PDA

View Full Version : Nieuwe versterker nodig



fenderke
20 juli 2007, 14:13
Hejj

Ik speel op een fender highway one maple
Maar ik heb een prutsversterker de fender frontman 15 G
Ik ga een nieuwe kopen en men budget is rond de driehonderd euro.

Ik dacht aan de roland cube 30x wat denken jullie hiervan ?
Of zouden jullie de fender frontman II 15G houden ?

a darker shade of grey
20 juli 2007, 14:22
Hou die frontman, spaar door naar 600 euro en koop dan een lekkere fender buizenbak! Past goed bij je gitaar en je naam :P

ColourofFire
20 juli 2007, 14:32
Verder sparen idd. Voor 300 euro ga je niet veel beter krijgen.

q-elvis-p
20 juli 2007, 15:02
Verder sparen idd. Voor 300 euro ga je niet veel beter krijgen.

vox ad 30vt kan je voor die prijs krijgen... doorsparen en indd die fender aanschaffen is beter maar ook moeilijker!!!

fender hotrod deluxe! of een vox ac15 is ook leuk!

fenderke
20 juli 2007, 16:53
maar is die roland ook niet goed

LCH
20 juli 2007, 17:46
Jawel. Die Roland is een prima ding en zéker een vooruitgang bij je Fender. Bekijk ook zo'n Vox AD30 VT. Zelfde principe als de Roland en klinkt ook hartstikke goed. AD30 kost zo'n 230 euro geloof ik.

Aan je post te zien speel je nog niet zo heel lang gitaar. Zou zonde zijn om dan meteen zo'n dikke dure buizenbak in je kamertje neer te zetten, dat kan altijd nog.

Jimwoud
20 juli 2007, 17:49
Aan je post te zien speel je nog niet zo heel lang gitaar. Zou zonde zijn om dan meteen zo'n dikke dure buizenbak in je kamertje neer te zetten, dat kan altijd nog.

Niet naar luisteren hoor, hehe.

Uiteindelijk kom je er toch bij uit. en er zijn op het moment een aantal leuke buizenbakjes te koop voor een redelijke prijs.

vox
20 juli 2007, 17:55
ik heb zelf voxd50... erg veelzijdig.. ook al speel je nog niet zo lang.. ken je mooi je geluid vinden met 11 versterker types..

gewoon verschillende proberen

Goeiemorguh
20 juli 2007, 18:35
Dat je voor 300 eurie niks beters kan krijgen is echt onzin, een vox ad30vt is stukken beter als zo'n frontman en 2e hands voor een mooi prijsje te krijgen. Als je ook in een band wilt spelen kan je miss naar de ad50vt kijken, stukkie duurder maar 2e hands best te doen, ik heb zelf een demo model van een winkel kunnen krijgen voor 250 euries, prima deal voor zo'n amp lijkt me. Zo'n cube 30 is ook een prima ampje alleen ik zou persoonlijk voor een vox gaan, meer mogelijkheden en mooier clean/crunch vind ik, alleen de highgain modellen zijn better (strakker) op de cube30 maar het lijkt me dat je die niete echt nodig gaat hebben aangezien je gitaar? En zon cube ziet er ook niet uit natuurlijk :roll:

jaap-regelink
20 juli 2007, 18:51
Zo'n cube 30 is ook een prima ampje alleen ik zou persoonlijk voor een vox gaan, meer mogelijkheden en mooier clean/crunch vind ik, alleen de highgain modellen zijn better (strakker) op de cube30 maar het lijkt me dat je die niete echt nodig gaat hebben aangezien je gitaar? En zon cube ziet er ook niet uit natuurlijk :roll:

ja, daar was ik verbaasd over. ik kwam men gitaar ophalen, die was weer gemaakt, alle electronica vervangen (akoestische gitaar). en even proberen of alles het deed , maar toch wel mooi akoestisch geluidje kwam er uit voor 250 euro.

BartL
20 juli 2007, 18:59
Verder sparen idd. Voor 300 euro ga je niet veel beter krijgen.
Dat geldt misschien voor luie mensen die geen zin hebben om het forum goed te bekijken.

Als je goed zoekt vind je voor minder dan 400 euro {voor een euro of 300 als je geluk hebt} een Peavey Delta Blues... Erg goede versterker hoor.