PDA

View Full Version : probleem met gitaarband



Kennisch
21 juli 2007, 00:05
ik heb een probleem met mijn gitaarband.
soms als ik staand gitaar speel schiet mijn band opeens los ik heb gelukkig altijd nog mijn gitaar gevangen.
maar hoe kan dat hij zit niet gevouwen dan ofzo want daar let ik wel op.
en hoe kanje dit voorkomen?

artnaz
21 juli 2007, 00:07
Vroeger gebruikte ik van die rode rubberen ringetjes van een beugel (bier)...

Makor1966
21 juli 2007, 00:18
Google maar even op "Schaller strap locks"
Het deel met de schroef vervangt de standaard strapknop, het deel met de uittrekbare pin (slotmechanisme) monteer je in het gat van je gitaarband.
Setje van 2 stuks kost ongeveer €20.
Niet voor semi-akoestische gitaren, dan is een knop meestal ook je jackplug-out.

hendrix_appendix
21 juli 2007, 00:43
Snapt eigenlijk nu niemand dat dit soort dingen gewoon in Gitaar-Diversen horen en dat Algemeen een subforum is voor op- of aanmerking op het forum?

Baker
21 juli 2007, 16:10
ik had dat ook altijd.
Vandaar dat allebei mijn elec gitaren én mijn basgitaar nu uitgerust zijn met strap locks. I-de-aal!!!

Lekker springen en weten dat je gitaar écht goed vastzit.

Kopen dus.

Nobilta
21 juli 2007, 18:06
ik heb een probleem met mijn gitaarband.
soms als ik staand gitaar speel schiet mijn band opeens los ik heb gelukkig altijd nog mijn gitaar gevangen.
maar hoe kan dat hij zit niet gevouwen dan ofzo want daar let ik wel op.
en hoe kanje dit voorkomen?


jekanookgewoonzoschrijvendanhoefjedespatiebalkookn ietmeertegebruiken

artnaz
22 juli 2007, 12:30
jekanookgewoonzoschrijvendanhoefjedespatiebalkookn ietmeertegebruiken:???:

Alleen maar om "ofzo" en "kanje"?

Strangegun
22 juli 2007, 18:46
jekanookgewoonzoschrijvendanhoefjedespatiebalkookn ietmeertegebruiken


Ok wat wil je hier mee bereiken ? gaergensanderszieligdoen

Ontopic, ik heb dat probleem ook bedankt voor de tips hier ;)

The Mess
23 juli 2007, 21:46
Misschien ook een beetje een lullige vraag van mij:

Ik heb meerdere malen gitaarbanden gehad waar het einde van naar de klote ging (de gaten om de gitaar aan te hangen werden steeds groter.)
Welke banden zijn goed en hebben dit niet?

Cheers.

Piekhaar
23 juli 2007, 21:54
Ik heb dat nog nooit gehad. Ik gebruik altijd Strap locks, dan heb je dat volgens mij ook een stuk minder.

M'n strap is van Get'm Get'm (duur maar super goed) en komt naar mijn mening ook veel steviger over dan andere straps.

artnaz
23 juli 2007, 21:55
Poef! Ik denkt dat jij gewoon een erg bagger band had, of een gitaar van 20kg...:D Volgens mij gaat het bij de meeste banden wel goed hoor, ik in ieder geval nooit last van het genoemde probleem gehad...

jasper159
23 juli 2007, 23:36
Misschien ook een beetje een lullige vraag van mij:

Ik heb meerdere malen gitaarbanden gehad waar het einde van naar de klote ging (de gaten om de gitaar aan te hangen werden steeds groter.)
Welke banden zijn goed en hebben dit niet?

Cheers.

Heb ik een keer gehad, met een Stagg band.
Ik heb nu een van Tobago en een planet waves, en dat ik blijkbaar sterker ;)

The Mess
24 juli 2007, 14:55
Ok thanx, ik vind wel een goede nu! :)

Benjamin Blue
25 juli 2007, 12:33
@jasper

idd....had ik ook bij mn gitaarband van stagg,
k zou nooit meer zoiets willen gebruiken van stagg...maar dat ding was echt snel kapot :chicken:

Nevaratoiel
25 juli 2007, 12:58
Snapt eigenlijk nu niemand dat dit soort dingen gewoon in Gitaar-Diversen horen en dat Algemeen een subforum is voor op- of aanmerking op het forum?Tja, je hebt mensen die gewoon niet (kunnen) kijken. Misschien kan een mod I'm eens verplaatsen.

jasper159
25 juli 2007, 13:12
@jasper

idd....had ik ook bij mn gitaarband van stagg,
k zou nooit meer zoiets willen gebruiken van stagg...maar dat ding was echt snel kapot :chicken:


Jep bij mij ook. Na 6 maand ofzo.
Maar kwas toen ook net begonnen, dus dat is dan 15-30 minutjes per dag, en niet altijd staan zelfs, reken maar eens :chicken:

The Mess
26 juli 2007, 14:37
Ik heb dat nog nooit gehad. Ik gebruik altijd Strap locks, dan heb je dat volgens mij ook een stuk minder.

M'n strap is van Get'm Get'm (duur maar super goed) en komt naar mijn mening ook veel steviger over dan andere straps.

Btw, Piekhaar ook op Gitaarnet? Goede keus jonge :rockon:

Piekhaar
29 juli 2007, 22:02
Btw, Piekhaar ook op Gitaarnet? Goede keus jonge :rockon:
Andere gitaarfora zijn zo rustig (saai dus!).

Doe de groeten aan je zus! :)

just_me3107
31 juli 2007, 00:22
Strap-locks!! PER-FECTE oplossing. En noodzakelijk.

IK had dat probleem ook en mijn gitaar is ook de grond opgegaan.. Ik heb veel geluk gehad, alleen '"maar" wat polyester afgebroken en mijn plug was losgeschoten maar alles werkt weer.. Als je veel om je gitaar geeft zeker kopen. Ik was er dagenlang niet tegoei van..Ik heb zelfs enkele tranen laten lopen op het moment zelf..

The Mess
2 augustus 2007, 11:25
Andere gitaarfora zijn zo rustig (saai dus!).

Doe de groeten aan je zus! :)

Ik had me ooit eens aangemeld en heb het forum pas sinds een paar maanden ontdekt ;)
Ben er maar gebleven :)

Zal het doen trouwens!
:zz:

STW
2 augustus 2007, 11:42
die grolsch beugelfles-rubbertjes werken idd prima.
ik heb ook wel eens plakband om mn gitaarband gewikkeld, bij het gat. werkt ook.

Raffel
2 augustus 2007, 11:49
beugelflesjes voor de winst!

Mike McCready
2 augustus 2007, 12:01
Heb jarenlang straplocks gebruikt, werkt inderdaad perfect.
Maar op andere gitaren heb ik een Planet Waves band gebruikt, lekker stug en een niet te groot gat (heb je dus ook niet heel snel vasthangen, maar zit wel stevig en zal niet snel los laten). Nooit problemen mee gehad en erg goedkoop.

Planet Waves
http://www.actionmusic.com/images/products/misc/PlanetWavesStrapNylonBlack.jpg

Sinds kort heb ik er een van GetM GetM. Ook lekker stug bij het ophangpunt, zal ook niet snel los schieten. Heb in ieder geval nog niet de intentie om er straplocks op te zetten, dus het vertrouwen is er. Wel prijzig, maarja het oog wil ook wat ;)

GetM GetM
http://img300.imageshack.us/img300/7217/stripedgreencordbt2.jpg