PDA

View Full Version : jaren 80 scheurijzer (matsumoku)



wietse
19 juli 2007, 15:00
en weer een uncle mat gitaar erbij!!
dit keer een aria pro II rs inazuma V, wonderlijk genoeg heeft deze 2 humbuckers in tegenstelling tot de enkele humbucker die normaal op een inazuma V hoort te zitten, heb hier op het matsumoku forum ook al een balletje over opgegooid, want dit is toch wel vreemd.
erg degelijke en zware gitaar, de elementen zijn MMK45 met coilsplit, een typisch 80er jaren shred plankje wel zonder floyd maar met normale strat tremelo, helaas is de schroefdraad in het sustainblock niet echt fris meer dus de tremelo arm wil niet zo vast als ik het wil.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/ariars.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/ariarsflat.jpg
speelt prima, fretboard is wat aan de droge kant maar dat komt wel goed kan alleen m'n meubelolie niet vinden op het moment.
slecht een paar kleine beschadigingen verder erg netjes, de hals is ook verdomd lekker.
effe gepoetst nieuwe snaren er op gezet en tremelo arm gehaald en klaar, intonatie was al perfect net zoals de aktie.
weet nog niet zeker wat ik er mee doe houden of verkopen, het is een superstrat en daar ben ik niet zo gek op.
kocht dit beestje op de kinderrommelmarkt in hoogeveen, niet van een kind maar van een goede bekende die al jaren in gitaren handelt voor een erg zacht prijsje.

Danielovich
19 juli 2007, 15:03
ziet er netjes uit;)

Orgasmocaster
19 juli 2007, 15:31
met een ome mats kun je niet gauw mis gaan..
is dit er net zoeen als Yngwie's?

Quadrifoglio
19 juli 2007, 15:34
is dit er net zoeen als Yngwie's?

Yngwie's wat?

Orgasmocaster
19 juli 2007, 15:36
Yngwie's Aria

Quadrifoglio
19 juli 2007, 15:50
Heeft Yngwie een Aria gehad?

Orgasmocaster
19 juli 2007, 15:51
als ik het goed herinner zelfs een signature model.. of op zn minst een endorsed model..

Quadrifoglio
19 juli 2007, 16:07
Laat mij dit even ergens checken......

Orgasmocaster
19 juli 2007, 16:14
Check This Shit:

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/yngwie.jpg

Quadrifoglio
19 juli 2007, 16:18
Gaaf! Leuke informatie. Volgens mij was het wel niet direct de keuze van Yngwie zelf maar goed, de foto zegt genoeg ;)

Orgasmocaster
19 juli 2007, 16:29
Nee, denk het ook niet.. denk dat ie liever op zn Duckie Speelt/Speelde!

pupanus1
19 juli 2007, 16:32
nette plank, weet je al specifiek van wanneer uit je jaren 80? Dan kan je op de matsumoku site de folders checken.

Wat is je Serie nummer als ik vragen mag? En staat er made in Japan of staat er Made by Matsumoku (oid) op?

wietse
19 juli 2007, 16:53
serie nummer is 3040613 er staat ook nog een nummer in de pickupruimte geschreven, dat ga ik nu niet meer opzoeken moeten de snaren er weer af.
aria pro II accurate bolt on system made in japan, staat er op de neckplate.
deze modellen zijn gemaakt van 1982 t/m 1984, en aangezien er een 3 in het serienummer zit zal dit wel een 83er zijn.

BamBuFan1
19 juli 2007, 19:18
en weer een uncle mat gitaar erbij!!
dit keer een aria pro II rs inazuma V, wonderlijk genoeg heeft deze 2 humbuckers in tegenstelling tot de enkele humbucker die normaal op een inazuma V hoort te zitten, heb hier op het matsumoku forum ook al een balletje over opgegooid, want dit is toch wel vreemd.
erg degelijke en zware gitaar, de elementen zijn MMK45 met coilsplit, een typisch 80er jaren shred plankje wel zonder floyd maar met normale strat tremelo, helaas is de schroefdraad in het sustainblock niet echt fris meer dus de tremelo arm wil niet zo vast als ik het wil.

De gitaar heb je, nu nog het bijbehorende permanentje en de legging (Aria pro prod.nrs 22375932-b en 3482230-as800)...

wietse
19 juli 2007, 21:24
weet nu dat het een RS inazuma II is en geen inazuma V, verwarrend want dit staat wel op de headstock.
maar goed dit kreeg ik dus te horen op matsumoku.org forum dus dit zal wel kloppen.
is dus geen 1983 want de inazuma II is alleen in 1985 gemaakt.
maakt hem dus wat zeldzamer en gezochter bij matsumoku verzamelaars.

Struik
19 juli 2007, 22:13
In de folder van eind 84 is de Inazuma II te zien zoals jij die hebt
in 85 heeft die een andere tremolo en elementen

Links mogen kennelijk niet, nu ja Wietse kent de weg naar matsumoko.org vast wel

Orgasmocaster
19 juli 2007, 23:17
haha, the matsumoko guys houden niet van linking.... :):)

UH-OOHH

pupanus1
20 juli 2007, 10:20
Misschien staat de V op je headstock voor het type humbucker Protomatic V humbuckers zitten dacht ik in de jaren 80 modellen van Aria Pro 2 (zitten ook in mijn wildcat)

Zou niet weten waarom ze dat op de headstock zetten, maar ze doen wel vaker rare dingen zo heeft mijn RS-Wildcat geen specifiek model nummer staat enkel Rs-Wildcat Series op mijn headstock

wietse
21 juli 2007, 11:38
Misschien staat de V op je headstock voor het type humbucker Protomatic V humbuckers zitten dacht ik in de jaren 80 modellen van Aria Pro 2 (zitten ook in mijn wildcat)


best kans op, maar waarom dan ook nog tegelijk een gitaar op de markt brengen met de naam inazuma V?
werkt verwarring wel in de hand.

Tupelo
21 juli 2007, 16:06
He zo een ding - i.i.g. een aria en op het zicht verwante - staat bij ons ook ergens in de oefenruimte stof te happen.
Is de gitaar van de drummer.
Niet bepaald een positieve indruk van; is dat geen mdf?

wietse
21 juli 2007, 17:23
Niet bepaald een positieve indruk van; is dat geen mdf?

nee (alder) elzen, tenminste dat staat op de matsumoku site, uncle mat maakte wel multiplex gitaren maar mdf nee, en zelfs die multiplex planken zijn zeldzaam uit de japanse tijd.
later werd aria in korea gemaakt en toen was het wel multiplex en mdf wat de klok sloeg.