PDA

View Full Version : Versterker met effect vraagje!



seburoginnsyh
19 juli 2007, 02:09
Hallo allemaal,

ik bezit een Hughes & kettner versterker en speel daar tegenwoordig op met gebruik van een Line 6 Pod 2.0.
Dit bevalt me wel alleen heb ik echter een vraag!

Ik vind namelijk het geluid door de koptelefoon of normale speakers veel beter dan wanneer ik het door mijn versterker speel, dit komt (denk ik) doordat de instellingen van de versterker het geluid veranderen, dat vind ik jammer!

Daarom wil ik graag weten of het mogelijk is ervoor te zorgen of om simpelweg in te stellen dat mijn versterker alleen als speaker dient en het geluid dus alleen laat horen en niet verandert...

Bij voorbaat dank

Seburo Ginnsyh

BartT5R
19 juli 2007, 07:13
Zit er op je H&K geen effects loop? Zo ja kan je de pod voor de Effects Loop Inout steken, dan omzeil je de preamp van de H&K.

Dat zou al beter moeten zijn.

Eko
19 juli 2007, 07:24
Vergeet niet dan iedere speaker ook een onderdeel van de keten vormt. Waarom denk je dat er 30 watt speakers zijn voor een paar euro, maar ook van een paar honderd? Je effecten hoeven dus niet de boosdoener te zijn.

seburoginnsyh
19 juli 2007, 13:08
Mm...

Mijn versterker heeft een "Line out" en "Line in" en een gewone "Input"

dus?...:P

Baker
19 juli 2007, 13:34
......dus geen effect loop,
dus kun je de pre-amp ook niet omzeilen.

Dus: jammer dan!

Robin.ke
19 juli 2007, 20:18
Line in moet werken. Heb je de speakersimulator wel uitgeschakeld als je over je amp speelt ?

seburoginnsyh
19 juli 2007, 23:01
Wat zou ik uitgeschakeld moeten hebben? :o

Robin.ke
20 juli 2007, 00:07
Je Pod kan verschillende speaker cabinets simuleren. Dit moet je alleen gebruiken bij koptelefoon en direct in de PA. Volgens mij is het "cab select" op off zetten bij de pod. Handleiding doorlezen brengt vaak ook duidelijkheid :sssh: