PDA

View Full Version : jee nieuwe amp



JV
19 juli 2007, 18:32
ik ben weer helemaal blij.

gisteren met een maat van me op weg geweest naar lucas suringar in almere voor een contrabas, maar hij was een gig aan het spelen in de stad dus moesten we daarvoor later terugkomen.

dus in de tussentijd maar even de auto gewassen en bedacht wat we verder moesten doen. toen herinnerde ik me dat nederland muziek ook in almere zit, dus dachten we laten we daar eens een kijkje nemen.

toen we aankwamen was de eerste gedachte: waarom zijn we hier nooit eerder geweest? wat een mooie tent is dat zeg. alle gitaren, bassen, versterkers gewoon pakbaar op wat echt dure gibsons en gretsches na. heel fijn personeel ook. maar toen viel mijn oog op een fender bassman '59 reissue in de hoek, gelijk gevraagd of ik mocht testen. was geen probleem, gewoon gitaar pakken kabel erin en rammen maar midden in de zaak daar.

eerste reactie op de amp: damn wat een sound. heerlijk helder, sprankelend en dynamisch. even het volume open: nogmaals damn. eigenlijk wist ik het meteen al, die ligt zometeen in de auto. echter zit er geen reverb op, dus dat moest er dan nog bij. wat verschillende pedalen getest daar en uiteindelijk kwam ik bij de EH holier grail uit, digitale reverb met gate.

na het afrekenen alles inladen en weer terug naar de luthier. aardige vent ook, typische instrumentenbouwer hehe. wat verschillende modellen getest, hij had als ik moet gokken een stuk of 30 contrabassen staan variërend van 800 tot een euro of 10000. maar gelukkig ook nog wat spullen van rond de 2000 euro, wat een heel moeilijke categorie is voor die dingen. en gelukkig zat er ook nog een tussen die het al gelijk helemaal was.

uiteindelijk konden we weer helemaal voldaan terug naar huis met contrabas en nog wat extra's :D

pics (hopelijk later nog goede):

http://brick77.hyves.org/83900001-83950000/83909401-83909500/83909496_6_RVf2.jpeg
http://brick77.hyves.org/83900001-83950000/83909401-83909500/83909495_6_Y7l6.jpeg

de bogner shiva nu in de andere hoek met fender 2x12 kast aangesloten:
http://brick77.hyves.org/83900001-83950000/83909401-83909500/83909494_6_HUpq.jpeg

nog wel even snel een vraagje. in de bassman zit geen effectenloop, dus nu zit hij gewoon gitaar>tubescreamer>reverb>amp. is dit de meest correcte methode van aansluiten? of zou de reverb eigenlijk nog ergens tussengehangen moeten worden, klinkt nu opzich al te gek maar misschien weet iemand van jullie er meer van.

ColourofFire
19 juli 2007, 20:21
Die holy grail is toch niet digitaal?

Mooie amp trouwens, gefeliciteerd

ben vanhoof
19 juli 2007, 22:50
Coole versterker, maar WAT EEN PRS !!!!

JV
19 juli 2007, 22:53
noes! is een Dean hardtail haha.

bespeeld door michael angelo batio op de feedback clinic :)

Chris Winsemius
19 juli 2007, 23:02
Hoi JV

NLM is volgens mij 'n fijne zaak (maar ik ben niet onpartijdig, ha ha).

Als je 'n TS en 'n reverb gebruikt zou je het volgende zeker 'ns moeten proberen:

- sluit je gitaar na je TS aan op linker-input #1
- sluit 'n kabel aan tussen de linker-input #2 en de ingang van je reverb-pedaal
- zet het effect-level/mix van je reverbpedaal voluit
- de uitgang van je reverb sluit je dan op de rechter input #1 (of #2)

Met de linker volume-regelaar op je Bassman kun je dan je (directe) sound instellen en met de rechter volumeregelaar de mate van reverb.

