PDA

View Full Version : firebirdliefhebbers opgelet



schwalbe
20 juli 2007, 11:18
Bach guitars maakt een firebird voor slechts 199,-.
http://www.zoundshop.de/index.php?cPath=5_25&XTCsid=c2a8e54cf322939b739350b4a8f20cd4

Over de kwaliteit weet ik alleen maar dat men op basgitaarforum.nl enthousiast is over de kwaliteit van de bassen...

glacius
20 juli 2007, 11:47
het zullen wel weer prima blokken hout zijn met klote elctronics ..

Maurice_732
20 juli 2007, 11:58
Zit helaas geen firebird teken op:(

bass blom
20 juli 2007, 12:13
bach.. net zoiets als keiper?

silenus
20 juli 2007, 12:25
Wil die witte SG wel eens laten knarsen...

Wimvdb
20 juli 2007, 12:32
Bach , zijn die goed dan ?

Rutger
20 juli 2007, 12:34
Ik voel een nieuwe 'RW'-hype opkomen...

Negative K3 fan
20 juli 2007, 14:18
damn, hijs wel mooi...

Jay75
20 juli 2007, 14:37
Ik vind ze ook erg mooi, kost niet veel, zou het iets kunnen zijn>?

FruscianteFan
20 juli 2007, 14:45
Er komen heel flauwe grappen in me op.

silenus
20 juli 2007, 14:56
Er komen heel flauwe grappen in me op.

Laat ze maar komen. 't Is vrijdag...

Harry
20 juli 2007, 14:57
vertel!!!



(als ze echt stuitend zijn kunnen we je altijd nog een ban geven)

Blend
20 juli 2007, 16:11
Bach guitars maakt een firebird voor slechts 199,-.
http://www.zoundshop.de/index.php?cPath=5_25&XTCsid=c2a8e54cf322939b739350b4a8f20cd4

Over de kwaliteit weet ik alleen maar dat men op basgitaarforum.nl enthousiast is over de kwaliteit van de bassen...

Zeg, beetje heel off-topic misschien, maar een vriendin van me heeft een bas van Bach, (edge-type of zo) gekocht in Tsjechie ooit. Op internet kan ik er maar weinig revieuws over lezen. Weet jij toevallig een site met spec's, revieuws?

Rutger
20 juli 2007, 16:29
Waarom zet je hier zelf geen review neer? Ben wel benieuwd naar dit fenomeen, k had al eerder geruchten gehoord (ook via het basforum)

FruscianteFan
20 juli 2007, 17:23
Laat ze maar komen. 't Is vrijdag...Het is te flauw voor woorden.

Laat ik het er maar op houden dat ik bij Bach denk aan Johan Sebastian Bach, en dat dat mooi klinkt. En dat ik geen idee heb hoe deze Firebirds klinken.

Blend
20 juli 2007, 17:25
Waarom zet je hier zelf geen review neer? Ben wel benieuwd naar dit fenomeen, k had al eerder geruchten gehoord (ook via het basforum)

Goed idee! Zal hem binnenkort es lenen en uitgebreid testen ..

OJJVZ
20 juli 2007, 19:04
bach.. net zoiets als keiper?

qua bassen, zeker niet! Wat ik heb gehoord, moet echt veel waar voor je geld zijn
maarja, je moet natuurlijk geen fender verwachten :P voor 200 eu, maar je krijgt wel veel voor je 200 eu.

Aron Maiden
21 juli 2007, 17:46
Echt een te gekke firebird idd!, mijn broer wil waarschijnlijk een telebass gaan kopen!

