PDA

View Full Version : Er komt weer een london city...



Negative K3 fan
20 juli 2007, 14:17
Morgen rijs ik richting het zuiden om weer een defecte LC op te halen, mn vingers zijn alweer erg aan het jeuken en ik ben de soldeerbout al aan het voorverwarmen.

Ik weet alleen nog niet precies wat ik er mee ga doen, hij moet sowieso eerst worden gerepareerd, nieuwe elco's en buizen. Maar wat ik er daarna mee moet doen daar ben ik nog niet helemaal uit. Plexi clone, JCM800, scheurijzer of een gitaarnijboertje...

Jimwoud
20 juli 2007, 14:36
Gewoon Soldano preamp erin bouwen....





...Als dat kan.

Dan koop ik hem wel van je.

q-elvis-p
20 juli 2007, 14:39
hey is het gelukt om een auto te regelen? @ -K3FAN
soldano wat is dat? ik wist niet dat jij zo graag de mark knopfler sound wilde @jimwoud

almarvk
20 juli 2007, 14:55
Krijgt mijn versterker een broertje?? :)

dekuif
20 juli 2007, 14:57
tjeeeeeeeeee,

volgens mij komen wij elkaar morgen dan tegen....

kleine wereld... wist niet dat jij ook op gitaarnet zat..

Gr Robert

Negative K3 fan
20 juli 2007, 14:58
ja sortof, had je hem nou verkocht almar??

een soldano preamp gaat helaas niet lukken, ik zal het voor elkaar moeten krijgen met 3 preamp buisjes.


tjeeeeeeeeee,

volgens mij komen wij elkaar morgen dan tegen....

kleine wereld... wist niet dat jij ook op gitaarnet zat..

Gr Robert

topposter he :)

als je eventjes wat rondzoekt op het forum kun je zien wat ik met mn vorige london city heb gedaan, maar zo gek ga ik het deze keer niet maken.

dekuif
20 juli 2007, 15:02
inderdaad , de negative k3 fan zag ik regelmatig....

wist alleen niet dat jij dat was...

AART
20 juli 2007, 16:00
Wat dacht je van een 2203 achtig model met fx loop, beetje gehotrod, schakelbare boost en een ingebouwde 5/bands grafische grafische eq zoals op sommige mesa´s en vht´s zit?


Lijkt mij wel vet eigenlijk.

almarvk
20 juli 2007, 16:11
@Negk3Fan: ik heb 'm nog steeds. Ik heb 'm nu 2x moeten fixen in de oefenruimte en dat was niet echt tof, maar de boel zit nu weer goed vast. Ik ben alleen bang dat ik ooit een probleem ga krijgen als ik de boel moet biassen...
Voor de rest kan ik er een super sound uit halen icm m'n Mesa Bottle Rocket.

Negative K3 fan
20 juli 2007, 16:18
hmmm jammer die onbetrouwbaarheid, maar gelukkig nog niet op het podium voorgekomen. Wat was er die keren aan de hand dan? Als je hulp nodig hebt met biasen moet je me maar ff een mailtje sturen.


Wat dacht je van een 2203 achtig model met fx loop, beetje gehotrod, schakelbare boost en een ingebouwde 5/bands grafische grafische eq zoals op sommige mesa´s en vht´s zit?


Lijkt mij wel vet eigenlijk.

Voor een fx loop heb je in principe al een extra buis nodig. Voetschakelbare dingen heb je relais voor nodig, maar ooit moet een eerste keer zijn, dus misschien dat ik me daar wel aan ga wagen. Een 5 bands grafische eq is echt veel gedoe, ik heb wel eens naar het schema van een mark series gekeken en ik denk niet dat ik daar vrolijk van word, daarnaast is het bij mesa's altijd in combinatie met een tone stack vroeg in de signaalketen, bij een 2203 zit de toonregeling al op het eind en wordt die 5-bands eq een beetje dubbel op.

