PDA

View Full Version : Music Man Silhouette Birdseye Mapleneck Keith Richards



loona
17 januari 2003, 11:35
Wat is jullie mening over deze gitaar?
Deze wordt weliswaar niet meer gemaakt,
maar wat is jullie ervaring?

Music Man Silhouette Birdseye Mapleneck Keith Richards uitvoering.

vulvasonic
17 januari 2003, 12:37
Volgens Keef is het de enige goede moderne gitaar.

Ach ja, Keef......
;]

Marc Oblivian
17 januari 2003, 12:53
Stond 2 maandjes geleden nog te koop op gitaarnet...exact die uitvoering (wit)
Heb op een andere Silhouette gespeeld en ik vond hem qua geluid niet overkomen...ietwat karakterloos/licht...betwistbaar uiteraard..ik ga gewoon voor een ander geluid...
Had ook 2 hummies en 1 singlecoil met veel schakelmogelijkheden...vond ik te ingewikkeld..hou het graag een beetje simpel (heb ook maar 1 eff.pedaal, dus..)
Ze spelen wel verdraaid makkelijk..daar niets op aan te merken

Nesker
17 januari 2003, 13:06
geef mij maar een music man silhouette special, tering wat is dat een fijne gitaar

dml
18 januari 2003, 01:32
Wat een onzin, het is namelijk geen Signature zoals je dat wel hebt met Luke, John Petrucci, Albert Lee en Steve Morse. Tis gewoon een standaard Silhouette in wit. Keith heeft er ooit eens tijdens een tournee 1 nummer op gespeeld en toen werd het gelijk van de daken geschreeuwd: Musicman Keith Richards Model!!!!! Nix meer, nix minder, geen afwijkende afmetingen, geen persoonlijke houtsoorten, geen vreemde pups. Gewoon een Silhouette HSH Stop Tail. Dat birdseye maple neck is standaard........

loona
18 januari 2003, 10:48
Op 2003-01-18 01:32, schreef dml:
Wat een onzin, het is namelijk geen Signature zoals je dat wel hebt met Luke, John Petrucci, Albert Lee en Steve Morse. Tis gewoon een standaard Silhouette in wit. Keith heeft er ooit eens tijdens een tournee 1 nummer op gespeeld en toen werd het gelijk van de daken geschreeuwd: Musicman Keith Richards Model!!!!! Nix meer, nix minder, geen afwijkende afmetingen, geen persoonlijke houtsoorten, geen vreemde pups. Gewoon een Silhouette HSH Stop Tail. Dat birdseye maple neck is standaard........

Dat weet ik wel, maar om aan te geven welk type het is. Een duidelijke omschrijving kan je niet geven denk ik. Maar ik heb deze nu in mij bezit en mijn Fender Strat staat nu stof te verzamelen. BirdeyeMaple is wat stroever en dat ligt heel lekker in de hand. Een neck moet niet al te glad zijn.

Braindead
20 januari 2003, 00:05
Ik ben zelf helemaal gek van mijn Silhouette.
Ik mot niks anders meer.
Simply the best, klopt ook precies wat je zegt over die oil waxed neck. Dat is helemaal het einde!!! :smile: