PDA

View Full Version : Tabs op internet boycotten



Guinness
17 januari 2003, 12:31
Mijn ervaring met tabs op internet is dat die 99 van de 100 keer zo enorm slecht zijn. Volgens mij zijn er 2 soorten mensen die tabs maken:

1-beginners, deze staan zo vol met fouten dat het gewoon zielig is.

2-gefrustreerde jazzgitaristen, deze tabs staan vol met rare vingerzettingen en dingen die helemaal niet gespeeld worden zodat het nummer veel moeilijker is dan het eigenlijk gespeeld wordt.

Mensen die beginnen met gitaarspelen ga alsjeblieft niet klakkeloos uit van wat je op internet aan tabs vind want deze zijn slecht/fout.

Wat zijn jullie ervaringen?

Chris Wolstenholme
17 januari 2003, 12:46
daar ben ik nu ook achter jah. Ik ben met mijn leraar Feeling good van muse opnieuw gaan tabben, maar daar rammelde een hoop aan, zowel bij de gespeelde noten, als bij de positie van de noten.

Swan
17 januari 2003, 12:57
moet je maar geen jazz spelen :grin:

Maiden Michiel
17 januari 2003, 13:08
Mijn ervaring met Powertab is eigenlijk best goed. Er zitten wel regelmatig slechte tabs in maar toch overwegend tabs waar ik erg veel aan heb.

pimmetje
17 januari 2003, 13:21
't Is idd vaak retetriest gesteld met de aanwezige tabs. Toch kan 't soms net ff helpen. Ik zoek sowieso liever dingen zelf uit... dan kan ik 't ook fout hebben, maar 't is dan weer ff een oefeningetje in gehoor.

Tabs van anderen (ook al zijn ze niet perfect) erbij pakken kan dan soms een duwtje in de (voor jou) juiste richting zijn om bepaalde stukjes waar je echt ff niet weet wat er gedaan wordt uit te zoeken.

moretel
17 januari 2003, 14:45
Ik vind ze toch reuze handig.

Toen ik begon met gitaar spelen duurde het wel een eeuwigheid voor je aan muziek kon komen en het beluisteren van stukjes van platen ging me ook niet echt makkelijk af.

Ik gebruik ze nu als leidraad, niet alles is slecht, van de wat serieuzere muziek (b.v. Rush) zijn er sites met tabs die zo precies zijn dat ik er niet goed van wordt.

Als een tab niet klopt zoek ik het zelf uit , dat kan ik nu wel maar toen ik begon niet.
Het is inderdaad een goede oefening om zelf zaken uit te zoeken maar soms kies je voor het gemak en over het algemeen kan je er aardig mee vooruit.

Negative K3 fan
17 januari 2003, 14:51
Voor tabs moet je ook neit naar de grote sites gaan, je moet op forums van bands zoeken naar fans die hun eigen tabsite hebben gemaakt. Die zijn meestal erg goed en er is ook veel werk van gemaakt.

Ronald
17 januari 2003, 15:25
je merkt ook vaak dat de tabbers erg lui zijn en niet het hele nummer tabben mar slechts een stukje , en ze zetten er ook geen herhalingen enzo bij

of ze doen alleen de vingerzettingen die gebruikt worden in de goeie volgorde maar niet hoe vaak en hoe lang die duren :s

moretel
17 januari 2003, 17:44
Maar als je iets instudeert luister je ook naar het nummer en kan je zelf het een en ander bijwerken.

SoE
17 januari 2003, 19:07
ik gebruik alleen nog maar guitar pro 3 , en alles wat ik daar vandaan haal is echt relaxed

1) je hoort of het klopt of niet
2) het meeste wat je haalt is ook gewoon goed
3) als het niet goed is is het makkelijk te corrigeren :grin:

Chris Wolstenholme
17 januari 2003, 19:17
soe>> en dat is precies...?

Kjiratsiekoedel
17 januari 2003, 19:18
Op 2003-01-17 18:07, schreef SoE:
ik gebruik alleen nog maar guitar pro 3 , en alles wat ik daar vandaan haal is echt relaxed

1) je hoort of het klopt of niet
2) het meeste wat je haalt is ook gewoon goed
3) als het niet goed is is het makkelijk te corrigeren :grin:



mee eens, op GP3 zijn de tabs meestal teruggeluisterd door de makaer, deze hoort de foutjes en verbeterd ze.

GP3 roeleert

SoE
17 januari 2003, 19:30
guitar pro 3 is een programma dat het mogelijk maakt tabulatuur in midi af te spelen, inclusief bijna alle effecten/instrumenten, dus kun je meteen zien welk instrument wat speelt

de tabs kun je downloaden op http://www.mysongbook.com

het programma is wel ergens illegaal te d/l... op kazaa ofzo, gewoon ff bij google zoeken (als iemand hier naar vraagt, dit heb ik nooit gezegd :razz:)

Ronald
17 januari 2003, 22:58
ik heb ook gitaarpro , is erg relaxed programma om nummers op te tabben , of zelf te componeren :smile:

maar dat daar kant en klare tabs voor te download zijn dat wist ik nie :smile: das natuurlijk helemaal handig

nilfisk
18 januari 2003, 10:56
Op 2003-01-17 16:44, schreef moretel:
Maar als je iets instudeert luister je ook naar het nummer en kan je zelf het een en ander bijwerken.


precies, maak met behulp van een tab een eigen versie meestal en vul de open plekken in....

Wat ik echt waardeloos vind is solo's getabt, daar heb je echt helemaal nix aan...

schaap
18 januari 2003, 17:13
klopt, bijna nooit klopt er iets aan, behalve de tonen soms nog. Maat is vaak verkeerd, en de noten is helemaal zwaar kut

maar bij powertab kan je het vaak horen en er zelf wel bij bedenken hoe het hoort te klinken dus ik vind powertab vet handig.

alcyoon
19 januari 2003, 16:05
kheb zojuist guitarpro 3 gedownload.
echt wel een machtig programma!!!