Owja, en ik heb al een amp met een hotrod jcm800 pre amp :)

AART
20 juli 2007, 16:23
je kan em na een extra gain stage zetten ;)

en ik heb niet heel veel verstand van zaken, maar die fx loop river, kan je die dan niet ook gebruiken als extra boost, like: v4a: fx loop, v4b boost?

Maarja, ik ben een redelijke noob wat dat soort zaken betreft, lijkt me alleen vet.

Daarnaast kan je met een marshall met eq in de fx loop hele vette hard rock/metal sounds uit zo'n vintage bak persen.

Chris Winsemius
20 juli 2007, 16:48
Ik kreeg v/d week nog 'n LC binnen, later type (gezien de trafo-kappen) en alléén het chassis. Bij nader onderzoek bleek dit (mint-condition) chassis nog nooit in 'n kast te hebben gezeten (geen houten blokjes). Moet nog verder checken/etc. maar vreemd genoeg was de eerste cathode weerstand 8k2 ipv. 820 ohm, zal nooit veel gain hebben gehad :)

Bij LCs is het absoluut mogelijk om nog 'n ECCtje d'r bij te zetten voor meer gain/fx-loop maar je moet wel heel goed rekening houden met het feit dat de layout totaal anders is dan 'n circuit-matig vergelijkbare Marshall...
Relais: wat diodes, elkootje vanaf de gloeivoorziening.

Soldeer ze!

Negative K3 fan
20 juli 2007, 17:02
Ik kreeg v/d week nog 'n LC binnen, later type (gezien de trafo-kappen) en alléén het chassis. Bij nader onderzoek bleek dit (mint-condition) chassis nog nooit in 'n kast te hebben gezeten (geen houten blokjes). Moet nog verder checken/etc. maar vreemd genoeg was de eerste cathode weerstand 8k2 ipv. 820 ohm, zal nooit veel gain hebben gehad :)
Vast een duur prototype haha


Bij LCs is het absoluut mogelijk om nog 'n ECCtje d'r bij te zetten voor meer gain/fx-loop maar je moet wel heel goed rekening houden met het feit dat de layout totaal anders is dan 'n circuit-matig vergelijkbare Marshall...
je bedoelt dat het mogelijk is kijkend naar de PT?? Dan ga ik dat misschien wel doen, ik heb namelijk geen amp met fx loop en ik zou graag eens in de weer gaan met delays...


Relais: wat diodes, elkootje vanaf de gloeivoorziening.

Soldeer ze!
moet lukken dus :D ik ga het dan denk ik wel meteen goed doen, 2 voetschakelaars, 1 voor een extra master en 1 voor een gain boost ofzo. Ik weet dat geronimo nog wat goede anti-plop tips heeft voor relais, maar daar maak ik tzt wel een topic over in de werkbank.

ik denk dat ik van de amp dan een soort ultimate jcm800 ga maken, moet ik ook maar eens bij gitaarnijboer op bezoek, want die LC van hem is ook zeker geen kattenpis.

MM komt er alleen niet in om financieel-principiele redenen :D

JvD.
20 juli 2007, 17:08
wil je weer een amp maken en deze verkopen? ik ben wel benieuwd!

Jimwoud
20 juli 2007, 17:24
Tubescreamer of DOD250 erin bouwen, of allebij, en dan schakelbaar. Ook leuk. En dan ook nog een soloboost na de preamp.

Bij soldano moet je zeker 2 preampbuizen erbij plaatsen? Zou wel vet zijn, ach ik gis ook maar wat, heb er geen verstand van.

