en voor de stijl..

Goeiemorguh
21 juli 2007, 07:46
Met zo'n Line6 ding zal je wel wat leuks kunnen denk ik, je kan met die moddeling versterkers gewoon heel veel. Je zou ook naar de Randaal combo's kunnen kijken, heb er zelf geen ervaring mee maar die zijn bedoeld voor het zwaardere werk dus misschien is het wat. Wat ook vet kan zijn is zo'n London City buizenbak met een cab en een pedaaltje ervoor, zo'n LC amp is 2e hands rond de 300 dacht ik, neem er een 2x12 harley benton cab bij met V30's (200) en zet er een pedaaltje voor, da heb je best een leuk (en hard :rockon:) setje.

Izegrim
21 juli 2007, 09:44
Voor dat geld heb je niet veel meer interessants dan een Flextone III. Supergoed ding trouwens maar voor de metalgitarist zou ik toch even verder sparen. Enige wat ik nu kan bedenken is een 2e hands 5150 combo, maar die is zwaar...

StereoX
21 juli 2007, 09:54
marshall jcm 800 combo, randall stack, peavey bandid (eventueel met een pedaal ervoor) zijn allemaal wel voor 500 te vinden denk ik hoor. en zijn imo veel beter dan line 6 spul

Vampire
21 juli 2007, 10:43
Ik had een Randall RG75G2. Inmiddels is geloof ik de G3 al uit, geen idee of die veel beter is, maar die G2 zijn tweedehands wel voor 250 euro te vinden. 75 Watt en een ongelooflijk lekker Metalgeluid. Ik speelde erop met een Jackson DXMG met EMG-HZ humbuckers, dus wel redelijk vergelijkbaar. Mocht je toch meer willen besteden, dan kun je altijd kijken naar de Randalltops, met een tweedehands cab erbij ofzo. Ik geloof dat Robert-gitarist zo'n top er zo eentje heeft en je daar wel meer over kan vertellen.

j.augustus
21 juli 2007, 11:15
marshall 4100 of slx 100 of 50 watt

Chefmeister
21 juli 2007, 13:12
ik denk dat het een marshall JCM 900 ofzo wordt, heb tot nu toe alleen maar goede dingen erover gehoord. Ook dat hij hoge gain effecten heeft enzo

gothax
21 juli 2007, 13:25
Ook dat hij hoge gain effecten heeft enzo
:???: ik neem aan dat je weet wat buizen zijn?

robert-gitarist
21 juli 2007, 15:14
Ik had een Randall RG75G2. Inmiddels is geloof ik de G3 al uit, geen idee of die veel beter is, maar die G2 zijn tweedehands wel voor 250 euro te vinden. 75 Watt en een ongelooflijk lekker Metalgeluid. Ik speelde erop met een Jackson DXMG met EMG-HZ humbuckers, dus wel redelijk vergelijkbaar. Mocht je toch meer willen besteden, dan kun je altijd kijken naar de Randalltops, met een tweedehands cab erbij ofzo. Ik geloof dat Robert-gitarist zo'n top er zo eentje heeft en je daar wel meer over kan vertellen.

Yepz ik heb zowel de top als de combo versie :) Ik zweer zelf bij de combo omdat ik de speaker beter vind klinken omdat de kast die onder me randall top zit zwaar kut is (marshall :angry: ) Dus die moet echt een keer vervangen worden.
Anyway, ik kan je ook de Randall combo aanraden. Ding is behoorlijk licht, veel laag erin, zware distorion en een hele mooie clean. Ik spel er echt allerlei stijlen mee, pop, rock, metal, hardcore. Lukt allemaal prima er mee :) De Combo/Head heeft 3 kanalen, clean/rock/metal zeg maar. Goeie effectloop erin met 2 levels. Kortom veel mogelijkheden. btw is speel er zelf ook op met 2 gitaren met EMG 81+85 ;) Enkel minpuntje van de Randall(tenminste de RG75 en RH100) is dat ze wel een klein beetje ruisen maar dit kun je makkelijk vermijden dmv een Boss NS-2 noise suppresor.

StereoX
21 juli 2007, 15:39
ik denk dat het een marshall JCM 900 ofzo wordt, heb tot nu toe alleen maar goede dingen erover gehoord. Ook dat hij hoge gain effecten heeft enzo

ik denk niet dat je een dikke trash sound uit een normale jcm 900 kan halen. de slx versie misschien...

ik zou echt eerder naar randall kijken. veel bang fot the bucks

j.augustus
21 juli 2007, 22:05
ik denk niet dat je een dikke trash sound uit een normale jcm 900 kan halen. de slx versie misschien...



SLX is absoluut geen trash amp.De SLX is een rock n roll amp( van ac/dc tot Kiss en iron maiden.

Voor trash is boogie geschikter denk ik.(die grote brulbakken)

Jimwoud
22 juli 2007, 22:57
Ik had een Randall RG75G2. Inmiddels is geloof ik de G3 al uit, geen idee of die veel beter is, maar die G2 zijn tweedehands wel voor 250 euro te vinden. 75 Watt en een ongelooflijk lekker Metalgeluid. Ik speelde erop met een Jackson DXMG met EMG-HZ humbuckers, dus wel redelijk vergelijkbaar. Mocht je toch meer willen besteden, dan kun je altijd kijken naar de Randalltops, met een tweedehands cab erbij ofzo. Ik geloof dat Robert-gitarist zo'n top er zo eentje heeft en je daar wel meer over kan vertellen.
Sorry voor de SPAM maar kon het niet laten.

Zie mijn sig.

|
v