(knoppenpaneel vanaf de achterkant v/d versterker bekeken)

Joey Handsome
19 juli 2007, 23:05
Die holy grail is toch niet digitaal?

Mooie amp trouwens, gefeliciteerd

Ja, die is 100% digitaal.

@ JV Gefeliciteerd met je amp trouwens.

guitarguru
20 juli 2007, 10:47
Als je 'n TS en 'n reverb gebruikt zou je het volgende zeker 'ns moeten proberen:

- sluit je gitaar na je TS aan op linker-input #1
- sluit 'n kabel aan tussen de linker-input #2 en de ingang van je reverb-pedaal
- zet het effect-level/mix van je reverbpedaal voluit
- de uitgang van je reverb sluit je dan op de rechter input #1 (of #2)

Met de linker volume-regelaar op je Bassman kun je dan je (directe) sound instellen en met de rechter volumeregelaar de mate van reverb.




Chris, werkt deze truc ook met een Plexi Lead?

Chris Winsemius
20 juli 2007, 10:59
Chris, werkt deze truc ook met een Plexi Lead?

Ip.: ja. Als het 'n "Lead" plexi is heeft jouw amp beduidend meer gain dan 'n tweed Bassman dus jet normale kanaal vervormt meer dan het normale kanaal v/d Bassman. Gewoon proberen en post je resultaten.

JV
20 juli 2007, 16:03
- sluit je gitaar na je TS aan op linker-input #1
- sluit 'n kabel aan tussen de linker-input #2 en de ingang van je reverb-pedaal
- zet het effect-level/mix van je reverbpedaal voluit
- de uitgang van je reverb sluit je dan op de rechter input #1 (of #2)

Met de linker volume-regelaar op je Bassman kun je dan je (directe) sound instellen en met de rechter volumeregelaar de mate van reverb.



net even geprobeerd, klinkt perfect inderdaad thanks

Joey Handsome
20 juli 2007, 16:05
Trouwens, is die gate lekker voor gitaar? Zelf vind ik zoiets voor drums altijd erg leuk, maar bij gitaar kan ik me er nog niet zoveel bij voorstellen.

JV
20 juli 2007, 16:10
nog niet zo heel veel mee gestoeid, maar je zou er van die leuke volumeklappen mee kunnen geven. soort van BWANG WUBBEL WENG. niet echt mijn ding, er zullen vast mensen zijn die er nuttige dingen mee kunnen doen.

er staat ook in de handleiding dat je heel goed met andere instrumenten kan experimenteren om leuke geluiden uit die gate te halen

Negative K3 fan
20 juli 2007, 16:25
ik zie trouwens dat jouw gitaren beiden humbuckers hebben en ik heb nog nooit op een bassman gespeeld geloof ik, maar word dat niet modderig af en toe?

JV
20 juli 2007, 17:24
op de volumes die ik gebruik heb ik nog totaal geen modderigheid gehoord. met een 2x12 gok ik dat hij wel modderig wordt, maar met deze 4x10 valt het mee. de push die je in het laag krijgt vind ik zelf enorm lekker in ieder geval. met extreme distortion heb ik hem nog niet geprobeerd, maar eigenlijk heb ik ook helemaal geen behoefte aan veel gain. met een klein randje van de TS als booster blijft het ook allemaal strak

guitarguru
21 juli 2007, 13:21
Ip.: ja. Als het 'n "Lead" plexi is heeft jouw amp beduidend meer gain dan 'n tweed Bassman dus jet normale kanaal vervormt meer dan het normale kanaal v/d Bassman. Gewoon proberen en post je resultaten.

Dat vond ik geen succes. De beide kanalen scheuren natuurlijk al bij lage volumes, dus van een cleane galm was geen sprake. Plus als je je geluid veranderd met de twee volumeknoppen, veranderd ook de hoeveelheid galm, die ik dan weer op de galmunit moet gaan bijsturen. Ook lopen er twee extra lange kabels naar mijn effectenbak. Heb hem nu weer gewoon als laatste in mijn effectenketen, werkt ook prima.