Chris Winsemius
20 juli 2007, 17:41
Vast een duur prototype hahaje bedoelt dat het mogelijk is kijkend naar de PT?? Dan ga ik dat misschien wel doen, ik heb namelijk geen amp met fx loop en ik zou graag eens in de weer gaan met delays...
moet lukken dus :D ik ga het dan denk ik wel meteen goed doen, 2 voetschakelaars, 1 voor een extra master en 1 voor een gain boost ofzo. Ik weet dat geronimo nog wat goede anti-plop tips heeft voor relais, maar daar maak ik tzt wel een topic over in de werkbank.

ik denk dat ik van de amp dan een soort ultimate jcm800 ga maken, moet ik ook maar eens bij gitaarnijboer op bezoek, want die LC van hem is ook zeker geen kattenpis.

MM komt er alleen niet in om financieel-principiele redenen :D

Weet niet of het 'n prototype was/is, in ieder geval geen houten blokjes en al 1 "verkeerde" weerstand.

Meeste, stevige PTs kunnen wel 'n extra pre-amp-buisje aan, gewoon 'n 22 ohm weerstand er over heen hangen en kijken of de gloeispanning niet enorm indondert.

MMs en "principes": zeker op 'n ander forum gekeken, ha ha.
(Wat 'n geneuzel altijd over MM, ik gebruik ze vaak en graag maar niet altijd, valt me wel op dat alléén knutselaars en "bedrijfjes met beperkt inkoop-budget" altijd hier over lopen te blèren...).

LC-trafo's zonder kapjes zijn echt behoorlijk ok.

En: let op je solder-skills!!!

interessander
20 juli 2007, 19:39
Het lijkt me tof om als extra een klein eindtrapje met een enkele 12Ax7 in te bouwen voor thuisgebruik. Zo eentje die in een H&K cream machine zit bijvoorbeeld.

bass blom
20 juli 2007, 19:46
cream machine, net verkocht, komt nog een mega bak herrie uit :P

interessander
20 juli 2007, 19:50
Da's toevallig, de mijne ook net gisteren de deur uitgedaan.

Chris Winsemius
20 juli 2007, 20:49
Creammachine: zeer leuk maar alles boven de 50 MILLIwatt is te veel voor thuisgebruik met reguliere speakers. Ik wil weleens kijken naar 'n mogelijkheid voor 'n 50 mW eindversterker maar ik heb de laatste tijd wat 50 Watters gebouwd die op elk, dus ook huiskamer-/bejaardenoord-, volume goed klonken.

Negative K3 fan
20 juli 2007, 20:59
Het lijkt me tof om als extra een klein eindtrapje met een enkele 12Ax7 in te bouwen voor thuisgebruik. Zo eentje die in een H&K cream machine zit bijvoorbeeld.

nah, ik heb eens een firefly gehoord en daar was ik totaal niet van onder de indruk (sorry frank) en ik heb al een 8 watter als main amp nu.


Weet niet of het 'n prototype was/is, in ieder geval geen houten blokjes en al 1 "verkeerde" weerstand.

Meeste, stevige PTs kunnen wel 'n extra pre-amp-buisje aan, gewoon 'n 22 ohm weerstand er over heen hangen en kijken of de gloeispanning niet enorm indondert.

ok bedankt! dan ga ik dat heel zeker overwegen.


MMs en "principes": zeker op 'n ander forum gekeken, ha ha.
(Wat 'n geneuzel altijd over MM, ik gebruik ze vaak en graag maar niet altijd, valt me wel op dat alléén knutselaars en "bedrijfjes met beperkt inkoop-budget" altijd hier over lopen te blèren...).

was ook een geintje, en ik heb als student ook last van een beperkt inkoop budget :)


LC-trafo's zonder kapjes zijn echt behoorlijk ok.

op de amp die ik ga kopen zitten juist trafo's mét kapjes, ik heb de LC OT zonder kapjes die ik uit almar's amp heb gesloopt net een tijdje terug verkocht... domme zet?? kun je misschien wat meer vertellen over die met kapjes?


