PDA

View Full Version : P.A. Speakers???



vox
18 juli 2007, 21:43
hey ik ben sinds verleden week in bezit van een eigen P.A voor band..
namelijk de Phonic Powerpod 620.. leuk ding.

PowerPod (http://www.music123.com/Phonic-Powerpod-620-Powered-Mixer-636500-i1166579.Music123)

en nu hoeven wij voor een optreden geen groot p.a systeem te huren en te sjouwen.. nu zie ik over een week of 4 er nog geen speakers aanzitten van mezelf.. maar alvast rondkijken kan geen kwaad.. we hebben in septeber een optreden en dan kan er altijd wel gehuurd worden voor speakers en een floor monitor.. maar wil uiteindelijk hier ook mijn eigen set voor hebben..

wat hebben jullie zelf aan speakers/monitors en wat is "het" merk..

the sure thing
18 juli 2007, 22:26
JBL speakers ben ik altijd fan van geweest. Lekker agressief en scherp in het hoog.

vox
19 juli 2007, 00:46
oke ik ga ff kijken.... mupo heeft op dit moment leuke 2e handjes staan..2e hands is voordeel dat ze per paar aangeboden worden (meestal)

999 euro voor het genoemde merk

dunnoaname
19 juli 2007, 14:52
Ten eerste, dit hoort niet in effecten thuis.
Ten tweede, wat is je budget?
Ten 3e, wat is je toepassing (moeten er toetsen over? is het voor een oefenruimte of voor concerten etc.)
Ten slotte: van wat voor geluid houd je, (laag strak of warm, hoog scherp of afgerond, etc.)

Piekhaar
19 juli 2007, 15:05
Onze Phonic Powerpod 740 doet het prima met 2 Phonic 710 speakers. Als vind ik het wel aan te raden om er 4 aan te hangen, zodat het wat voller klinkt.

vox
19 juli 2007, 20:29
Ten eerste, dit hoort niet in effecten thuis.
Ten tweede, wat is je budget?
Ten 3e, wat is je toepassing (moeten er toetsen over? is het voor een oefenruimte of voor concerten etc.)
Ten slotte: van wat voor geluid houd je, (laag strak of warm, hoog scherp of afgerond, etc.)

effecten ook dat is het ook niet maar het is toch overig randapparatuur??
maargoed.

budget heb ik niet echt.. ik wil alles bekijken en overwegen..
er hoeven geen toetsen op het is voor optredens..

tjah een vol geluid moet het wel geven..


Onze Phonic Powerpod 740 doet het prima met 2 Phonic 710 speakers. Als vind ik het wel aan te raden om er 4 aan te hangen, zodat het wat voller klinkt.

ligt dat puur aan de boxen of aan de powerpod??

Piekhaar
20 juli 2007, 13:23
Moet trouwens even corrigeren dat het Phonic SE 715 speakers zijn. Ik geloof dat deze niet meer geleverd worden en dat daar de SEM 715 voor in de plek zijn gekomen. Deze hebben als voordeeltje trouwens dat er een schuine kant aan zit wat dus extra handig is wanneer je ze als monitor wilt gebruiken.

In de oefenruimte gebruiken we er altijd maar 2. Bij veel optredens ook. Maar het klinkt gewoon beter met nog 2 boxjes erbij voor de zaal (wij gebruiken de monitor mogelijkheid eigenlijk nooit). Vooral in de wat grotere café's heb je dan een betere spreiding van je geluid.

Maar in de meeste grote cafe's en zalen is gewoon een geluidsinstallatie aanwezig, dus daar hebben wij het nooit voor gebruikt.

vox
20 juli 2007, 13:37
Moet trouwens even corrigeren dat het Phonic SE 715 speakers zijn. Ik geloof dat deze niet meer geleverd worden en dat daar de SEM 715 voor in de plek zijn gekomen. Deze hebben als voordeeltje trouwens dat er een schuine kant aan zit wat dus extra handig is wanneer je ze als monitor wilt gebruiken.

In de oefenruimte gebruiken we er altijd maar 2. Bij veel optredens ook. Maar het klinkt gewoon beter met nog 2 boxjes erbij voor de zaal (wij gebruiken de monitor mogelijkheid eigenlijk nooit). Vooral in de wat grotere café's heb je dan een betere spreiding van je geluid.

Maar in de meeste grote cafe's en zalen is gewoon een geluidsinstallatie aanwezig, dus daar hebben wij het nooit voor gebruikt.

oke nah ik ga kijken wat ik ken vinden.. ze worden bij de phonic 750 geleverd als pakket, zie ik nu pas :P