PDA

View Full Version : Welke Gitaar?



Cowboys_From_Hell
20 juli 2007, 20:43
Welk??? ik zit al heel lang te twijfelen tussen deze gitaren, en ja ik weet het het zijn er veel, maar ben me helemaal te pleure aant werken en met die klote 2,50 per uur schiet dat niej op, dus kwil wel waard voor me geld :satisfie:

ik heb ongv, 700€ te besteden
en deze gitaren hier onder zit ik tussen te twijfelen maar mischien weten jullie nog tips of een andere gitaar enzow, alvast bedankt! ;)

ik ga die gitaar dan ook in een bandje gebruiken waar we nu nog beetje mee aant kloten zijn beetje jammen hier en daar enzow, maar als we eigen nr's gaan maken combineren we de muziek smaken een beetje en zien we dan hoe het mengels uit de verf komt! :"p kweeniej of die zin bestaat maarja in elk geval wel !

ik zelf speel graag thrash,death/black metal. en melodic death metal vind ik ook onwijs gaaf,
kwil graag een pantera, sepultura, amon amarth , testament, chimaira, in flames achtige sound uit me gitaar krijgen,

ik weet zelf ookwel dat daar nije een specifieke gitaar voor nodig is maar 't zal toch beter op de een gaan dan de andere

Dean Dimebag Dime O Flame €699

Jackson RR 3 TR Randy Rhoads €659

ESP LTD EX-400 €629.99

Jackson KVX10 X King V €489.99

Jackson KE3 Kelly €692.99

B.C. Rich WMD Warbeast €699.99

ESP LTD V-500 €699.00

en een grote dankjewel voor de mensen die er sireus op ingaan!!

Wimvdb
20 juli 2007, 21:40
'k zou de LTD 500 gaan. Gewoon omdat ik dat qua feel wel goeie gitaren vind , de LTD's... Ookal moet ik zeggen dat ik nog geen jackson geprobeerd heb. Dean is anders ook wel fijn maar voor mij persoonlijk wat te duur voor wat je krijgt ...

Reel Big Fish
20 juli 2007, 21:45
Jackson RR-3 lag mij erg fijn in de handen, lekkere lichte gitaar ook, zeker in vergelijking met mijn Les Paul...

robert-gitarist
20 juli 2007, 21:57
Mijn Epiphone explorer :D

Cowboys_From_Hell
20 juli 2007, 22:00
8-) Thanx!,

a darker shade of grey
21 juli 2007, 09:31
Schrap de Dean en de BC Rich, de goedkopere Jacksons en je houdt al een stuk beter lijstje over!

Wat dacht je van een Ibanez RG?

Thijssie06
24 juli 2007, 12:20
Volgens mij hadden die ESP gitaren toch betere elementen als de jackson, maar de jackson modellen zoals de Kelly zijn weer mooier als de LTD van ESP.
Zit zelf ook te twijfelen tussen LTD en Kelly

Speeddemon
24 juli 2007, 12:56
vanaf de -400 series bij LTD krijg je echte EMG's (meestal 81/85). Bij de EX dan toevallig 81/60, ivm meneer Hetfield's keuze.

Ik zou van dat lijstje ook de Dean en BC Rich laten vallen.
Die Jackson RR3 TR is trouwens 585 euro bij www.thomann.de (verzenden naar NL is 8 euro!).
KE-3 is daar rond de 645 euro (en de zwarte saaie is zelfs maar 544).

Speeddemon
24 juli 2007, 13:02
Toevoeging;
B.C. Rich Warbeast WMD is 599 bij Thomann

http://www.thomann.de/thoiw7_bc_rich_warbeast_wmd_prodinfo.html

(eerlijk is eerlijk, ik vind 'm toffer dan de Beast (te extreem) of Warlock. Letterlijk en figuurlijk een mooie midden-keuze.

Dark_Tranquillity
24 juli 2007, 13:06
Ahh, Jacksons... <3 altijd een goede keuze!

De LTD's zijn zeker ook nice, idd met de EMGs, klinkt super!

toon-
25 juli 2007, 21:44
Je zal ze in ieder geval wel is moeten testen om te weten welke gitaar het dichtst bij jouw muziek aanleunt ^^