PDA

View Full Version : Parallel in seriele effectsloop



vidar
20 juli 2007, 19:08
Hallo allemaal, ik ga binnenkort een digitale efectprocessor en een goede buizenversterker kopen.Ik wil graag met een pedaal de mix tussen het rechtstreekse signaal van de send van mijn toekomstige amp en het signaal van de effectprocessor kunnen varieren met een pedaal. Ik gebruik dan de effectprocessor parallel (gebruik hem toch eigenlijk uitsluitend voor delay) met de mix op 100%.

Het signaalpad zal er dan zo uitkomen te zien:

SEND versterker> Splitter> Uitgang 1 en Uitgang 2
Uitgang 1> Effectsunit>uitgang A stereopan pedaal ERNIE BALL
Uitgang 2 >Uitgang B stereo PanPedaal ERNIE BALL
Input van de ERNIE BALL>RETURN versterker

De Ernie ball is eigenlijk bedoelt om een mono signaal tussen output A en B te pannen, maar het pedaal is passief dus ik dacht: misschien kan ik hem dan ook wel andersom gebruiken ten einde twee signalen te mixen.

Kan dit of zie ik iets over het hoofd? Graag jullie Input!

groeten Vidar

ateng
23 juli 2007, 12:43
Ik weet niet wat voor fx-processor je gaat kopen maar bij de meeste fx-processor kan je de mix wel regelen met een expressiepedaal.

Het nadeel bij jou idee is dat als je schakelt naar een ander fx-programma dat je de Panpedaal eerst moet in of uit drukken want anders heb je de vorige wet/dry verhouding van de vorige fx-programma... snap je. En met een fx-processor + expressiepedaal heb je dat niet want als je naar een andere programma schakelt dan schakelt de vorige mixverhouding niet mee.