PDA

View Full Version : studie buizenamp: wie van de drie?



riesj
17 januari 2003, 10:39
Hallo,

Ik ben op zoek naar een buizenversterker voor thuis en dacht dat de Blues Jr alles zou zijn wat ik zocht. Totdat ik op dit forum stuitte en vervolgens alle topics ben afgegaan over buizenversterkers. Echt veel geleerd :smile:. Zoals dat je voor het geld van een Blues Jr toch echt wat meer kunt krijgen.

Ik heb nu 3 versterkers op het oog en zou er wat meer over willen weten.

Laney LC15R: Deze heeft een ss preamp, en met zijn 15W waarschijnlijk genoeg voor op de slaapkamer. Alleen heeft hij een ss preamp. Als je bv een Tubeman in de FX-loop stopt, of gitaar>tubeman>FX-in amp als setup hebt, klinkt hij dan stukken lekkerder; overtreft de geluidskwaliteit bv de Peavey Classic 30? Heeft iemand zo'n configuratie?
Ook heb ik op Harmony-Central gelezen, dat de betrouwbaarheid van deze amp niet al te best is, wat is jullie ervaring hiermee?

Dan nu de 2de amp: Peavey Classic 30.
Deze 100% buizenamp kan een drummer overtreffen, en kost het dubbele van de Laney LC15R. Omdat deze 30W misschien vol open veel te luid is op mijn slaapkamer, vraag ik mij af vanaf welk volume/stand volumeknop de buizen lekker beginnen te klinken?

Als 3de amp: Koch Twintone: De duurste rakker. Deze kost 2x zoveel als de Peavey en dus 4x zoveel als de Laney. Op slaapkamerniveau zou deze alleen met powersoak aan staan. De vraag: komt deze amp wel tot zijn recht met powersoak aan, of is deze amp gewoon veel te veel van het goede voor de slaapkamer?

Als overkoepelende vraag natuurlijk: wie van de drie?

Oh ja, ik speel voornamelijk Blues en Rock, maar op zijn tijd ook een beetje punk en metal.

Alvast bedankt voor je hulp!


Richard

riesj
19 januari 2003, 11:40
Oeps, foutje!

De Laney LC15R heeft wel een tube preamp.

Sorry,


Richard