En: let op je solder-skills!!!

ja, ik weet gewoon dat ik niet de beste soldeerder ter wereld ben, maar de laatste 2 amps heb ik daar extra aandacht aan gegeven en ik hoop dat het met deze amp gaat lukken. Het probleem met mij is eigenlijk dat mijn vingers echt gigantisch gaan jeuken als er een amp naakt op het bureau ligt. Ik ga dan net wat te gehaast te werk en vooral op het eind schiet er dan af en toe wat bij in, pure slordigheid.


wil je weer een amp maken en deze verkopen? ik ben wel benieuwd!
ik ben hem eigenlijk van plan zelf te houden, hij maakt de familie een beetje af. ik heb nu al 2 zelfbouwers:
- een 8 watt klasse a amp met een hotrod jcm800 preamp met daaronder een vintage marshall 4x12 en dat ding is eigenlijk perfect voor thuis, een vette scheur erin, nog steeds te hard, maar ik kan hem wel een goed eind open draaien, mijn main amp.
- een 18 watt boutique achtige versterker, deze heb ik al tijden niet meer aangehad, maar mn pa en ik zijn nu bezig met het maken van een mooie behuizing. hij heeft een ef86 in de preamp en klinkt eigenlijk behoorlijk goed, maar ook; te hard voor thuis :)

die derde wordt dus een 100 watt bak met voetschakelare opties, maar misschien dat ik in september eindelijk eens in een band van een vriendin ga spelen en dan kan ik deze natuurlijk wel gebruiken, al denk ik dat dat ook prima gaat met die 18 watter. Misschien dat de 18 watter nog een keer in de verkoop gaat, het is alleen jammer dat zelfbouwers niet echt veel opbrengen en die van mij al helemaal niet.

maarja, hobby :D

Chris Winsemius
21 juli 2007, 13:05
Trafo's: andere fabrikanten (dus ander geluid). De trafo's v/d LC die hier nu oa. staat zijn van Brievo te Niedorp.

Solderen/bouwen: Neem de tijd, werk alléén als je fit(/helder) bent, ga niet lopen haasten als iets bijna af is. Haast wordt later bijna altijd afgestraft.

Spam-on
Ps Heb hier nog 'n LC/SuperCity-achtig chassis liggen met 'n PT d'r op, geef maar 'n seintje als je zoiets kunt gebruiken, ik hoef er niet veel voor te hebben.
Spam-off

Fijn weekend!

Negative K3 fan
21 juli 2007, 18:58
mja over die trafo's, die vorige london city had open spoelen met van die gaatjes dingen, dat zag er imo echt niet uit, deze heeft mooie kapjes en ziet er wat degelijker uit.

ik heb hem vandaag opgehaald, maar godskleretering zeg, een dikke 100 watt buizenamp meesleuren van den bosch naar haaksbergen met 4 keer overstappen is écht iets wat ik waarschijnlijk nooit meer in mn leven ga doen. Ondertussen moet ik eens wat plannetjes gaan bedenken en me orienteren op het gebied van relais en verschillen tussen marshalls, ben er namelijk nog niet helemaal uit hoeveel gain ik in de preamp ga stoppen....

Chris Winsemius
21 juli 2007, 19:04
mja over die trafo's, die vorige london city had open spoelen met van die gaatjes dingen, dat zag er imo echt niet uit, deze heeft mooie kapjes en ziet er wat degelijker uit.

ik heb hem vandaag opgehaald, maar godskleretering zeg, een dikke 100 watt buizenamp meesleuren van den bosch naar haaksbergen met 4 keer overstappen is écht iets wat ik waarschijnlijk nooit meer in mn leven ga doen. Ondertussen moet ik eens wat plannetjes gaan bedenken en me orienteren op het gebied van relais en verschillen tussen marshalls, ben er namelijk nog niet helemaal uit hoeveel gain ik in de preamp ga stoppen....

Uiterlijk trafo's: kan zeer misleidend zijn... :)

Negative K3 fan
22 juli 2007, 15:35
dus ze zijn wel slechter? hmm misschien dat er dan op termijn een OE trafo inkomt.

