PDA

View Full Version : Tabs op internet boycotten



Guinness
17 januari 2003, 12:31
Mijn ervaring met tabs op internet is dat die 99 van de 100 keer zo enorm slecht zijn. Volgens mij zijn er 2 soorten mensen die tabs maken:

1-beginners, deze staan zo vol met fouten dat het gewoon zielig is.

2-gefrustreerde jazzgitaristen, deze tabs staan vol met rare vingerzettingen en dingen die helemaal niet gespeeld worden zodat het nummer veel moeilijker is dan het eigenlijk gespeeld wordt.

Mensen die beginnen met gitaarspelen ga alsjeblieft niet klakkeloos uit van wat je op internet aan tabs vind want deze zijn slecht/fout.

Wat zijn jullie ervaringen?

Chris Wolstenholme
17 januari 2003, 12:46
daar ben ik nu ook achter jah. Ik ben met mijn leraar Feeling good van muse opnieuw gaan tabben, maar daar rammelde een hoop aan, zowel bij de gespeelde noten, als bij de positie van de noten.

Swan
17 januari 2003, 12:57
moet je maar geen jazz spelen :grin:

Maiden Michiel
17 januari 2003, 13:08
Mijn ervaring met Powertab is eigenlijk best goed. Er zitten wel regelmatig slechte tabs in maar toch overwegend tabs waar ik erg veel aan heb.

pimmetje
17 januari 2003, 13:21
't Is idd vaak retetriest gesteld met de aanwezige tabs. Toch kan 't soms net ff helpen. Ik zoek sowieso liever dingen zelf uit... dan kan ik 't ook fout hebben, maar 't is dan weer ff een oefeningetje in gehoor.

Tabs van anderen (ook al zijn ze niet perfect) erbij pakken kan dan soms een duwtje in de (voor jou) juiste richting zijn om bepaalde stukjes waar je echt ff niet weet wat er gedaan wordt uit te zoeken.

moretel
17 januari 2003, 14:45
Ik vind ze toch reuze handig.

Toen ik begon met gitaar spelen duurde het wel een eeuwigheid voor je aan muziek kon komen en het beluisteren van stukjes van platen ging me ook niet echt makkelijk af.

Ik gebruik ze nu als leidraad, niet alles is slecht, van de wat serieuzere muziek (b.v. Rush) zijn er sites met tabs die zo precies zijn dat ik er niet goed van wordt.