PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom



christiaanguitar
18 juli 2007, 23:19
Ik ben van plan een Epiphone Les Paul Custom te kopen. Welke kleur daar ben ik nog niet echt overuit, maar wel dat het deze custom wordt. Welk type pu's raden jullie aan die ideaal zijn voor clean, en licht tot normale overdrive? Dus niet voor het echte scheurwerk. Of zijn de standaard pu's voldoende. Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van pu's. Hopelijk jullie wel, en ik binnenkort ook!
:lp:

Lexvandoef
19 juli 2007, 00:01
Probeer het eerst eens met de standaard pickups. Je kunt ze altijd nog vervangen en het is leuk om een beetje met de instellingen te stoeien tot je er een goed geluid uit krijgt.

Markmoos
19 juli 2007, 00:43
Als je ze al wilt vervangen, zoek dan naar humbuckers met een relatief lage output, dat is iets beter geschikt voor clean en lichte distortion. Op de gibson site staat een lijstje met pickups en hoe sterk hun signaal is, zie deze link: http://www.gibson.com/Products/Accessories/Gear/Pickups/Pickups%20Guide/

The_W85
19 juli 2007, 12:08
Ik heb zelf een Epi LP Custom AW, de standaard elementen bevallen me tot nu toe zeer goed al ben ik van plan er eens een Slash of Mustaine setje in te gooien.

christiaanguitar
19 juli 2007, 12:41
Bevalt de gitaar erg goed? Wat voor muziek speel je zo al?

Piekhaar
19 juli 2007, 14:56
Ik heb zelf een Epiphone Les Paul custon (Ebony) en ik ben zeer tevreden met het geluid dat er in combinatie met mijn versterker (JCM900) uit komt. Ik speel voornamelijk punkrock en ik vind daar de gitaar zeer geschikt voor.

Ook clean kan ik er redelijk mee uit de voeten, maar dat doe ik nie zo heel vaak.

Ik heb er wel pas geleden de snaarzadels in de brug bij vervangen (deze waren ingesleten) en er zadels van GraphTech ingezet. Hierdoor werd het geluid nog iets beter/vetter/voller/meer scheur.