Chris Winsemius
22 juli 2007, 20:09
Zover ik weet vinden de meeste mensen die trafo's met mooie kapjes minder goed klinken dan die lelijkerds, ik ook :)

OE: Obsolete Electronics? Bestaat niet meer...

Negative K3 fan
23 juli 2007, 14:08
vreemd, zijn ze overgegaan in een ander merk ofzo? Nja tot nu toe moet ik nog beginnen aan de london city, ik ga hem vanmiddag eens losschroeven en misschien al wat dingetjes bestellen die nodig zijn. Ik weet nog steeds niet precies wat ik er nou precies mee wil :) Misschien maak ik er wel gewoon een vette plexi van...

Negative K3 fan
23 juli 2007, 20:37
ok, ik heb hem net ff aangezet. Een van de middelste buizen was kapot, dus ik heb alleen de buitenste laten zitten, rekening gehouden met impedantie en even heel kort de amp gecheckt.

- hij werkt
- pots kraken
- hij gaat echt knetterhard (nooit een 50 watter zonder enige vorm van master volume gehad)
- hij klinkt nog niet optimaal, over het algeheel gezien mist hij was definitie, ook is het laag volgens mij niet helemaal zoals het moet en ik kan persoonlijk niets met het normale kanaal, ik hou van een scherpe sound :)

Met deze bevindingen erbij kan ik eens een mooi mod plannetje op gaan zetten. Ik zit te denken aan een SLP kloon met de nodige tweaks. Ik weet nu al dat ik het normal kanaal nooit zal gebruiken en ik vind dat 4-inputs gedoe ook een beetje overdreven, de plekken die ik daarmee creeer kan ik gebruiken voor (push pull) pots, daarnaast kan ik de gain stage die vrijkomt gebruiken als een boost a la jcm800. Daarnaast zal er wel een PPIMV in moeten, die ga ik denk ik mooi aan de achterkant wegwerken. Verder wil ik denk ik twee 'normale' master volumes erin zetten en die voetschakelbaar maken. Over hoe ik dit ga doen ga ik een apart topic in de werkbank maken, want ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee. Misschien aan de achterkant nog een resonance knop.

Waar ik een beetje tegenop zie is het vervangen van de elco's, er zitten er nu namelijk een paar goed strak aan de onderkant van het circuitbordgeval. Maar ik denk wel dat het noodzakelijk is aangezien de amp al vrij oud is en niet regelmatig is gebruikt, ook zal er sowieso meer capaciteit in moeten om richting plexi specs te gaan. Ik hoop ook dat de bas er wat op vooruit gaat.

gut shots heb ik gemaakt en die houden jullie nog van mij te goed. Eén dezer dagen maar een flinke bestelling doen bij tube town.

drap
23 juli 2007, 20:44
Mocht je de ruimte hebben, is de versterker geschikt maken voor KT88 buizen niet iets? Ook een beetje eigen belang moet ik toegeven. Ik zou in de toekomst ook best een ouwe LC top willen kopen en 'm dan geschikt maken voor KT88 buizen. Kan je gelijk een mooie review doen 8-)

Negative K3 fan
24 juli 2007, 00:32
mwah, kt88s trekken mij echt helemaal niet, ik wil gewoon lekker kunnen scheuren en ik denk dat ze daarvoor te veel headroom hebben. Ik heb trouwens wels eens over een zakk wylde jcm800 gespeeld (met 6550s) en dat was een prima amp :D

misschien dat ik kt66s wel kan proberen, en kt77s en e34ls eet hij sowieso wel :)

Negative K3 fan
25 juli 2007, 16:15
voor de liefhebbers en kenners een paar gutshots, heeft iemand nog wat zinnigs te zeggen over componenten of originaliteit??

http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/SP_A0885.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/SP_A0884.jpg