Zit er toch over te denken direct een firebird mee te bestellen!

wietse
21 juli 2007, 17:57
Zit helaas geen firebird teken op:(

en dat niet alleen, hij is veel te glad een echte firebird bestaat uit drie delen en dat zie je, middendeel is wat hoger dan de vleugels.
leuk ding maar dar is erg jammer stukken minder ruig uiterlijk zo.

wat nou schwalbe heimwee naar je firebird kopie die hier nu aan de wand hangt? :D.(verkoop hem lekker niet)

Benjamin Blue
21 juli 2007, 18:00
ZOMG ZOMG OMG WAAAAHHH!!!!! :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:


















best cool eigenlijkjes ^^

finetuned
21 juli 2007, 19:53
Mooie gitaren. Ik zit even te kijken naar die Explorers die ze daar hebben, en er komt eigenlijk maar één vraag in me op:

Wat voor hout is dat?!

8-)

schwalbe
21 juli 2007, 22:48
wat nou schwalbe heimwee naar je firebird kopie die hier nu aan de wand hangt? :D.(verkoop hem lekker niet)

Niet echt hoor, al hou ik een zwak voor firebirds.
Ik speel eigenlijk geen gitaar meer sinds ik bas, dus wellicht gaat er binnenkort nog wel een gitaar uit...
Het rare is trouwens dat ik thunderbird bassen dus een stuk minder vind..ik weet eigenlijk ook niet waarom.

Danielovich
5 augustus 2007, 15:22
thunderbirds zijn juist cool;)

Vonk
5 augustus 2007, 15:37
Mahonie Flying V, och wat mooi. Ik ben benieuwd wat mensen van het merk vinden!

Rutger
1 oktober 2007, 10:06
ff Oud topic nieuw leven inblazen

Een vriend van me, een bassist, heeft laatst een Bach ES335 besteld. Kostte hem E300 en de recenties waren goed, dus hij dacht: daar kun je je geen bult aan vallen. Hij had m binnen en gister kwam ie even bij me langs om m op een 'echte amp' (:p) te testen

Nou nou, onder de indruk hoor! k Heb helaas geen Gibson om hem te vergelijken, maar heb zelf een Washburn ES335 gehad die ik al best goed vond. En deze doet t beter, en dat voor veel minder geld!

Mooi in de lak, alles heel netjes afgewerkt, medium frets en grover tuners. Die laatste mochten nog iets aangedraaid worden, en de gitaar had nog een afstelbeurtje nodig. Maar akoestisch klonk ie al best overtuigend. De neck heeft een gemiddelde dikte en de toets is vrij breed, wat voor m'n kolenschop formaat vingers wel prima is.

Daarna ingeplugd. Beng, recht voor je bek! De pickups hebben een goeie output, zelfs ietsje meer dan de gemiddelde humbucker. Dat had ik niet verwacht, bij budget gitaartjes is dat vaak dé zwakke schakel. Maar deze pickups staan goed overeind.

Gitaar zelf klinkt warm en vol, maar toch met een fris heldere bovenlaag, zoals een ES335 hoort te klinken. Lekker jazzy in de neck, funky in het midden en middy in de brug. Een goeie dosis overdrive erop, en rock met ballen! Pickups zijn strak en de neckpu is zo modderig nog niet, wat me verbaasde omdat ik dat altijd een probleem vind. Een goede dosis sustain in de body en hij zingt net wat rond als je je noten uit laat klinken, heerlijk :)

Ik ben niet gauw laaiend enthousiast over dit soort gitaartjes, maar van deze gitaar ben ik echt onder de indruk.
Ik denk dat je wel kunt zeggen dat je met die Bach gitaartjes zeker het dubbele in huis krijgt van wat je ervoor betaalt!

Timor
9 maart 2008, 21:25
http://www.zoundshop.de/product_info.php?products_id=157&cPath=5_21

Oeioei, die is toch wel erg mooi! Heeft iemand een van die gitaren gekocht/getest, en kan die zijn/haar mening erover geven..? IK ben serieus van plan om er eentje te kopen..

menno182
9 maart 2008, 21:42
GAS :sneaky:

Vonk
9 maart 2008, 21:54
Ik hou het internet ook al een tijdje in de gaten voor recensies, maar ik heb niet veel kunnen vinden. In ieder geval nog geen slechte verhalen gehoord...

De Beer
10 maart 2008, 01:30
Mooie prijzen voor koffers ook.