PDA

View Full Version : Opeth - Ending Credits



potjemetal
20 juli 2007, 17:14
Hier een poging in de buurt te komen van het geluid van Opeth. Ik ben nu overtuigd: het is onmogelijk. Het geluid van het origineel is ook zo helder en strak... maar goed, hier mijn versie:

http://download.yousendit.com/780866F5135AA3F9

Tips ter verbetering van mn techniek of de sound zijn zeer welkom.
(btw gebruikt zijn een ibanez rg350 gitaar en korg ax1500g effect)

guitarchris
20 juli 2007, 17:23
Ik zou voor de solo een iets dunner geluid kiezen.. Niet je neck pick up alleen, maar schakelaar 1 tikje terug.. Dan wordt het niet zo'n zwaar solo geluid....

verder vind ik het een erg goede poging en zeer zeker heel mooi klinken!

Negative K3 fan
20 juli 2007, 21:17
Hier een poging in de buurt te komen van het geluid van Opeth. Ik ben nu overtuigd: het is onmogelijk. Het geluid van het origineel is ook zo helder en strak... maar goed, hier mijn versie:

http://download.yousendit.com/780866F5135AA3F9

Tips ter verbetering van mn techniek of de sound zijn zeer welkom.
(btw gebruikt zijn een ibanez rg350 gitaar en korg ax1500g effect)

geluid van de damnation versie is idd goed, hulde aan steven wilson :)

eerste wat me opvalt is de timing van de slaggitaar in het intro, die is echt all over de place, dat moet echt wat strakker, probeer eens te oefenen met een metronoom.

ook kloppen er een paar dingetjes van de lead gitaar niet helemaal met het origineel

over de sound, probeer een heel stuk minder distortion te spelen, met minder distortion is het ook wat makkelijker en gaat het automatischer dat je met iets meer dynamiek gaat spelen en dat is nu niet slecht, maar het zou wel iets beter kunnen.

tot zover alle kritiek, ik vind het over het algeheel gezien gewoon prima hoor, laat maar wat meer opeth horen :D

Bl44t44p
20 juli 2007, 21:51
Nice nice nice!!! Opeth is qua sound inderdaad moeilijk tot onmogelijk te evenaren... maar je zet hier al iets bijzonders neer imho :)

Steven Otto
20 juli 2007, 22:34
Ik heb ook gehoord dat ze live een een kanaals laney gebruiken, welke weet ik niet precies, maar als je echt vette covers wil maken weet je wat je te doen staat ;)

Bl44t44p
20 juli 2007, 22:57
Amps

1. Laney GH100L with cabinet,
2. Laney VC100
3. Laney VC30
4. Fender 1000 Rocpro

Aldus Wikipedia over Mikael Akerfeldt ;)

DarknessAwaits
21 juli 2007, 01:17
Ik heb het net ook nog eventjes gespeeld (geprobeerd althans). als je er écht op gaat letten is het zo ongelooflijk accuraat en mooi ingespeeld door dhr. Akerfeldt, daar word je gewoon eng van.

potjemetal
21 juli 2007, 05:47
voor mijn stukje heb ik niet de neck pick-up gebruikt maar juist een tikje terug. Als ik naar het origineel luister ben ik idd bang dat ik teveel distortion heb gebruikt, en idd wordt je eng als je naar het origineel luisterd van hoe netjes het origineel is ingespeeld. Er zit niks anders op dan een aantal partijen even opnieuw te doen.