PDA

View Full Version : Buizen (laten) vervangen



MennoRoymans
18 juli 2007, 19:33
hallo,

ik heb een tijdje geleden een marshall jcm 900 50 watt top aangeschaft met buizen van een paar jaar oud. Vanzelfsprekend klinkt ie enorm ruk (vooral in het laag) en aangezien ik eindelijk weer eens wat muzikaal actiever wordt wil ik ze laten vervangen. Voordat ik als buizen-newb wordt afgeperst in de muziekwinkel wil ik hier even vragen welke buizen aan te raden zijn (gewenst geluid: metal/hardrock/heavy blues) en wat het gemiddel kost om ze te laten vervangen (alle buizen).

alvast bedankt,
Menno

bass blom
18 juli 2007, 19:42
JJ's tonefactory..

Steven Otto
18 juli 2007, 20:00
...en wat mag het kosten om een nieuwe pre-amp - en eindbuizen te vervangen door een pro? gewone, niet van die over the top speciale dingen als die bestaan :/

ben erg geïntresseerd :cheerup:

Negative K3 fan
18 juli 2007, 22:00
als je het goedkoop wilt doen zou je zelf kunnen gaan biassen. buizen haal je het goedkoopst bij tube-town.de geloof ik.

bass blom
18 juli 2007, 22:52
...en wat mag het kosten om een nieuwe pre-amp - en eindbuizen te vervangen door een pro? gewone, niet van die over the top speciale dingen als die bestaan :/

ben erg geïntresseerd :cheerup:

buizen vervangen is niet moeilijker dan snaren verwisselen.
biassen iets moeilijker.

Markmoos
19 juli 2007, 00:56
Het kost rond de 100 tot 150 euro, dat ligt een beetje aan wat voor buizen en hoeveel de winkel voor arbeid rekent.

Eko
19 juli 2007, 07:30
Alle buizen vervangen is meestal niet nodig. De voorversterkerbuizen gaan jaren mee. Die slijt je het minst. Er zijn mensen die daar meer dan 10 jaar mee doen. Ze zijn echter heel goedkoop. Eindbuizen is wat anders. Die gaan minder lang mee. De slijtage is trouwens het hoogst door onoordeelkundig gebruik. Aanzetten zonder de standby en gelijk signaal op zetten ( tijdens opwarmen al over spelen) en transport terwijl de amp nog warm is.
Eindbuizen heb ik laatst bij m`n Marble laten vervangen ( uiteraard bij de bouwer) en ik was een paar tientjes kwijt. Biassen en buizen tesamen voor 50 euries. ( zijn slechts 2 buizen).

-Heineken-
20 juli 2007, 01:36
Niet dat 't iets met je vraag te maken heeft maar is't zo'n 2 channel of zo'n enkel? Die 1 kanaals zijn stiekum best OK en misschien wel de meest ondergewaardeerde amps van Marshall