PDA

View Full Version : Hondo body



spirit
19 juli 2007, 10:08
Kan iemand mij vertellen wat voor fezing een Hondo stratocaster body hoort te hebben.(SSS, HSS of badkuip bv.)

Als er verschillende frezingen zijn, kan iemand hiet dan posten of een Hondo zowiezo bestaat met een SSS frezing?

Dick Wolkendeck
19 juli 2007, 11:12
Mijn Hondo II uit 1983 had origineel een SSS frezing in het multiplex. Maar ze zullen ook wel andere frezingen hebben geproduceerd.

spirit
19 juli 2007, 14:18
zou best een Hondo willen hebben, maar alles wat ik tegen kom met een SSS body, is multiplex, en als ik er een van massief hout tegen kom is het met een HSS frezing of gewoon met één groot gat :sneaky:

Dick Wolkendeck
19 juli 2007, 14:25
HSS of gewoon een groot gat, daar passen singlecoils ook wel in. Gewoon een SSS slagplaat gebruiken.

no 1 hops
23 juli 2007, 11:45
@spirit
waarom moet het perce hondo zijn?
als je een andere body wilt zijn er diverse wegen om die te krijgen.
tweedekans, nieuw bestellen of zelf maken.

heb trouwens net zelf een hondo gekocht, met multiplex en ik vind hem helemaal niet verkeerd klinken.
dat hebben de vorige eigenaar(s) ook gedacht want hij heeft aardig wat fretware dus is een player

wietse
23 juli 2007, 13:13
@spirit
waarom moet het perce hondo zijn?

inderdaad dat vraag ik me ook af.


heb trouwens net zelf een hondo gekocht, met multiplex en ik vind hem helemaal niet verkeerd klinken.
dat hebben de vorige eigenaar(s) ook gedacht want hij heeft aardig wat fretware dus is een player

dus hij bevalt je ?
multiplex hoeft niet beslsit slecht te zijn je hebt net zoveel kwaliteiten multiplex als soorten hout.
veel fretwear zegt soms niks, hondo en andere cheapo merken gebruikten soms fretdraad dat al sleet als je er teveel naar keek, een hele zachte legering, met veel lood er doorheen volgens mij.

no 1 hops
23 juli 2007, 15:13
klopt wietse, hij klinkt niet verkeerd, en dat met krakende potmeters en schakelaars.
fretware, het zijn van die putjes in de eerste 5 frets.
die ontstaan echt wel door gebruik.
de hals is ook echt af te stellen met een lage actie.
misschien dat ik er een massief houten body bijzoek.
eerst de roest,stof en andere zaken maar eens afhandelen.

wietse
23 juli 2007, 22:30
klopt wietse, hij klinkt niet verkeerd, en dat met krakende potmeters en schakelaars.
fretware, het zijn van die putjes in de eerste 5 frets.
die ontstaan echt wel door gebruik.
de hals is ook echt af te stellen met een lage actie.
misschien dat ik er een massief houten body bijzoek.
eerst de roest,stof en andere zaken maar eens afhandelen.

in het fretboard?
ja dan is hij veel bespeeld, maar je ziet het buiten fretwear om ook altijd aan een gitaar of hij veel bespeeld is, meestal veel bucklerash op de body of versleten lak op de hals.
maar ook die putjes in de frets krijg je bij slechte fretdraad, maar jij bent er tevreden mee en dat telt.

dat is vaak een pluspunt bij die hondo's als je zelf wat handig bent dan spelen ze voortreffelijk de halzen zijn vaak niet verkeerd.
schakelaars effe goed doorspoelen met contactspray is vaak wel afdoende.

no 1 hops
24 juli 2007, 07:27
heb laatst de tip gekregen van een 'glasborsteltje'
moet perfect contacten zoals jacks e.d schoonkrijgen.
nu eerst uitvinden wat een glasborsteltje is ;-)

maar betreffende fretware, nee gelukkig niet in het fretboard.
puur op de frets.

spirit
30 juli 2007, 23:32
@spirit
waarom moet het perce hondo zijn?

Sorry voor de late reactie, maar ben net terug van vakantie.

Maar de reden dat ik spec. een Hondo body zoek is omdat ik op het Tokai forum gelezen had dat Hondo in het verleden ook body's voor tokai heeft gemaakt, en dat ze ook vaak "mahogony" gebruikten.

Ik heb hier nog wat onderdelen van een Tokai liggen en vandaar dat ik een body zoek die zo dicht mogenlijk bij het orgineel komt.

Een "andere" body kan altijd nog, maar aangezien dat er op MarktPlaats vaak goedkope Hondo's worden aangeboden, leek mij de beste optie een komplete Hondo te kopen, de body voor de Tokai te gebruiken, en de evt. overblijvende onderdelen weer voor een ander project te bewaren.

Saf
31 juli 2007, 01:45
no offence maar van de zes hondo strats die ik gehad heb had niet een een massief houten body warne allemaal multiplex planken.

Ik weet dan hondo wel series les pauls gemaakt heeft die een mahonie (meerdere delen) bodies hadden misschien dat je de tokai love rock (les paul modellen) verwisseld met de strat modellen?

Of hondo moet ook goede strats gemaakt hebben. Dat ik ze nog nooit gezien heb wil natuurlijk neit zeggen dat ze er niet zijn.

no 1 hops
31 juli 2007, 09:24
@spirit
als je onderdelen om een les paul model gaan, flying V etc dan kan ik mij je zoektocht wel wat voorstellen en heeft het misschien nut.
maar ik denk niet dat hondo ooit mahonie strat body's heeft gemaakt.
ze waren de ' stagg' van hun tijd en de paar waar ik goede reaktie over heb gelezen waren toch gibson modellen, en dan vaak neck through of set neck.
dus daar zul je geen body's voor vinden

heb jij daar strat onderdelen dan zou ik gewoon eens zoeken voor een mooie strat body en het hele tokai verhaal vergeten.
( maar dat is mijn persoonlijke mening)

spirit
31 juli 2007, 11:11
@ Saf, ze zijn er wel, al kom je ze idd. niet vaak tegen.
@ no 1 hops, het gaat om een strat., maar ik heb er geen haast mee. Kijk gewoon wat rond en mssn kom ik wat tegen. Een andere body kopen kan altijd nog.